امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 477264 |
تاریخ انتشار : 08 مرداد 1401 - 9:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان شمالی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در ۴ ماهه ابتدای سال جاری به ۲ هزار و ۷۴۰ نفر که به مراکز مددکاری کلانتری ها و مرکز مشاوره آرامش مراجعه کرده بودند خدمات مشاوره ای ارائه شده است، گفت: در طول این مدت ۸۹ درصد از پرونده […]

صلح خبر/خراسان شمالی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در ۴ ماهه ابتدای سال جاری به ۲ هزار و ۷۴۰ نفر که به مراکز مددکاری کلانتری ها و مرکز مشاوره آرامش مراجعه کرده بودند خدمات مشاوره ای ارائه شده است، گفت: در طول این مدت ۸۹ درصد از پرونده های ارجاع شده به این دوایر به صلح و سازش ختم شده است. 

سرهنگ سجاد نامور در این خصوص اظهار کرد: مراکز مشاوره و مددکاری در سطح استان با ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به افراد جامعه، از بروز جرائم و بزهکاری پیشگیری می کنند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از مشاوران و مددکاران در بحث ارتقاء نظم و امنیت در جامعه بسیار موثر است، افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، یک هزار و ۱۰۱ مورد پرونده به دوایر مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده که ۹۸۰ مورد از این پرونده ها به صلح و سازش ختم شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ مورد پرونده با موضوع روانشناختی توسط مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری کلانتری های سطح استان مورد رسیدگی قرار گرفته که تعداد ۴۸۹ مورد از این پرونده ها در مرکز مشاوره آرامش رسیدگی شده است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در این مدت یک هزار و ۶۳۹ نفر از شهروندان تحت عنوان خود معرف در خصوص موضوعات روانشناختی به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری های سطح استان مراجعه کرده اند، یاد آور شد: در مجموع از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه تعداد ۲ هزار و ۷۴۰ نفر به دوایر اجتماعی و مددکاری کلانتری ها و مرکز مشاوره آرامش مراجعه کرده اند.
سرهنگ نامور با اشاره به اینکه ۸۹ درصد از پرونده های ارجاع شده به دوایر مددکاری کلانتری های سطح استان به صلح و سازش ختم شده است، خاطر نشان کرد: ویژگی منحصر به فرد مراکز مشاوره در نیروی انتظامی به پیشگیری از وقوع و بروز آسیب های اجتماعی کمک کرده و همچنین این خصوصیت می تواند ماهیت مراکز مزبور را از سایر مراکز و نهادهای مشابه حمایتی متمایز سازد. 
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه شهروندان برای حل مشکلات خود به مشاوره و مددکاری نیاز مبرم دارند، یاد آور شد: مرکز مشاوره و مددکاری در معاونت فرهنگی و اجتماعی و همچنین دوایر مددکاری اجتماعی در کلانتری های سطح استان پناهگاهی امن برای افراد در معرض خطر و آسیب دیده است.
سرهنگ نامور اظهار کرد: مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی خراسان شمالی واقع در بجنورد- کوچه طالقانی ۱۵ به صورت رایگان آماده ارائه خدمات مشاوره، روانسنجی و روانشناسی به شهروندان عزیز است.
 ۳۵۹

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید