امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 106591 |
تاریخ انتشار : 22 دی 1391 - 15:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : شرکت اچ تی سی یک شرکت تایوانی سازنده گوشی‌های تلفن هوشمند است که در سال 1997 پایه گذاری شد. این شرکت که در ابتدا High Tech Computer Corporation نام داشت پیشتر به ساخت کامپیوترهای نوت‌بوک مشغول بود اما از سال 1998 وارد بازار تلفن‌های همراه هوشمند و مخصوصاً لمسی شد. اولین تلفن همراه […]

پارسی وی : شرکت اچ تی سی یک شرکت تایوانی سازنده گوشی‌های تلفن هوشمند است که در سال 1997 پایه گذاری شد.

این شرکت که در ابتدا High Tech Computer Corporation نام داشت پیشتر به ساخت کامپیوترهای نوت‌بوک مشغول بود اما از سال 1998 وارد بازار تلفن‌های همراه هوشمند و مخصوصاً لمسی شد.

اولین تلفن همراه هوشمند شرکت اچ تی سی در سال 2000 معرفی شد و یکی از اولین تلفن‌های لمسی دنیا محسوب می‌شد.

این شرکت سابقه طولانی در تولید تلفن‌های همراه هوشمند برپایه سیستم عامل ویندوز موبایل دارد. اولین تلفن همراه شرکت اچ تی سی برپایه این سیستم عامل در سال 2002 به بازار عرضه شود. همچنین اولین تلفن همراه 3G برپایه ویندوز موبایل توسط این شرکت تولید شد.

شرکت اچ تی سی از سال 2005 وارد صنعت تولید تلفن‌های هوشمند 3G شد. در سال 2008 اولین تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید در جهان توسط شرکت اچ تی سیو به نام HTC Dream معرفی شد.

اکثر تحلیل‌گران معتقدند شرکت اچ تی سی در مدت بسیار کوتاهی توانسته به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل شود.

شرکت اچ تی سی در سال 2011 از سوی کنگره جهانی موبایل به عنوان تولید کننده برتر سال معرفی شد. در آوریل 2011 این شرکت از نظر سهم بازار تلفن‌های همراه (هوشمند و غیرهوشمند) از نوکیا جلو زد و در رده سوم بعد از اپل و سامسونگ قرار گرفت.

شرکت اچ تی سی در سال 2010 با شرکت اپل وارد یک دعوای حقوقی شد. شرکت اپل از شرکت اچ تی سی به خاطر نقض 20 حق اختراع به کمیسیون تجارت جهانی آمریکا شکایت کرد. شرکت اچ تی سی نیز در اقدامی مشابه از اپل شکایت کرد و تلاش‌هایی برای ممنوع کردن فروش محصولات اپل در آمریکا تلاش کرد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 4
    1. نویسنده :زن.آزاد

      قالب و سایت قشنگیه موفق باشین.

      1. نویسنده :مدیر سایت

        خواهش میکنم لطف شماست.

    1. نویسنده :فردوس

      صحبت از پژمردن یک برگ نیست…وای جنگل را بیابان می کنند…با ارزوی موفقیت برای شما

    1. نویسنده :صبح.آزادی

      bego ta shaiad kasi sedayat ra beshnavad