امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 477674 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 8:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: مبارزه قاطع و سریع با فساد از ماموریت‌های دادسرا و از برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی استان است. به گزارش صلح خبر و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی، دیروز (۱۱ مردادماه) ضمن حضور در مراسم زیارت عاشورای کارکنان دادسرای زنجان، […]

صلح خبر/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: مبارزه قاطع و سریع با فساد از ماموریت‌های دادسرا و از برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی استان است.

به گزارش صلح خبر و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی، دیروز (۱۱ مردادماه) ضمن حضور در مراسم زیارت عاشورای کارکنان دادسرای زنجان، با تاکید بر حفظ حقوق عامه و اجرای عدالت در دستگاه قضایی، گفت: مهم‌ترین رسالت دستگاه قضایی، اجرای عدالت و احقاق حقوق مراجعان است.
وی با قدردانی از تلاش قضات و کارکنان دادسرای زنجان، افزود: طبق گزارش بازرسان دادستانی کل کشور، دادسرای زنجان در اجرای محورهای چهارگانه قوه قضاییه بسیار خوب و موفق بوده که این امر نشان از اهتمام و اراده جدی قضات در تحقق سیاست‌ها است.
این مسئول با بیان اینکه مبارزه قاطع و سریع با فساد از ماموریت‌های دادسرا و از برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی استان است، ادامه داد: دادسراها به عنوان گلوگاه و صف مقدم رسیدگی به پرونده‌ها محسوب می‌شود و سختی و استرس بالای کار در دادسرا بر همگان کاملاً مشهود و محسوس است، بنابراین حمایت از کارکنان و تلاش برای رفع مشکلات در دستور کار مدیریت دادگستری استان قرار دارد.
وی، نظارت جدی و مستمر دادسراها بر عملکرد ضابطان را موضوعی مهم در اجرای عدالت و تحقق حقوق عامه برشمرد و تاکید کرد: انجام دقیق و قاطع وظایف محوله و دستورات قضایی توسط ضابطان در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه قضایی بسیار موثر است.
این مقام عالی قضایی استان با اشاره به راه‌اندازی شعبه ویژه سازش پرونده‌های کیفری در دادسرای زنجان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در سازش پرونده‌های اجرای احکام کیفری، گامی موثر در کاهش موجودی پرونده در این حوزه به شمار می‌رود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان نیز در این دیدار از ارجاع ۱۴۰ پرونده کیفری دادسرای زنجان به شعبه ویژه سازش طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت ۳۶ پرونده کیفری منجر به صلح و سازش شد.
بهروز عباسی افزود: به منظور استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های کیفری و به‌ویژه پرونده‌های اجرای احکام کیفری در راستای سیاست‌های کلی دستگاه قضایی و نیز کاهش جمعیت کیفری و اجرای عدالت ترمیمی شعبه ویژه در دادسرای زنجان تشکیل و شروع به فعالیت کرد.
این مسئول با تاکید بر این موضوع که اصولاً سازش در پرونده‌های کیفری به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر از پرونده‌های حقوقی است، ادامه داد: اجرای سیاست‌های کلی دستگاه قضایی و توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص اهتمام به امر صلح و سازش و نقش آن در تسریع در احقاق حقوق افراد، شعب ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف پرونده‌های کیفری در دادسرای زنجان تشکیل شد.
عباسی ضمن تاکید بر ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین، خاطرنشان کرد: با فعالیت این شعبه شاهد احقاق حق، کاهش اطاله دادرسی و تعیین تکلیف سریع پرونده‌ها از طریق مصالحه طرفین و به تبع آن کاهش جمعیت کیفری در زنجان خواهیم بود.
گفتنی است، در این دیدار از قضات برتر دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تجلیل شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید