امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 472935 |
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1401 - 11:19 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/چهارمحال و بختیاری مسئول بسیج عشایری کشور با بیان اینکه خدمات‌رسانی به عشایر و محرومیت‌زدایی از رویکردهای کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور محسوب می‌شود، گفت: با راه‌اندازی ۱۲۷۰ گروه جهادی و تخصصی این مسئله مورد توجه قرار گرفت. احمد سعیدی در اجلاسیه کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی چهارمحال […]

صلح خبر/چهارمحال و بختیاری مسئول بسیج عشایری کشور با بیان اینکه خدمات‌رسانی به عشایر و محرومیت‌زدایی از رویکردهای کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور محسوب می‌شود، گفت: با راه‌اندازی ۱۲۷۰ گروه جهادی و تخصصی این مسئله مورد توجه قرار گرفت.

احمد سعیدی در اجلاسیه کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در این کنگره، اظهار کرد: چاپ و نشر ۲۱ عنوان کتاب ویژه شهدای شاخص عشایر، آماده‌سازی چند مستند تلویزیونی با موضوع نقش عشایر در دفاع‌مقدس و برگزاری یادواره‌های متعدد، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی و مسابقه تیراندازی ویژه عشایر از جمله مهم‌ترین این فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

مسئول بسیج عشایری کشور بیان کرد: عشایر در حوزه شعر و ادب دارای ذوق و استعداد ویژه هستند، عنوان کرد: شب شعری با عنوان “شهدای ایل” در خلال برگزاری این کنگره با شعرای مطرح جامعه عشایر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به عشایر و محرومیت‌زدایی از رویکردهای کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: با راه‌اندازی ۱۲۷۰ گروه جهادی و تخصصی این مسئله مورد توجه قرار گرفت.

سعیدی افزود: کمک به حل مشکل کم‌آبی، ساخت و تعمیر مساجد و حسینیه‌ها، ساخت مدارس، احداث خانه محرومان، سرویس بهداشتی، حمام ثابت و سیار، ساخت آبشخور دام و حمام ضد کنه، غرس ۱۸۰۳ اصله درخت در مناطق عشایری، اهدای بیش از ۲۲ هزار راس دام و راه‌اندازی پویش‌های نذر قربانی از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور است.

مسئول بسیج عشایری کشور بیان کرد: ارائه خدمات پزشکی، دندان‌پزشکی و پیراپزشکی در کنار حضور مسئولان ملی و استانی در میزهای خدمت در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه رویکردهای کنگره شهدای عشایر بنا بر تاکید مقام معظم رهبری پس از اتمام این کنگره در مناطق عشایری ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: عشایر ظرفیت‌های بسیاری در حوزه تولید گوشت قرمز، تامین امنیت غذایی، تولید صنایع‌دستی و … دارند، وضعیت عشایر با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، اما این قشر نیازمند حمایت هستند.

سعیدی با بیان اینکه خلاء حضور دستگاه‌های فرهنگی در مناطق عشایری مشهود است، گفت: می‌طلبد تمامی دستگاه‌ها، نهادهای فرهنگی برای تقویت روحیه مذهبی، دینی و ملی در جامعه عشایری تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید