امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 43828 |
تاریخ انتشار : 26 دی 1391 - 10:26 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها محور سخنرانی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس است. این خبری بود که دیروز با اعلام از سوی وزیر اقتصاد، به گمانه‌زنی‌ها درباره محورهای اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مجلس پایان داد. سیدشمس‌الدین حسینی همچنین با اشاره به مطالعاتی که در دولت در رابطه با فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها انجام شده، اجرایی‌شدن این مرحله […]

پارسی وی : فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها محور سخنرانی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس است. این خبری بود که دیروز با اعلام از سوی وزیر اقتصاد، به گمانه‌زنی‌ها درباره محورهای اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مجلس پایان داد. سیدشمس‌الدین حسینی همچنین با اشاره به مطالعاتی که در دولت در رابطه با فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها انجام شده، اجرایی‌شدن این مرحله را منوط به توافق با مجلس عنوان کرد.

حسینی بیان داشت: برداشت این است که باید هدفمندی براساس اتفاق نظر تداوم داشته باشد و مجموعه دغدغه‌ها هم سبب بهبود در شیوه اجرا شود اماهمزمان با اعلام محورهای سخنرانی رئیس‌جمهور در مجلس، با تصمیم هیأت رئیسه مجلس ساعت حضور احمدی‌نژاد به‌گونه‌ای تغییر کرد که نمایندگان نیز فرصت کافی برای اظهارنظر داشته باشند. به گزارش همشهری، در فاصله کمتر از دو روز به اظهارات رئیس‌جمهور در مجلس، انتقادات نسبت به نحوه ایراد این سخنرانی به اوج خود رسیده است؛

تا جایی که نمایندگان برای جلوگیری از تکرار یک سخنرانی کاملا یکطرفه از سوی رئیس‌جمهور و ترک مجلس، ساعت حضور احمدی‌نژاد را تغییر دادند تا فرصتی برای اظهارنظر از سوی نمایندگان ملت هم باقی بماند. بر این اساس با نظر هیأت رئیسه مجلس، ساعت حضور احمدی‌نژاد که پیش از این از 10:30تا 12درنظر گرفته شده بود، به 8:30تا 10تغییر یافت.

با وجود این، به گفته عبدالرضا مصری سخنگوی هیأت رئیسه در نهایت اختیار با رئیس‌جمهور است که به سخن آنها گوش دهد یا اینکه مجلس را ترک کند. البته آنطور که یکشنبه‌شب معاون امور مجلس رئیس جمور گفته بود، رئیس‌جمهور پس از سخنرانی مجلس را ترک خواهد کرد. لطف‌الله فروزنده اظهارنظر نمایندگان پس از صحبت‌های رئیس‌جمهور را خلاف قانون اساسی توصیف کرده و گفته بود: نمایندگانی که می‌خواهند با رئیس‌جمهور سخن بگویند یا با وی ملاقات کنند، سازوکار آن در قانون تعریف شده است.
دیروز پیش از تصمیم هیأت رئیسه مجلس، نایب‌رئیس مجلس هم اظهاراتی داشت که حاکی از تمایل مجلس برای اظهارنظر در برابر صحبت‌های رئیس‌جمهور است اما در این تمایل هیچ اجباری وجود ندارد.

احمدی‌نژاد اگر تاب شنیدن ندارد، مجلس تسلیم می‌شود

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگان شرطی برای حضور رئیس‌جمهور در مجلس نگذاشته‌اند، گفت: ما به ایشان اطلاع داده‌ایم که نمایندگان هم قصد دارند در این جلسه صحبت کنند. خب، اگر احمدی‌نژاد بگوید من تاب تحمل شنیدن صحبت‌های نمایندگان را ندارم، ما تسلیم می‌شویم. محمدرضا باهنر درگفت‌وگو با مهر، با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در جلسه روز چهارشنبه مجلس، این حضور را به‌منظور گفت و شنود عنوان کرد و گفت: ما نیز از رئیس‌جمهور درخواست کرده‌ایم که بعد از سخنرانی خود به صحبت‌ها یا سؤال‌های نمایندگان گوش دهد تا جلسه مفید‌تری باشد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید