امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 492408 |
تاریخ انتشار : 05 بهمن 1401 - 14:11 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

خبرنگار پنتاگون و امنیت ملی آمریکا در گزارشی در مجله فارن پالسی با اشاره به اینکه نخست وزیر عراق موضعگیری مثبتی نسبت به روابط با آمریکا نشان داد، نوشت، الآن توپ در زمین واشنگتن است تا روابط خود را با بغداد تقویت کند. به گزارش صلح خبر، جک دیچ، خبرنگار پنتاگون و امنیت ملی آمریکا […]

خبرنگار پنتاگون و امنیت ملی آمریکا در گزارشی در مجله فارن پالسی با اشاره به اینکه نخست وزیر عراق موضعگیری مثبتی نسبت به روابط با آمریکا نشان داد، نوشت، الآن توپ در زمین واشنگتن است تا روابط خود را با بغداد تقویت کند.

به گزارش صلح خبر، جک دیچ، خبرنگار پنتاگون و امنیت ملی آمریکا در گزارشی در مجله فارن پالسی با اشاره به مصاحبه هفته گذشته محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با روزنامه وال استریت ژورنال که در آن السودانی از ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی در عراق که در حال آموزش نیروهای عراقی برای مبارزه با داعش هستند، خواست در آینده به کار خود ادامه دهند، این سخنان را مثبت‌ترین اظهاراتی توصیف کرد که در این خصوص از بغداد منتشر شده است.

این اظهارات السودانی بسیار جنجالی بود زیرا چارچوب هماهنگی شیعیان عراق به عنوان فراکسیون پارلمانی که او را کاندیدا کرده بود، در گذشته بارها خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق شده بود. همچنین السودانی از جمله کسانی بود که در مجلس عراق به حکمی مبنی بر الزام دولت به اخراج نیروهای آمریکایی رای داد.

طبق گزارش یاد شده، به نظر می‌رسد حضور آمریکا که به دلیل حمایت اندک دولت عراق بسیار ضعیف بود، در حال حاضر تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است، با وجود اینکه حمایت آشکار السودانی از ماموریت آمریکا در عراق تغییری ناگهانی در بغداد به نظر می‌رسد؛ اما نشان‌دهنده حرکتی ثابت به سمت آمریکا در چند سال اخیر است.

روزنامه وال استریت ژورنال در دسامبر نوشت، همزمان با این تحولات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بر شدت حملات هوایی خود با هدف قتل و اسارت داعشی‌ها در سوریه افزود. السودانی در ادامه مصاحبه با این روزنامه درباره احتمال نفوذ داعش به عراق از طریق گروهک‌هایش در سوریه به شدت ابراز نگرانی کرده بود.

در ادامه گزارش فارن پالسی آمده است، با وجود اینکه به نظر می‌رسد اظهارات السودانی حضور نظامی نیروهای آمریکایی را در بهترین وضعیت چند سال گذشته قرار می‌دهد؛ اما کارشناسان نگران هستند که بی‌توجهی به روابط میان آمریکا و عراق در دولت بایدن باعث شود که پنتاگون علاقه‌ای به استفاده از این لحظه نداشته باشد.

وال استریت ژورنال همچنین این مطلب را اضافه کرده بود که السودانی در فکر اعزام هیئتی به آمریکا در فوریه است تا از این طریق شرایط را برای انجام دیداری با بایدن در سال جاری میلادی فراهم کند، به این ترتیب اکنون توپ در زمین بایدن است تا در این وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی به شدت بی‌ثبات از آن برای همگرایی با بغداد استفاده کند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید