امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 469672 |
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1401 - 1:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

فشار و استرس برای داشتن عملکرد تحصیلی بهتر، برتری در رشته ورزشی و سایر فعالیت‌ها می‌تواند باعث شود بسیاری از کودکان و نوجوانان به عارضه فشار خون بالا مبتلا شوند. این وضعیتی است که در آن فشار خون ثبت شده بالاتر از مقدار متوسط ​​مورد انتظار برای یک سن خاص است. به گزارش صلح خبر، […]

فشار و استرس برای داشتن عملکرد تحصیلی بهتر، برتری در رشته ورزشی و سایر فعالیت‌ها می‌تواند باعث شود بسیاری از کودکان و نوجوانان به عارضه فشار خون بالا مبتلا شوند. این وضعیتی است که در آن فشار خون ثبت شده بالاتر از مقدار متوسط ​​مورد انتظار برای یک سن خاص است.

به گزارش صلح خبر، معمولا فشار خون بالا به عنوان بیماری در نظر گرفته می‌شود که بیشتر جمعیت مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما در چند دهه گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا در کودکان و نوجوانان هستیم. مهم است والدین مراقب وضعیت فشار خون فرزندان خود باشند که باید موارد زیر را در نظر گیرند.

فشار خون فرزندان خود را به طور منظم کنترل کنید

با شروع سه سالگی، از پزشک درخواست کنید که به طور منظم فشار خون فرزندتان را در طول معاینات منظم سلامت اندازه گیری کند. همچنین اگر لازم است فشار خون آن‌ها را هنگامی که احساس کسالت دارند با دستگاه‌های فشار سنج خانگی ثبت کنید.

مراقب رژیم غذایی و فعالیت بدنی آنها باشید

نکته دیگر این است که مراقب آنچه فرزندتان مصرف می‌کند، حفظ وزن مناسب و داشتن فعالیت بدنی منظم باشید. این موارد می تواند فشار خون آنها را کاهش دهد و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در مراحل بعدی زندگی کاهش دهد.

احساس کسالت فرزندان را نادیده نگیرید

فشار خون در کودکان هیچ علامتی ندارد و تشخیص آن اغلب با تاخیر انجام می شود. برخی از کودکان ممکن است از تحریک پذیری، اختلالات خواب یا عملکرد ضعیف در مدرسه شکایت داشته باشند.

مراقب بیماری های زمینه ای باشید

به گزارش صلح خبر به نقل از هندوستان تایمز، کودکانی که به فشار خون بالا مبتلا می شوند، اغلب به بیماری کلیوی، نارسایی قلبی یا مشکلات هورمونی مبتلا هستند. در سال های اخیر چاقی به عنوان یکی از دلایل فشار خون بالا در جمعیت جوان و نوجوان مطرح شده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید