امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 52776 |
تاریخ انتشار : 01 اسفند 1394 - 10:41 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

روزنامه شرق نوشت: مردی که با شگردی پیچیده گوشی‌های همراه را از مغازه‌ها سرقت می‌کرد، در جریان تحقیقات تخصصی پلیس شناسایی و دستگیر شد. گزارش یک فقره سرقت گوشی ‌همراه آیفون٦ از مغازه موبایل‌فروشی در سعادت‌آباد چند روز پیش به کلانتری شهرک قدس اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص […]

روزنامه شرق نوشت: مردی که با شگردی پیچیده گوشی‌های همراه را از مغازه‌ها سرقت می‌کرد، در جریان تحقیقات تخصصی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

گزارش یک فقره سرقت گوشی ‌همراه آیفون٦ از مغازه موبایل‌فروشی در سعادت‌آباد چند روز پیش به کلانتری شهرک قدس اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد فردی حدودا ٤٠ساله با مراجعه به این مغازه به بهانه خرید گوشی ‌همراه، به شیوه «بدل‌اندازی» اقدام به سرقت یک دستگاه گوشی به ارزش تقریبی سه ‌میلیون تومان کرده است.

این پرونده به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه دو برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. صاحب مغازه فروش گوشی همراه پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «مردی حدودا ٤٠، ٤٥ساله به مغازه‌ام مراجعه و درخواست خرید یک دستگاه گوشی همراه آیفون٦ کرد. پس از توافق بر سر قیمت گوشی، این شخص یک کاغذ کادو را از داخل کیف خود خارج کرد و به بهانه اینکه قصد دارد گوشی خریداری‌شده را به همسرش هدیه کند، از من خواهش کرد جعبه گوشی را برایش کادو کنم. پس از کادوپیچ‌کردن جعبه حاوی گوشی همراه آیفون٦، این شخص عابربانکش را به من داد و هم‌زمان جعبه کادوی حاوی گوشی را از من گرفت و داخل کیفش گذاشت. چندین نوبت اقدام به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارتخوان داخل مغازه کردم اما پولی داخل حساب وجود نداشت. در ادامه این شخص ضمن عذرخواهی از من و بازگرداندن جعبه کادوپیچ‌شده از من خواهش کرد برای دقایقی جعبه را نزد خود نگه دارم تا او پول تهیه کند. آن مرد به این بهانه از مغازه خارج شد».

صاحب مغازه در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «پس از گذشت نزدیک به یک ساعت زمانی‌ که این شخص برای گرفتن گوشی به مغازه مراجعه نکرد، به تصور اینکه از خرید منصرف شده اقدام به بازکردن جعبه کادویی کردم که تصور می‌کردم تلفن همراه آیفون٦ در آن قرار دارد اما در کمال تعجب متوجه شدم این شخص به شیوه‌ای ماهرانه جعبه‌ای خالی، دقیقا به اندازه ابعاد جعبه گوشی همراه آیفون٦ را به من داده است. آن زمان بود که متوجه سرقت گوشی همراه خود شدم».

کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سرقت، به بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته داخل مغازه مال‌باخته پرداختند و با بهره‌گیری از این تصاویر موفق به شناسایی یک مجرمان سابقه‌دار ٤١ساله شدند که پیش از این ‌بارها به اتهام تخریب، محکومیت مالی و آدم‌ربایی دستگیر و روانه زندان شده بود. با شناسایی دقیق تصویر متهم از سوی مال‌باخته، کارآگاهان در اقدامات پلیسی خود موفق به شناسایی مخفیگاه حمید در منطقه تهران نو شدند و سرانجام متهم سوار بر یک دستگاه خودرو پراید نوک‌مدادی دستگیر شد.

کارآگاهان در بازرسی از خودرو متهم، موفق به کشف یک جعبه حاوی بسته‌های کادوپیچ‌شده‌ای شدند که همگی آنها دقیقا هم‌اندازه جعبه‌های گوشی‌های همراه به‌ویژه مدل آیفون٦ انتخاب و با کاغذهای هم‌شکل، بسته‌بندی شده بودند.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: تحقیقات درخصوص این پرونده در مراحل اولیه قرار دارد و از مال‌باختگان به‌ویژه فروشندگان گوشی‌های همراه که با این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در جنت‌آباد‌شمالی، خیابان شاهین‌شمالی مراجعه کنند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید