امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 479271 |
تاریخ انتشار : 28 مرداد 1401 - 10:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس جمهوری تایوان ضمن دیدار با دریانوردان نیروی دریایی این جزیره از آنها بابت تلاش‌هایشان در میانه رزمایش‌های دریایی چین قدردانی کرد و فشاری را که این نیروها با آن روبرو بودند را “غیرقابل توصیف” دانست. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که مدعی مالکیت تایوان است در پی سفر نانسی […]

رئیس جمهوری تایوان ضمن دیدار با دریانوردان نیروی دریایی این جزیره از آنها بابت تلاش‌هایشان در میانه رزمایش‌های دریایی چین قدردانی کرد و فشاری را که این نیروها با آن روبرو بودند را “غیرقابل توصیف” دانست.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که مدعی مالکیت تایوان است در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره رزمایش‌ها و مانورهای نظامی را در نزدیکی این جزیره انجام داد.
تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در دیدار با دریانوردان نیروی دریایی این جزیره گفت، ماموریت آنها در محوطه محدود کشتی بایستی دشوار بوده باشد.
وی همچنین ادامه داد: در مواجهه با اقدامات ارعاب آور و تحریک آمیز چین در داخل آب‌های منطقه‌ای تایوان، ضرورت دارد تا بیش از هر زمان دیگری چشم خود را به تحرکات کشتی‌های دشمن بدوزیم. این فشار مضاعف واقعا غیرقابل توصیف است.
رئیس جمهوری تایوان ادامه داد: ارتش شجاعت بی بدیل و واکنش آرام خود را نشان داده و از امنیت دریایی و حفظ صلح منطقه‌ای محافظت کرده است. تایوان مانند یک کشتی نیروی دریایی است.

تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان

وی افزود: تایوان اگرچه گاهی اوقات با بادها و امواج غیرقابل پیش‌بینی مواجه می‌شود، اما تا زمانیکه افراد داخل این کشتی متحد باشند، می‌توانند بر همه چالش‌های پیش روی خود غلبه کنند. این روحیه مردم تایوان، روح افسران و ملوانان نیروی دریایی است.
تسای اینگ ون همواره گفته که تایوان هرگز در جریان این بحران بر درگیری دامن نزده یا آن را تحریک نکرده و وزارت دفاع جزیره هم بارها بر واکنشی آرام در مقابل فعالیت‌های چین تاکید کرده است.
اگرچه مقیاس رزمایش‌های چین نسبت به اوایل ماه جاری میلادی بسیار کاهش یافته اما تایوان همچنان به رصد جنگنده‌ها و ناوهای چینی در اطراف جزیره می‌پردازد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید