امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 473689 |
تاریخ انتشار : 06 تیر 1401 - 17:10 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/سیستان و بلوچستان رییس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف استان گفت: پارسال ۵۲ هزار پرونده توسط این شوراها مختومه و از ورود آنها به محاکم قضایی جلوگیری شده است. به گزارش صلح خبر، حجت الاسلام حمیدرضا بندانی روز دوشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه و […]

صلح خبر/سیستان و بلوچستان رییس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف استان گفت: پارسال ۵۲ هزار پرونده توسط این شوراها مختومه و از ورود آنها به محاکم قضایی جلوگیری شده است.

به گزارش صلح خبر، حجت الاسلام حمیدرضا بندانی روز دوشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه و روز شوراهای حل اختلاف در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: شورهای حل اختلاف استان ۳۲ هزار و ۲۳۲ پرونده قابلیت صلح و سازش داشته که ۱۲ هزار و ۱۱۹ پرونده منجر به صلح و سازش شده است و امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۴۵ درصد برسد.
رییس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: محکومان ۵۶ فقره پرونده قتل از سال گذشته تاکنون با تلاش شوراهای حل اختلاف استان از اعدام نجات یافته و پرونده آنان منجر به صلح و سازش شد.
وی افزود: ۴۰ فقره از پرونده های قتل و اعدام در سال گذشته و ۱۶ فقره در سالجاری با تلاش شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است.
بندانی گفت: شوراهای حل اختلاف مستقر در زندانها علاوه بر پیگیری و ایجاد صلح و سازش در پرونده های قتل، زمینه آزادی حدود ۳۰۰ نفر زندانی جرائم مختلف را نیز فراهم کرده اند.
رییس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان بیان کرد: گسترش صلح و سازش و فعالیت گسترده شوراهای حل اختلاف از اهداف و اولویت‌های دستگاه قضا است.
وی افزود: در همین راستا ستاد ملی صبر(صلح، بخشایش، رضایت)، همیاران و صلح یاران و موسسه های میانجیگری در کشور فعال شده و تاکنون عملکرد بسیار خوبی نیز داشته اند.
رییس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیش از یک هزار نفر از افراد نخبه و دارای نفوذ اجتماعی در استان شناسایی شدند که در زمینه صلح و سازش با این مرکز و شوراهای حل اختلاف همکاری دارند.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستتان در استفاده از بزرگان اقوام، علما و افراد صاحب نفوذ برای حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش سابقه دیرینه و درخشانی دارد بطوریکه سال گذشته در زمینه ایجاد صلح و سازش برای پرونده های قتل رتبه دوم کشور و صلح و سازش رتبه چهارم را بدست آورده است.
رییس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ۱۴۴ شعبه شورای حل اختلاف در این استان فعالیت دارند که ۷۰ شورا روستایی و بقیه شهری هستند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید