امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 477713 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 12:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/قم دبیر ستاد امر به معروف مسجد مقدس جمکران گفت: کمیته صلح و سازش این مکان مقدس توانسته ده‌ها مورد رضایت را از شکات پرونده های مختلف اخذ و تعداد قابل توجهی را منتجه به آزادی افراد کند. رضا پاینده دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسجد مقدس جمکران امروز دوازدهم مرداد ماه طی سخنانی ضمن […]

صلح خبر/قم دبیر ستاد امر به معروف مسجد مقدس جمکران گفت: کمیته صلح و سازش این مکان مقدس توانسته ده‌ها مورد رضایت را از شکات پرونده های مختلف اخذ و تعداد قابل توجهی را منتجه به آزادی افراد کند.
رضا پاینده دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسجد مقدس جمکران امروز دوازدهم مرداد ماه طی سخنانی ضمن گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر؛ با بیان اینکه حجاب راهکاری پیشگیرانه است که رعایت آن برای مردان و زنان امری ضروریست و عفاف نیز نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز می‌دارد، اظهار کرد: از جمله موضوعات راهبردی در حوزه فرهنگی و اجتماعی، موضوع حجاب و عفاف است که به دلیل ساختار دینی جامعه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسجد مقدس جمکران از محرم سال ۱۳۹۴ با تاکید تولیت این مکان مقدس راه اندازی شد، ابراز کرد: این ستاد وظیفه دارد در چارچوب قلمرو تعیین شده با بهره گیری از اعضاء منتخب برادر و خواهر، با جذب خادمین افتخاری از بین طلاب علوم دینی، دانشجویان، بسیجیان فعال پایگاه‌ها، نیروهای مخلص سپاه، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و ضابطان قضایی ضمن تلاش در جهت نشر و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر،  زمینه‌ای را آماده کند تا زائران و نمازگزاران مسجد بتوانند از طریق معرفت و انس به امام زمان (عج)، سبک زندگی خویش را در جهت درک مراتبی از عبودیت الهی در راستای حیات طیبه مدیریت کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در پرتو رعایت حجاب و التزام به عفاف است که آسیب‌های اجتماعی به حداقل رسیده و زمینه‌های رشد و تکامل زن و مرد در همه شئون زندگی فراهم می‌شود افزود؛  در ارتباط با استفاده از ظرفیت روحانی مسجد مقدس جمکران از اواخر سال ۱۳۹۹ تاکنون بر آن شدیم با راه اندازی کمیته صلح و سازش در دفتر مرکزی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه قدمی دیگر در ایجاد انس مردم با امام زمان علیه السلام برداریم.

پاینده افزود: این کمیته در حل و فصل دعاوی و سعی در صلح و سازش با حضور قاضی ناظر زندان و هماهنگی دادستان توانسته ده‌ها مورد رضایت را از شکات اخذ و در نهایت به آزادی زندانیان ختم شود.

وی در پایان با بیان اینکه شهرمقدس قم به برکت وجود بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران به عنوان میعاد منتظران حضرت ولی عصر (عج)، امام زادگان واجب التعظیم و حوزه‌های علمیه، به عنوان پایتخت مذهبی ایران مطرح است خاطرنشان کرد: قم محور و قطب عفاف و حجاب در سطح جهان اسلام است که می‌تواند این امر فرهنگی تأثیرگذار را به‌عنوان الگوی عفاف و حجاب در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند.

انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید