امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 476766 |
تاریخ انتشار : 03 مرداد 1401 - 16:06 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اهمیت پرداختن به بحث هویت ملی و مولفه های آن در برنامه‌ها بر اهتمام در بهره مندی از ورزش‌های ملی و بومی و محلی در برنامه‌های درسی تربیت بدنی تاکید کرد. به گزارش صلح خبر، رضا مراد صحرایی در همایش پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی همکاران دانشگاه فرهنگیان با اشاره […]

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اهمیت پرداختن به بحث هویت ملی و مولفه های آن در برنامه‌ها بر اهتمام در بهره مندی از ورزش‌های ملی و بومی و محلی در برنامه‌های درسی تربیت بدنی تاکید کرد.

به گزارش صلح خبر، رضا مراد صحرایی در همایش پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی همکاران دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اقدام معاونت های فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، برای تدوین نظام نامه فرهنگی و تربیتی دانشجومعلمان، گفت: در این نظام‌نامه آمده است هر دانشجومعلم باید به صورت حرفه‌ای و مهارتی یک رشته ورزشی را آموخته وکارت مربیگری آن را دریافت کند.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی و برگزاری مناسب مسابقات ورزشی دانشجومعلمان، گفت: مسابقات ورزشی دانشجومعلمان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که از ابتدای سال تحصیلی تا هفته خوابگاه ها در اردیبهشت ماه، در طی سال ادامه داشته و با برگزاری جشن ملی بکار خود پایان دهد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در ادامه بر ضرورت پرداختن به بحث هویت ملی و مولفه های آن در برنامه ها، خاطر نشان کرد: در برنامه های تربیت‌بدنی نیز ورزش های زورخانه‌ای و پهلوانی از جمله ابعاد هویت است که جزئی از فرهنگ ما بوده و باید احیا شوند.

وی تنوع فرهنگی در کشور را میراث و سرمایه گران بهای تاریخی و تمدنی، برشمرد و با تاکید بر اهتمام در بهره مندی از ورزش های ملی و بومی و محلی در برنامه های درسی تربیت بدنی، اظهار کرد:  برنامه درسی تربیت بدنی نباید درکل کشور یکی باشد، باید ضمن احیا و آشنایی دانشجومعلمان با بازی ها و ورزش های بومی و محلی، از آن در برنامه ها بهره برد.

صحرایی، رویکرد دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلمی دانست که بیش از انتقال دهنده دانش بودن، مربی تمام عیار باشد و رابطه معلم – دانش آموز را به رابطه مربی – متربی تبدیل کند و  ادامه داد: تربیت چنین معلمی می تواند علاوه بر انتقال و آموزش دانش، منشا اثرات دیگر باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ وی در پایان با تشکر از حضور صادق ستاری فر، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، در این همایش از حمایت های ایشان از برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان، قدردانی کرد.

 شایان ذکر است؛ همایش پیاده روی و ورزش صبحگاهی دانشجومعلمان، استادان و کارکنان دانشگاه به مناسبت بزرگداشت دهه امامت و ولایت از تاریخ ۲۸ تیر لغایت ۳ مرداد در پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برنامه ریزی و اجرا شد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید