امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 444267 |
تاریخ انتشار : 25 مهر 1400 - 14:33 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

یک عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر، شورای شهرداری نیست، گفت: صدای مردم «شمیران نو» را بشنوید. به گزارش علنی، ناصر امانی در شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تذکرش به استناد بند ۲ ماده ۷۱ قانون وظایف شورا است، گفت: مستحضرید که بعد از انتخاب شهردار […]

یک عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر، شورای شهرداری نیست، گفت: صدای مردم «شمیران نو» را بشنوید.
به گزارش علنی، ناصر امانی در شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تذکرش به استناد بند ۲ ماده ۷۱ قانون وظایف شورا است، گفت: مستحضرید که بعد از انتخاب شهردار که بند اول اختیارات شورا است مهمترین و دومین بند اختیارات شورا گزارش مشکلات فرهنگی، اجتماعی آموزشی و آسیب‌های اجتماعی مردم و انعکاس آن به مسئولین است. ما شورای شهریم نه شورای شهرداری. قانون اساسی تاکید کرده شورای شهر و همه مسئولان شهر موظف هستند در حدود اختیاراتشان مصوبات شورای شهر را اجرا کنند. لذا تذکراتی که من از محله گردی‌های خود در اینجا بیان می‌کنم وظیفه قانونی است که باید انجام دهم.
وی ادامه داد: کوچه‌ای به نام و شماره هیچم در مرکز تهران شنیده‌اید؟ در محله قدیمی و فراموش شده شمیران نو همسایه لویزان؛ مردمی که اگر صدایشان شنیده می‌شد از چند جهت در بن بست قرار نمی‌گرفتند و ۶۲درصد املاک مسکونی و تجاری‌شان قول نامه‌ای نبود و تلاش‌های چند دهه آن‌ها برای ثبت و سند دار کردن خانه‌های فرسوده و ناپایدارشان به نتیجه می‌رسید.
امانی تاکید کرد: محله‌ای اسیر با مردمانی شریف که مهد دلاور مردان دفاع مقدس و سرداران شهید زنده همچون سردار علی فضلی و ۱۷۰ شهید سرفراز، قهرمانان ورزشی و هنرمندان نامی کشور است اما به دلیل مشکلات انباشته و عقیم مانده تلاش‌هایشان برای توسعه و آبادانی محله، مهاجرت کرده و به مناطق دیگر تهران کوچ کردند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: ۵۰ سال است مشکل ثبت و سند املاک مسکونی مردم را حل نکرده‌ایم و همزمان اجازه تخریب و نوسازی‌ نمی‌دهیم و مردم شریفی که برای فرزندان خود به مسکن نیاز دارند را مجبور می‌کنیم از روی اضطرار تخلف کنند و سپس با افتخار آن را قلع و قم می کنیم و زمینه را برای سوداگران، سوءاستفاده گران و دلالان آماده می‌کنیم.
وی افزود: از پشت‌بام‌فروشی و زیرزمین‌فروشی گرفته تا خانه‌های چند مالکی که یکی مالک پشت‌بام، یکی مالک زیر پله و دیگری مالک زیرزمین است و برخی فروشندگان پشت‌بام، راهرو زمین و حیاط را جداگانه می فروشند از مشکلات این محله است. زمین‌های بزرگ و بی‌دفاع شهری که مأمن معتادان شده و امنیت مردم را به مخاطره انداخته است.
امانی تاکید کرد: فضاهای سبز و درختان ارزشمندی که در حال خشکیدن هستند و مردم با سطل و حتی با آب‌های آلوده جوی‌های محله آنها را آبیاری می‌کنند. محله تاریک بدون روشنایی در شب که تردد مردم را مختل کرده و زمینه را برای حضور سارقان آماده کرده است. زمین های چمن مصنوعی رها و تخریب شده و سوخته که در اختلاف بین مدیران محله و شورایاری های سابق حتی حصارهای آهنین آن نیز به سرقت رفته است.
این عضو شورای شهر تهران گفت: تنها مرکز بهداشتی و درمانی محله که زمین وقفی آن سال‌ها پیش تحویل اداره بهداشت شهر شده و تا چهار سال پیش به مردم خدمات می‌داد به بهانه تخریب و نوسازی در حال حاضر به مأمن و خوابگاه معتادان تبدیل شده است. محله ای که زباله گردان به وفور در آن قابل مشاهده است. در کنار یک سطل زباله که ایستاده بودم در یک ساعت سه انسان شریف و سالخورده را دیدم که برای یافتن شیشه یا تکه کارتن یا قوطی خالی مخزن را زیر و رو کردند و با کمال تاسف و شرمندگی پدری که هنوز سند بیماری بیمارستان را با خودش به همراه داشت یکی از آنان بود.
وی با بیان اینکه بن‌بست بودن محله باعث ترافیک سنگین و قفل شدن دو خیابان اصلی در ساعات بعدازظهر می‌شود، گفت: هجوم وانت‌های سیار و حتی متوقف شده چند ماهه در کنار این خیابان و خیابان اصلی این محله یکی دیگر از معضلات مردم است. از فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رئیس بنیاد مستضعفان جناب آقای مهندس فتاح استدعا دارم اگر فعلا به هر دلیلی امکان توافق و واگذاری پادگان ضلع شمالی محله را به شهرداری ندارند حداقل دیوار احداث شده اخیر را در اختیار مردم بگذارند تا به شکل موقت مشکل تردد مردم مرتفع شود. صدای مردم فراموش شده و محروم این منطقه را بشنوید، بسیج شوید و دردی از دردهای انباشته پنج دهه گذشته مردم را مداوا کنید.
انتهای پیام

منبع خبر (Isna ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید