امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 473046 |
تاریخ انتشار : 01 تیر 1401 - 10:32 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین در اواسط ماه میلادی آتی استقبال کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: امیدواریم که سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به فلسطین نقطه عطفی برای تقویت روابط دوجانبه میان دو طرف باشد و […]

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین در اواسط ماه میلادی آتی استقبال کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: امیدواریم که سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به فلسطین نقطه عطفی برای تقویت روابط دوجانبه میان دو طرف باشد و در آرام کردن فضا برای ایجاد یک افق سیاسی نقش داشته باشد تا شاهد تحقق صلح عادلانه و جامع براساس قوانین بین المللی و راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای ۱۹۶۷ و پایان اشغالگری اسرائیل در خاک فلسطین به پایتختی قدس شرقی باشیم.
عباس ابراز امیدواری کرد که این سفر اهمیت تحقق راهکار تشکیل دو کشور، توقف شهرک سازی، ممانعت از اخراج فلسطینی‌ها از قدس، حفظ وضعیت تاریخی قدس، توقف اقدامات یکجانبه و بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی را نشان دهد.
بایدن اواسط ماه میلادی آتی سفری را به اراضی اشغالی فلسطین، کرانه باختری و عربستان خواهد داشت.
از سوی دیگر عباس در دیدار با هیئتی شامل نماینده اتحادیه اروپا و سفرا و نمایندگان کشورهای اروپایی در فلسطین گفت: قطعنامه‌های بین المللی بیش از ۷۰۰ قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل، ۹۰ قطعنامه در شورای امنیت و ۹۰ قطعنامه در شورای حقوق بشر همگی درباره مسئله فلسطین هستند. ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم حداقل فقط یک مورد از این قطعنامه‌ها را اجرایی کند. یکی از این قطعنامه‌ها قطعنامه تقسیم است که ۴۵ درصد از فلسطین را به ما داد و ما اکنون خواهان ۲۲ درصد دیگر هستیم و به آن دست نمی‌یابیم. آیا حق ما نیست که خواهان قطعنامه تقسیم و ۴۵ درصد از اراضی‌مان شویم که شما و کشورهایتان آن را تصویب کردید؟
وی گفت: ناراحت کننده است که ما تنها ملتی هستیم که حتی یک قطعنامه را هم درباره ما اجرا نکرده‌اند. حامیان اصلی قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت آمریکا و انگلیس هستند اما این قطعنامه اجرا نشده است. ما در شورای امنیت، مجمع عمومی و شورای حقوق بشر به عدالت دست نیافتیم پس اکنون کجا برویم؟ به رغم تمام ظلمی که در حق ما شده است اما یاست مقاومت مردمی را در پیش گرفته‌ایم چراکه خواهان عدالت هستیم.
عباس گفت: بایدن به فلسطین می‌آید و من از او تنها یک چیز می‌خواهم و آن اجرای تعهداتش است. بایدن به من گفت که وی با اخراج فلسطینی‌ها و تغییر وضعیت تاریخی قدس و گسترش شهرک سازی و اقدامات یکجانبه دو طرف مخالف است. وی گفت که کنسولگری آمریکا باید به قدس شرقی منتقل شود. می‌دانم که دولت اسرائیل خواهان راهکار سیاسی نیست اما دستکم خواهان اعتمادسازی برای حل سیاسی هستیم.
عباس تأکید کرد: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و معاون وی اعلام کرده‌اند که بایدن طی سفر خود به این وعده‌ها عمل خواهد کرد. ما خواهان صلح براساس قوانین بین المللی هستیم. من به کشورهای اروپایی می‌گویم که کمک‌هایی که به ما کردید خوب است اما می‌توانید نزد آمریکا و اسرائیل به ما کمک کنید تا در مسیر صلح و عدالت پیش برویم.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید