امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 444097 |
تاریخ انتشار : 28 خرداد 1400 - 15:06 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر وزیر خارجه روسیه (امروز) گفت، بازگشت سفرای آمریکا و روسیه به مسکو و واشنگتن یک اقدام نمادین و البته بسیار مهم است. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه و جان سالیوان، سفیر آمریکا در بهار سال جاری میلادی برای رایزنی با […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

وزیر خارجه روسیه (امروز) گفت، بازگشت سفرای آمریکا و روسیه به مسکو و واشنگتن یک اقدام نمادین و البته بسیار مهم است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه و جان سالیوان، سفیر آمریکا در بهار سال جاری میلادی برای رایزنی با دولت‌های متبوعشان به کشورهای خود برگشتند. در نشست ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ژنو توافقی با هدف بازگشت سفرای کشورها به دست آمد.

وزارت خارجه روسیه گفته که آنتونوف قرار است هفته آتی به واشنگتن برگردد.

لاوروف ادامه داد: البته که این یک موقعیت نمادین و مهم است.

وی درباره ارزیابی دیدار بایدن و پوتین نیز گفت، بازی یک طرفه‌ای وجود ندارد و روسای جمهوری دو کشور درباره اقداماتی بر اساس مبنای مورد قبول و مشترک توافق کرده‌اند. من بررسی‌های نتایج نشست ژنو را که از سوی مقام‌های آمریکایی از جمله شرکت کنندگان در نشست تهیه شد، خوانده‌ام. تنها راه مناسب برای دو کشور، همکاری بر اساس و مبنای مورد قبول است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت، رزمایش “مدافع اروپا ۲۰۲۱” تحت امر ناتو و نگرانی‌های مربوط به آن در جریان نشست ژنو مورد بررسی قرار گرفت.

اوایل امروز هم لاوروف و همتای بلاروسی‌اش درباره اقدامات ناتو با هدف ایجاد تنش در قاره اروپا گفتگو داشتند.

لاوروف گفت که این رزمایش می‌تواند نشان دهنده تمایل تهاجمی ائتلاف ناتو باشد و افزود: در این باره با همتایان آمریکایی خود گفتگو داشتیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید