امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 469853 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1401 - 23:54 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: استان بیش از ۱۱ هزار شیء تاریخی – فرهنگی و بیش از ۵۰۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که نشان دهنده‌ جایگاه مهم لرستان در میراث فرهنگی کشور است. سید امین قاسمی، در نشست تخصصی گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، اظهار کرد: شعار امسال هفته میراث […]

صلح خبر/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: استان بیش از ۱۱ هزار شیء تاریخی – فرهنگی و بیش از ۵۰۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که نشان دهنده‌ جایگاه مهم لرستان در میراث فرهنگی کشور است.

سید امین قاسمی، در نشست تخصصی گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، اظهار کرد: شعار امسال هفته میراث فرهنگی، قدرت موزه‌هاست.
وی با اشاره به این‌که موزه‌ها ابزارهای مهمی برای تبادل فرهنگی، غنی‌سازی فرهنگی، توسعه و صلح بین‌الملل هستند، عنوان کرد: موزه‌ها این قدرت را دارند که محیط پیرامون ما را متحول کنند.
قاسمی گفت: موزه‌ها مکان‌های مهم فرهنگی برای نمایش اکتشافات بشریت هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، بیان کرد: موزه‌ها سبک زندگی گذشتگان و نیاکان را نمایش می‌دهند و ذهن گردشگر و بازدیدکننده را به روی ایده‌های جدید، باز می‌کنند تا بشر، بتواند آینده‌ای بهتر برای زندگی‌اش، رقم بزند.
وی تصریح کرد: غنی‌ترین گنجینه اشیاء تاریخی غرب کشور در لرستان، قرار دارد.
قاسمی عنوان کرد: در لرستان ۱۱ موزه‌ فعال وجود دارد؛ مجموعه تاریخی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد به مدت ۱۳ سال است که در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارد.
قاسمی ادامه داد: تلاش‌های فراوانی را انجام داده‌ایم تا قلعه تاریخی فلک‌الافلاک به عنوان اثر جهانی، ثبت دائم بشود و این کوشش‌ها، تداوم دارد تا همه عرصه حریم قلعه تحت تملک سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد تا هرچه سریعتر، ثبت جهانی قلعه، محقق شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: ساختمان موسوم به باشگاه افسران نیز که متعلق به دوره‌ی پهلوی اول است براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به موزه‌ی سکه و مفرغ، تبدیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: ساختمان تاریخی سربازخانه نیز به‌زودی به موزه‌ی مردم‌شناسی و باستانشناسی، تبدیل می‌شود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید