امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 506529 |
تاریخ انتشار : 03 خرداد 1402 - 16:15 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

مردم یمن صبح امروز چهارشنبه راهپیمایی گسترده‌ای را به مناسبت سالروز “فریاد در مقابل مستکبران” در استان‌ها و شهرهای مختلف این کشور به ویژه در صنعا برگزار کردند. به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت خبری المسیره، تظاهرکنندگان یمنی با حمل پرچم کشور خود، پلاکاردهایی درباره دعوت به تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی، محکومیت […]

مردم یمن صبح امروز چهارشنبه راهپیمایی گسترده‌ای را به مناسبت سالروز “فریاد در مقابل مستکبران” در استان‌ها و شهرهای مختلف این کشور به ویژه در صنعا برگزار کردند.
به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت خبری المسیره، تظاهرکنندگان یمنی با حمل پرچم کشور خود، پلاکاردهایی درباره دعوت به تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی، محکومیت سیاست و استکبار آمریکا، حمایت از ملت فلسطین و مساله فلسطین در مقابله با دشمن صهیونیستی در دست داشتند و شعارهای آزادی در محکومیت سیاست آمریکا سر دادند.
محمد مفتاح، عضو انجمن علمای یمن ضمن سخنرانی در این راهپیمایی تاکید کرد، فرمانده شهید سید حسین بدرالدین الحوثی در زمانی که قدرتمندترین کشورها و نظام‌ها تسلیم آمریکا شده بودند در مقابل مستکبران فریاد سر داد.
وی افزود: بین آغاز فریاد تا مرحله‌ای که امروز در آن زندگی می‌کنیم، تحولات عظیمی در همه سطوح به نفع طرح قرآنی رخ داد. مردم یمن پرچم مقابله با ظلم و ستم آمریکا را جلوتر از همه مردم بر دوش می‌کشند و پیشرو این رویارویی هستند.
مفتاح گفت، دولت آمریکا ابزارهای منطقه‌ای خود را برای حمله به یمن به کار گرفت و شکست و ناامیدی را درو کرد و امروز منطقه آماده می‌شود تا علیه هژمونی آمریکا فریاد سر دهد.
وی ادامه داد، رژیم سعودی عامل آمریکا و صهیونیسم با هرکس که در سرزمینش فریاد بزند، می‌جنگد و خود را در محاصره آن خواهد دید. فریاد دیگر در انحصار یک جریان نیست، بلکه به شعاری برای همه آزادگان در برابر استبداد آمریکا تبدیل شده است. فریاد مقدمه‌ای برای فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و بسیج کردن برای تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی و مقابله با جریان فساد و انحطاط جهانی است.
احمد الشامی، رئیس دستگاه مرکزی امنیت سیاسی دولت نجات ملی یمن نیز در این راهپیمایی اعلام کرد، وقتی آمریکایی‌ها شعار فریبکارانه جنگ با “تروریسم” را برای حمله به اسلام مطرح کردند، فرمانده شهید شعار حق را مطرح کرد. این آمریکاست که تجاوز به یمن و محاصره آن را رهبری می‌کند، مانع برقراری صلح می‌شود و مشتاق ادامه جنگ است و همین مساله موید درستی موضع شهید الحوثی است.
در بیانیه راهپیمایی فریاد در مقابل مستکبران آمده است، پروژه قرآنی طرحی برای رنسانس و سازندگی ملت و راه مقابله آنها با دشمنان و رهایی از سیطره و توطئه‌های آنان است.
در این بیانیه آمده است، این شعار دوباره قطب‌نمای دشمنی را به سمت دشمن واقعی «آمریکا و اسرائیل» بازگرداند و ملت را از هرگونه نفوذ در امان نگه داشت.
در ادامه این بیانیه آمده است، تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی، سلاحی مؤثر در برابر دشمنان است و یکی از ثمرات آن، توقف حمایت مالی ملت از دشمن خود است.
در بیانیه راهپیمایی فریاد در مقابل مستکبران آمده است، تجاوز به یمن و محاصره ناعادلانه مردم آن همچنان برقرار است و مردم یمن در برابر تداوم تجاوزات، محاصره، غارت ثروت‌های ملی و اشغالگری ساکت نخواهند نشست. ملت یمن با تمام قدرت، سرسختی و قاطعیت و بیش از آنچه دشمنان در گذشته انتظار داشتند به مقابله با این تجاوز خواهند پرداخت و مردم برای همه گزینه‌هایی که رهبر انقلاب عبدالملک الحوثی اعلام می‌کند، آمادگی کامل دارند.
تظاهرکنندگان در این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه آمریکا رهبری ائتلاف متجاوز و محاصره مردم یمن را بر عهده دارد و عربستان و امارات ابزار اجرای این تجاوز هستند، از کشورهای متجاوز که در حمله خود به یمن شکست خوردند، خواستند، دست از تجاوز، محاصره و اشغال این کشور بکشند و مسؤول رسیدگی به پرونده‌های جنگ و آثار آن و پیامدهای انسانی و اقتصادی از جمله در پرونده اسرا، جبران خسارت و بازسازی یمن را برعهده بگیرند.
در این بیانیه تاکید شده که آنچه در استان‌های اشغالی می‌گذرد بخشی از توطئه‌های دشمنان با هدف تجزیه و تقسیم کشور است. ابزارهای تجاوز با همه نام‌هایشان نماینده اراده اشغالگر هستند و نقشه‌های آن را اجرا می‌کنند که کشور، وحدت، حاکمیت و استقلال آن را هدف قرار می‌دهند و هیچ ربطی به مردم یمن ندارند.
در این بیانیه آمده است، تلاش عربستان برای نشان دادن خود به عنوان یک میانجی، مانوری بیش نیست. کسی که مسؤولیت تشدید این جنگ را بر عهده دارد باید عواقب آن را هم برعهده گرفته و برای رفع آثار آن تلاش کند. مردم یمن به عربستان اجازه نخواهند داد بدون بر عهده گرفتن تعهدات صلح از این جنگ خارج شود.
مردم یمن در این بیانیه اعلام کردند، بر موضع ثابت و اصولی خود در قبال مسائل امت و در راس آنها مساله فلسطین می‌مانند و از جنبش‌های مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و دیگر کشورهای اسلامی حمایت می‌کنند.
مردم یمن صبح امروز به دعوت رهبر انصارالله در استان‌های مختلف این کشور به مناسبت سالروز فریاد در مقابل استکبار راهپیمایی کردند و این راهپیمایی عصر امروز نیز در برخی مناطق از جمله در شهر حدیده برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید