امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 477672 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 8:28 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

زهره الهیان در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، با اشاره به دستور راه اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ، اظهار داشت: این اقدام سازمان انرژی اتمی در راستای اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران است و سازمان انرژی اتمی در […]

زهره الهیان در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، با اشاره به دستور راه اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ، اظهار داشت: این اقدام سازمان انرژی اتمی در راستای اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران است و سازمان انرژی اتمی در چارچوب این قانون عمل کرده است.
وی بیان کرد: اقدام سازمان انرژی اتمی در راه‌اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ پیام مهمی برای دنیا خواهد داشت، از این جهت که جمهوری اسلامی ایران امروز شرایط متفاوتی دارد و به عنوان یک قدرت هسته‌ای مطرح است؛ البته ما این اقتدار هسته‌ای را همواره در مسیر صلح‌آمیز به کار می‌گیریم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته سازمان انرژی اتمی به آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی درباره این اقدام ارائه شده است و فعالیت‌های ما کاملاً در مسیر صلح‌آمیز پیش می‌رود.
الهیان متذکر شد: در ماده ۲ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، تکالیفی برای سازمان انرژی اتمی در جهت تحقق ظرفیت ۱۹۰ هزار سو غنی سازی در نظر گرفته شده است که راه اندازی و تزریق گاز به ماشین‌های سانتریفیوژ در راستای تحقق و اجرایی شدن این قانون است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد تأثیر این اقدام بر روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: قطعاً به نقطه‌ای رسیدیم که طرف مقابل به راحتی نمی‌تواند درخواست تعطیلی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای ما را داشته باشد.
وی اظهار داشت: امروز شرایط جمهوری اسلامی ایران با ۵ سال گذشته متفاوت است، چرا که ما مسیرهایی را طی کردیم که غیرقابل بازگشت است. به بیان دقیق‌تر، شرایط امروز ما با زمانی که برجام امضا شد، کاملاً متفاوت است و قابلیت بازگشت به آن نقطه را نداریم.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید