امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 470353 |
تاریخ انتشار : 05 خرداد 1401 - 14:13 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رییس‌جمهور گفت: همراهی مردم سرمایه بزرگ دولت است و باید این سرمایه ارج نهاده شود یعنی تلاش بر حل مشکلات مردم و کاهش آن به حداقل داشته باشیم. به گزارش صلح خبر، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان تهران با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد:  من صمیمانه از مردم برای […]

رییس‌جمهور گفت: همراهی مردم سرمایه بزرگ دولت است و باید این سرمایه ارج نهاده شود یعنی تلاش بر حل مشکلات مردم و کاهش آن به حداقل داشته باشیم.
به گزارش صلح خبر، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان تهران با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد:  من صمیمانه از مردم برای همکاری و همراهی‌شان با دولت تشکر می‌کنم.

وی یادآور شد: ما یک حمله سایبری در زمینه بنزین داشتیم که دو سه روز ما را درگیر کرد اما دیدیم که مردم همراهی کردند. اگر همراهی نمی‌کردند چه می‌شد؟ دشمن می‌خواست چه شود؟

وی افزود: همراهی مردم با دولت سرمایه بزرگ دولت است و باید این سرمایه ارج نهاده شود یعنی تلاش بر حل مشکلات مردم و کاهش آن به حداقل داشته باشیم.

برنامه تحولی دولت نشات گرفته از سخنان رهبری انقلاب است

رییس‌جمهور ادامه داد: در بودجه تلاش کردیم بر محور عدالت گام برداریم. توسعه عدالت نیازمند توجه به امر آمایش سرزمینی است و این اولین سالی است که بودجه بدون ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی به مجلس تقدیم شده است.

وی با تاکید بر این‌که «صندوق توسعه ملی برای کارهای بزرگ در جهت رفع مشکلات اساسی کشور است»، گفت: ما برنامه تحولی‌ای برای دولت در نظر گرفتیم و ۳۷ موضوع یا مسئله را در آن مورد توجه داده و گفته‌ایم که نظر دولت در این زمینه‌ها چیست. این فکر نشات گرفته از سخنان رهبری انقلاب است. ما با هدایت ایشان و نظر ایشان دوستانی را برای این کار جمع کردیم.

اصلاحات اقتصادی همکاری همه را می‌طلبد.

وی ادامه داد: کاری که به عنوان اصلاحات اقتصادی آغاز شده است نیازمند گام‌های بلند است و دولت راه سختی را در پیش دارد. البته وقتی من این جمله را گفتم که باید تصمیمات سختی بگیریم چه برخی رسانه‌های داخلی برداشت درستی نکردند و چه رسانه‌های خارجی به نحو دیگری با آن مواجه شدند اما اصلاحات اقتصادی کاری است که همکاری همه را می‌طلبد.

رئیسی گفت: رشد اقتصادی دولت حتمی است و این کار با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی  محقق می‌شود که مدیران در سراسر کشور باید برای سرمایه‌گذاری و افزایش آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید افزایش بهره‌وری را دنبال کنیم که پایه اساسی رشد اقتصادی است و باید همگان در این زمینه همکاری کنند؛ چراکه اگر جایی مردم احساس کنند  دولت به شکل جدی پای کار است همراهی می‌کنند. پس ما هم باید در کار جدی باشیم.

وی در عین حال گفت: اگر هم کسی در جایگاهی قرار دارد که نه اعتقادی به رشد اقتصادی دارد و نه به دنبال محرومیت زدایی است می‌تواند جابجا شود و برود و کار اداری انجام دهد اما دولت نمی‌تواند متوقف شود و باید کارها را پیش ببرد.

دانایی کنار توانایی نباشد، رشد لازم رخ نمی‌دهد

رییس جمهور با تاکید بر این‌که «ما به دنبال کنترل تورم و کنترل هزینه‌ها هستیم»، اظهار کرد: امر دانش‌بنیان نیز بسیار مهم است اما اگر این امر به صنعتی فناوری‌پایه تبدیل نشود، یعنی دانایی کنار توانایی تبدیل به رشد اقتصادی نشود، اهداف محقق نمی‌شود. اگر دانایی را کنار توانایی قرار ندهیم آن رشدی که لازم است رخ نمی‌دهد.

دولت می‌تواند فقر مطلق را ریشه‌کن کند نه زیر خط فقر را

وی تصریح کرد: آن‌چه زیبنده نظام اسلامی نیست فقر، فساد و تبعیض است. این کاری که دولت در حال انجام آن است می‌تواند فقر مطلق را ریشه‌کن کند. البته من پیش از این هم جمله‌ای در این زمینه گفتم که برخی فقر مطلق را با زیر خط فقر اشتباه گرفتند و منظور دیگری برداشت کردند. ما از ریشه‌کن کردن فقر مطلق می‌گوییم تا این امر انجام شود و بعد از آن نوبت به زیر خط فقر برسد.

وی با اشاره به این‌که «مبارزه با فقر، و تبعیض و فساد مورد تاکید دولت است»، گفت: اصلاح نظام بانکی و پولی کشور نیازمند اصلاح است که اگر این نظام اصلاح نشود کار پیش نمی‌رود.

رییسی با بیان این‌که «ما باید با زمین‌خواری برخورد کنیم اما اصلاح ساختاری بر  اصلاح رفتاری در این زمینه تقدم دارد»، یادآور شد: البته این تقدم، رتبی است یعنی در گفتار این تقدم وجود دارد وگرنه به این معنا نیست که اول اصلاح ساختاری شود و اصلاح رفتاری کنار گذشته شود بلکه همه این مواد باید باهم پیش رود.

ادامه دارد….

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید