امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 107293 |
تاریخ انتشار : 27 بهمن 1391 - 20:41 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح برنامه‌های عرضه سوخت نوروزی از آمادگی برای توزیع و عرضه سهمیه ویژه بنزین نوروز در صورت موافقت دولت خبر داد و گفت: تمامی جایگاه‌های تعطیل شده سوخت تا پیش نوروز مجددا فعال می‌شوند. به گزارش پارسی وی مهر نوشت: مصطفی کشکولی درباره آخرین برنامه […]

پارسی وی : مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح برنامه‌های عرضه سوخت نوروزی از آمادگی برای توزیع و عرضه سهمیه ویژه بنزین نوروز در صورت موافقت دولت خبر داد و گفت: تمامی جایگاه‌های تعطیل شده سوخت تا پیش نوروز مجددا فعال می‌شوند.

به گزارش پارسی وی مهر نوشت: مصطفی کشکولی درباره آخرین برنامه ریزی‌های انجام شده برای توزیع و عرضه بنزین نوروزی در کشور گفت: برای تامین مطمئن و پایدار سوخت نوروزی مردم از دوم اسفند ماه سالجاری تا پایان تعطیلات نوروز در سه مرحله تیم‌های نظارت و بازرسی به 32 منطقه عملیاتی در سراسر کشور اعزام خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 5000 جایگاه بنزین، گازوئیل و CNG در کل کشور ساخت و راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: از این تعداد برخی از جایگاه‌ها به دلیل انجام تعمیرات، نبود قطعات یدکی و برخی از مشکلات اجرایی تعطیل شده‌اند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه یکی از اهداف انجام این بازرسی‌های دوره ای راه اندازی مجدد جایگاه‌های سوخت تعطیل شده در سطح کشور است، اظهار داشت: از سوی دیگر با توافق با پیمانکاران مقرر شده تمامی جایگاه‌های CNG که دارای بیش از 90 درصد پیشرفت ساخت بوده تا پیش از ایام نوروز در مدار بهره برداری قرار بگیرند.

وی همچنین از مذاکراه و هماهنگی با برخی از دستگاه‌های اجرایی به منظور حل مشکلات بدهی‌های برخی از جایگاه‌های سوخت تعطیل شده خبر داد و افزود: در مجموع پیش بینی می‌شود تا پایان اسفند ماه سالجاری در مجموع 60 تا 80 جایگاه جدید سوخت و CNG راه اندازی شوند.

کشکولی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه زمان بندی بازدید از وضعیت جایگاه‌های عرضه بنزین، گازوئیل و CNG توضیح داد: مرحله اول بازدیدهای نوروزی از جایگاه‌های سوخت از دوم اسفند تا ششم اسفند ماه سالجاری با اعزام تیم‌های عملیاتی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با یادآوری اینکه مرحله دوم بازدید از 26 تا 30 اسفند ماه در استان‌های سرار کشور آغاز می‌شود، تبیین کرد: در نهایت مرحله سوم بازدید در ایام نوروزی و از هفتم تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه می یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در جریان این بازدیدها تیم‌های نظارت و عملیاتی گلگشت نوروزی وضعیت عرضه سوخت و ارتقای ارائه خدمات را در سطح جایگاه‌ها، مناطق عملیاتی و حتی انبارهای نفت بررسی می کنند، یادآور شد: در نهایت با حل و فصل برخی از مشکلات فنی و عملیاتی بهترین شرایط را برای عرضه سوخت نوروزی به مردم فراهم خواهند کرد.

به گفته این عضو هیات مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همزمان با انجام بازرسی‌ها از جایگاه‌ها تیم‌های تعمیراتی هم برای انجام آخرین مراحل تعمیرات جایگاه‌های در دست بهره برداری به تمامی مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

کشکولی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر احتمال اختصاص سهمیه ویژه بنزین نوروزی به مردم گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر بنزین و گازوئیل کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و هیچ گونه نگرانی برای تامین بنزین و گازوئیل مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال و ایام نوروز وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت میل پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در صورت اختصاص سهمیه ویژه نوروزی توسط هیات دولت، مشکلی در تامین، انتقال، توزیع و عرضه این سهمیه ویژه وجود ندارد، تصریح کرد: هم اکنون در نقاط و انبارهای مختلف کشور ذخیره سازی بنزین در شرایط قابل قبول و اطمنان بخشی قرار دارد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص راه‌اندازی جایگاه سیار سوخت اظهار داشت: هر ساله در مسیرهای پر رفت و آمد و شلغ بین شهرها ساخت و راه اندازی جایگاه‌های سیار در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه به مردم پیشنهاد می شود در نقطه مبدا و پیش از آغاز سفرهای برون شهری نسبت به سوخت گیری کامل اقدام کنند، بیان کرد: با این وجود در مسیرهایی همچون محورهای منتهی به خراسان رضوی، شهرهای حاشیه دریای خزر و مسیر تهران- قزوین به رشت جایگاه‌های سیار سوخت راه اندازی خواهد شد.

کشکولی با یادآوری اینکه در حال حاضر طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی 642 جایگاه جدید سوخت در کل کشور در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سالجاری دست کم 90 جایگاه جدید بنزین و گازوئیل در کل کشور تکمیل و در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید