امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 499070 |
تاریخ انتشار : 27 اسفند 1401 - 23:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/فارس رئیس شورای شهر جدید صدرا با بیان اینکه اقدامات شاخص و اثرگذاری در زمینه‌های مختلف در این شهر طی یکسال گذشته اجرایی شده است، تاکید کرد که همچنان نسبت به رشد جمعیت، در زمینه زیرساختی عقب‌ماندگی و کارهای انجام نشده زیادی وجود دارد. هاشم عزیزی، شنبه 27 اسفند در یک کنفرانس خبری مشترک […]

صلح خبر/فارس رئیس شورای شهر جدید صدرا با بیان اینکه اقدامات شاخص و اثرگذاری در زمینه‌های مختلف در این شهر طی یکسال گذشته اجرایی شده است، تاکید کرد که همچنان نسبت به رشد جمعیت، در زمینه زیرساختی عقب‌ماندگی و کارهای انجام نشده زیادی وجود دارد.

هاشم عزیزی، شنبه 27 اسفند در یک کنفرانس خبری مشترک با شهردار صدرا، ضمن بیان اینکه مدیریت شهری تلاش کرده تا در همه ابعاد با تعامل اقدامات تصویب شده را اجرایی کنیم، رضایتمندی مردم صدرا از اولویت‌های شورای این شهر ذکر و عنوان کرد: در همین راستا با مشارکت معتمدین شهر، اقداماتی از جمله افزایش سرانه فضای سبز و آسفالت معابر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای شهر جدید صدرا ادامه داد: قرارداد یک پارک٩ هکتاری در فاز ۲ و  احداث ساختمان اداری شهرداری نیز معنقد شده و سال آینده اجرایی می‌شود.

عزیزی ضمن بیان اینکه زیبا سازی فضای شهری از دیگر سیاست‌های ماست، گفت: صدرا، شهری پر از کارهای نکرده است و با توجه به رشد جمعیتی اما  ۵۰ درصد نسبت به زیرساخت‌ها عقب هستیم و طی این مدت تلاش کردیم کمی از عقب ماندگی‌ها با همکاری دستگاههایی چون شرکت عمران صدرا جبران شود.

عزیزی همچنین با بیان اینکه ۷ هکتار زمین برای ساخت میدان میوه و تره بار نیز تحویل گرفته‌ایم، گفت: امسال ٣٦ کیلومتر از خط انتقال فاضلاب در این شهر اجرایی شده است.قرارداد تصفیه خانه غرب صدرا نیز با ۲۸۰ میلیارد تومان منقعد و سال آینده اجرایی می‌شود.

او خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع قومیتی و فرهنگی در صدرا اقدامات فرهنگی و اجتماعی با همکاری بهزیستی، سازمان تبلیغات و..نیز در دستور کار قرار گرفت.جایزه ادبی صدرا نیز از جمله این اقدامات بود که با بهترین نحو اجرایی شد.

عزیزی اضافه کرد: یکسری ادارات در صدرا باید خدمات رسانی کنند از جمله اداره کل ورزش و جوانان فارس که حتی یک متر زمین برای مردم در این شهر احداث نکرده است و همچنان مشکلات زیر ساختی ورزشی در صدرا بسیار زیاد است.

عقب‌ماندگی زیرساخت‌های صدرا نسبت به رشد جمعیت

از عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب تا آرامستان و توسعه زیرساخت‌های شهری

شهردار شهر جدید صدرا نیز با اشاره به ایجاد یک سایت استاندارد برای نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب، گفت: با استفاده از 2 دامپزشک در این سایت، طبق استانداردها کار عقیم‌سازی و پلاک کوبی سگ‌های بلاصاحب در این سایت انجام می‌شود.

بهزاد پرنیان با بیان اینکه روزانه ٤٠٠ قلاده سگ بلاصاحب در این سایت نگهداری می‌شود، هزینه عقیم‌سازی هر قلاده سگ را یک میلیون و 200 هزار تومان اعلام کرد.

شهردار صدرا، از معرفی پیمانکار برای احداث آرامستان و آغاز روند اجرایی در آینده نزدیک خبر داد و با بیان اینکه عقب‌ماندگی‌های صدرا بسیار زیاد است، گفت: صدرا به پایلوت خانه‌سازی تبدیل شده و به دلیل کمبود زمین در شهرستان شیراز، این شهر در هر طرحی برای ساخت واحدهای مسکونی تعیین می‌شود.

پرنیان ادامه داد: اگرچه تناسب جمعیتی در ابتدای ساخت این شهر برای یکصد هزار نفر در نظر گرفته شد اما اکنون جمعیت این شهر به بیش از ۲۵۰ هزار نفر رسیده و این شهر در حال تبدیل شدن به یک کلانشهر است.

او خاطرنشان کرد: همکاری نکردن دستگاه‌های اجرایی معضل دیگری است؛ در شهر صدرا یک مدرسه استثنایی وجود ندارد و این شهر در سایه کلانشهر شیراز نتوانسته به خدمات مطلوب خود دست یابد.

شهردار صدرا همچنین از تحقق کامل بودجه ٣٠٠ میلیارد تومانی سال 1401 خبر داد و گفت: بودجه امسال شورای شهر صدرا در ١٠ ماهه اول به طور کامل محقق شد و بهمن و اسفندماه هم درآمدهای حاصله به عنوان بودجه مازاد وصول شدند.

پرنیان با اشاره به تصویب بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی این شهربرای سال آینده، گفت: امسال در حوزه ماشین آلات عمرانی و ناوگان حمل و نقل عمومی حدود ١١٠ میلیارد تومان برای خرید ١٣ دستگاه اتوبوس یارانه‌ای، ۳ دستگاه اتوبوس به صورت آزاد و ٦ دستگاه ون درون شهری یارانه‌ای اختصاص یافت که ١٠ اتوبوس تاکنون تحویل داده شده و مابقی تا سه ماهه اول سال آینده به ناوگان درون شهری اضافه می‌شوند.

او با بیان اینکه در بحث ناوگان ماشین الات سنگین ضعیف عمل کرده‌ایم و در این راستا با همکاری و سیاست گذاری شورای شهر صدرا تعدادی ماشین آلات، گریدر و اتش نشانی و…خریداری شده که در حال تحویل هستند، اعلام کرد که مجوز راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک هم در این شهر اخذ شده و طی شش ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

شهردار صدرا، یکی از نقاط ضعف این شهر را کمبود فضای سبز اعلام کرد و گفت: اگرچه باید به ازای هر نفر ١٥ متر مربع باید فضای سبز در صدرا داشته باشیم اما هم‌اینک ٤ متر فضای سبز داریم.در همین راستا منابع آبی را تقویت کردیم و با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء در طرح انتقال خط دوم آبرسانی از درودزن به شیراز مقرر شده برای تامین آب فضای سبز مورد استفاه قرار گیرد.

پرنیان اضافه کرد: در سال گذشته ٧ پارک محله‌ای را احداث کردیم.۱۲ پارک دیگر که قبلا احداث شده بود نیز بازسازی کردیم و ١٩ پارک دیگر در اختیار شهروندان قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید