امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 482587 |
تاریخ انتشار : 31 شهریور 1401 - 18:33 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه تهدیدات زیست‌محیطی همچون پسماند باید به فرصت تبدیل شود، گفت: بهره‌مندی از مزیت‌های انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در بخش‌های کشاورزی، پزشکی و مدیریت پسماند در مسیر توسعه گیلان مورد توجه جدی است. اسدالله عباسی در نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان و معاون سازمان انرژی اتمی کشور در رشت با […]

صلح خبر/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه تهدیدات زیست‌محیطی همچون پسماند باید به فرصت تبدیل شود، گفت: بهره‌مندی از مزیت‌های انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در بخش‌های کشاورزی، پزشکی و مدیریت پسماند در مسیر توسعه گیلان مورد توجه جدی است.

اسدالله عباسی در نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان و معاون سازمان انرژی اتمی کشور در رشت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان والامقام، بر ضرورت بهره مندی از همه ظرفیت های علمی برای تبدیل تهدیدها به فرصت تاکید و اظهار کرد: برای توسعه گیلان با بهره مندی از مزیت های بسیار خوب موجود و در جهت رفع و کاهش مشکلات در بخش های مختلف جلسات تخصصی و کاربردی با حضور مجمع نمایندگان و مسئولان ملی و استانی برگزار شده است.
وی افزود: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای مزیت های مختلفی از جمله در بخش کشاورزی و علم پزشکی دارد و ما در هر دو بخش برای استان گیلان سرمایه گذاری می کنیم.
استاندار گیلان با برشمردن مزیت های کشاورزی استان و نقش فعالیت های انرژی اتمی در تقویت این بخش، گفت: با توجه به اختصاص عرصه مناسب، تا ابتدای سال آینده بخش هایی از فعالیت های توسعه ای سازمان انرژی اتمی در رشت راه اندازی می شود.
عباسی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی می تواند در بخش مبارزه با آفات و دفع آن به صورت بیولوژیک؛ در مسئله سم زدایی و کنترل شیرابه های پسماند و تبدیل آن به آب کشاورزی، کاهش بار میکروبی، پرتو دهی گاما برای محصولات صادراتی گیلان، حوزه آب و خاک و سموم مورد استفاده کشاورزان در استان خدمات ارائه کند که اقدامات دانش بنیان خوبی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی در زمینه کنترل شیرابه های سراوان با توجه به تکنولوژی روز دنیا می تواند کمک کند، افزود: علاوه بر پهنه سراوان، در سایر حوزه‌های پسماند نیز با جلسات متعددی که با حضور رئیس و معاونان سازمان انرژی اتمی برگزار شده می توان گام های موثری برداشت.
استاندار گیلان بیان کرد: در بخش علوم پزشکی نیز مباحثی برای بهره مندی از ظرفیت انرژی هسته ای مطرح است که باید به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
معاون توسعه منابع سازمان انرژی اتمی کشور نیز در این نشست با تشریح اقدامات این سازمان برای استقرار فعالیت های مرتب با ظرفیت های استان گیلان، گفت: سازمان انرژی اتمی در پی برگزاری جلسات متعدد با مسئولان استان آمادگی دارد متناسب با مزیت‌ها در بخش های مختلف اقدامات عملیاتی خود را اجرایی کند.
نعمت الله ترکی افزود: اهتمام و همگرایی موجود و پیگیری های لازم از سوی مسئولان گیلان و نیز قابلیت های اجرایی سازمان انرژی اتمی می تواند برای ارائه خدمات مناسب این سازمان نقش بسزایی ایفا کند.
سید کاظم دلخوش، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز، با اشاره به موثر بودن انرژی هسته ای در مسائل مختلف گیلان بویژه مدیریت پسماند و کشاورزی، گفت: در این جلسه مباحث اجرایی شدن فعالیت های انرژی اتمی در گیلان با توجه به ظرفیت های موجود مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: استاندار گیلان، اقدامات مناسب و اثربخشی را در زمینه های اجرایی کردن وعده های داده شده به مردم سراوان و گیلان در خصوص مدیریت پسماند دنبال می کند که نیازمند است با همراهی همگان و با نگاه ملی و نیز اهتمام متولیان امر تحقق یابد.
نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی به اقدامات و فعالیت های انرژی اتمی در حوزه پرتودهی پسماند و بررسی شیرابه های تولیدی در سراوان اشاره و بیان کرد: در راستای بهره وری بیشتر محصولات کشاورزی، برداشت های درست و اصولی این حوزه سازمان انرژی اتمی فعالیت های خود را در گیلان آغاز خواهد کرد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید