امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 499618 |
تاریخ انتشار : 04 فروردین 1402 - 9:45 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب به مناسبت نوروز ۱۴۰۲ گفت: در صحبت‌های نوروزی مقام معظم رهبری، هم در پیام نوروزی و هم در سخنرانی حرم مطهر رضوی، چند موضوع مهم مورد تاکید قرار گرفت؛ مهم‌ترین […]

فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب به مناسبت نوروز ۱۴۰۲ گفت: در صحبت‌های نوروزی مقام معظم رهبری، هم در پیام نوروزی و هم در سخنرانی حرم مطهر رضوی، چند موضوع مهم مورد تاکید قرار گرفت؛ مهم‌ترین بخش بیانات ایشان نیز مسئله امروز کشور یعنی اقتصاد بود که در چند سال اخیر نیز مکرراً به آن اشاره کرده و توجه ویژه داشته‌اند.
وی تصریح کرد: بنا بر بیانات مقام معظم رهبری «مهار تورم» و «رشد تولید» دو موضوع مهمی هستند که امسال باید بر آنها تمرکز ویژه صورت بگیرد چراکه این دو می‌توانند در بهبود اقتصادی بسیار نقش‌آفرین باشد.
قاسم‌پور بیان کرد: توجه همزمان به نقش قوای سه گانه در کنار حضور و مشارکت مردم از مباحث حائز اهمیت دیگر در بیانات ایشان بود. مشارکت مردمی در اقتصاد بحث بسیار مهمی است چراکه به تعبیر رهبری هر جا مردم وارد عرصه شده‌اند پیروزی حاصل شده است.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین نکته آن است که نخبگان و مسئولین به نحوه مشارکت مردم در اقتصاد نگاه و توجه جدی و ویژه داشته باشند. ضروری است درباره آنچه در اجرای اصل ۴۴ تجربه کردیم، آسیب‌شناسی صورت بگیرد و در ادامه، مردمی‌سازی اقتصاد را تا اجرای کارآمد این هدف دنبال کنیم.
وی با اشاره به اینکه «تحول» یکی دیگر از موضوعات مهمی بود که رهبر انقلاب درباره آن سخن گفتند، بیان کرد: همچنین مقام معظم رهبری در سالیان اخیر بارها درباره رویکرد خود در موضوع تحول به عنوان یکی از موضوعات حائز اهمیت در کنار سایر موضوعات یاد کرده‌اند. آنچه در بیانات ایشان درباره تحول مطرح شد و ضروری است که به آن در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها توجه ویژه داشته باشیم، عنصر «ایمان و استقامت» در فرهنگ ایرانی-اسلامی است. قطعاً باید در مسیر تقویت این عنصر، گام‌های جدی‌تری برداریم.
قاسم‌پور درباره بیانات رهبر انقلاب در خصوص سیاست خارجه عنوان کرد: رویکرد استکبارستیزی به عنوان دال اصلی گفتمان انقلاب در فرمایشات رهبر معظم انقلاب مورد تاکید مجدد قرار گرفت. ایشان بار دیگر تاکید کردند، در حال حاضر ارتباط ما با قاره آسیا به طور ویژه در حال توسعه و تحکیم است.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی متذکر شد: حتی با کشورهای اروپایی نیز، مشکلی نداریم؛ به تعبیر مقام معظم رهبری اروپا اگر مبتنی بر سیاست‌های استکباری آمریکا پیش نرود در مسیر ارتباط با آنها مانع جدی وجود ندارد.
قاسمپور اضافه کرد: بحث جدی دیگر این بود که رهبر انقلاب تاکید کردند ایران دخالتی در اموری همچون جنگ اوکراین و روسیه ندارد. به نظر می‌رسد با توجه به آنچه در بیانات رهبری مورد تاکید قرار گرفت، بار دیگر به همگان یادآوری شد که سیاست ایران در سیاست خارجی «سیاست استکبارستیزی» است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید