امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 477124 |
تاریخ انتشار : 06 مرداد 1401 - 16:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروهی از قانونگذاران ژاپنی شامل دو وزیر دفاع سابق این کشور، امروز (پنج‌شنبه) در سفری بی‌سابقه و عالی‌رتبه با رئیس‌جمهوری تایوان به منظور رایزنی درباره امنیت منطقه‌ای ملاقات کردند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این هیات به رهبری “شیگرو ایشیبا” قانونگذار و وزیر دفاع سابق ژاپن گفته است که خواستار دستیابی […]

گروهی از قانونگذاران ژاپنی شامل دو وزیر دفاع سابق این کشور، امروز (پنج‌شنبه) در سفری بی‌سابقه و عالی‌رتبه با رئیس‌جمهوری تایوان به منظور رایزنی درباره امنیت منطقه‌ای ملاقات کردند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این هیات به رهبری “شیگرو ایشیبا” قانونگذار و وزیر دفاع سابق ژاپن گفته است که خواستار دستیابی به توافقی با تایوان در مورد مسائل دفاعی است و می‌خواهد برای هرگونه درگیری احتمالی در این منطقه آماده شود و در عین حال به دنبال جلوگیری از وقوع درگیری است.  
او در سخنانی از پیش آماده شده در دفتر ریاست جمهوری تایوان گفت: ما باید از قبل به این فکر کنیم که چه نوع شرایطی ممکن است رخ دهد، چه نوع قوانین و توافقاتی را باید آماده کنیم و از چه نوع جنگ‌افزاری می‌توانیم استفاده کنیم. پیش از آنکه هر اتفاقی رخ دهد، ما نیاز داریم که با یکدیگر برای رسیدن به اتفاق‌نظر کار کنیم.

ایشیبا خاطرنشان کرد که ژاپن همچنین برای جلوگیری از درگیری در اقیانوس هند و اقیانوس آرام با ایالات متحده همکاری نزدیک دارد و گفت که این متحدان دفاعی “چاره‌ای جز آماده شدن، ندارند.

تنش‌ها در این منطقه در بحبوحه قاطعیت روزافزودن چین که تایوان خودگردان را بخشی از خاک خود قلمداد می‌کند و می‌گوید در صورت ضرورت، آن را با قوه قهریه به کنترل خود در می‌آورد، افزایش یافته است.
این گروه از قانونگذاران ژاپنی مورد استقبال تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان قرار گرفت و همچنین قرار است با سو تسنگ-چانگ، رئیس دولت تایوان و نمایندگان وزارت دفاع تایوان دیدار کند.  

رئیس‌جمهوری تایوان هم گفت: حفاظت از تایوان فقط حفظ حاکمیت نیست. همچنین به این دلیل است که در بحث ایمنی استراتژیک، تایوان یک خط دفاعی بسیار مهم در “اولین زنجیره جزیره” است. ما به تعمیق همکاری خودمان با ژاپن و دیگر شرکای دموکراتیک به منظور حفظ ثبات و صلح در هند – آرام ادامه خواهیم داد.
ایشیبا و سه قانونگذار دیگر ژاپنی که به تایوان رفته‌اند، همگی از اعضای یک گروه امنیت ملی فراحزبی هستند. این وزیر دفاع سابق ژاپن گفت که توکیو برای ارتقای امنیت منطقه‌ای، توسعه اقتصادی و حاکمیت قانون وظیفه‌ای دارد. او افزود: این نمی‌تواند فقط در سطح فکر باشد، اینکه فقط حرف زده باشیم. ژاپن باید مسوولیت‌های قاطعی در این منطقه آسیا بر عهده بگیرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید