امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 70030 |
تاریخ انتشار : 09 تیر 1394 - 11:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

شرایط وام 80 میلیونی برای مجردها طابق آنچه شوراي پول و اعتبار تصويب كرده، تسهيلات خريد مسكن صندوق «يكم» فقط به خانوارهاي متاهل «خانه‌اولي» قابل پرداخت است اما با توجه به فاصله زماني حداقل «يكساله» بين افتتاح حساب در اين صندوق و موعد پرداخت تسهيلات ناشي از سپرده‌گذاري، بانك مسكن مجاز است از مجردهاي متقاضي […]

شرایط وام 80 میلیونی برای مجردها

اخبار,اخباراقتصادی, وام مسکن

طابق آنچه شوراي پول و اعتبار تصويب كرده، تسهيلات خريد مسكن صندوق «يكم» فقط به خانوارهاي متاهل «خانه‌اولي» قابل پرداخت است اما با توجه به فاصله زماني حداقل «يكساله» بين افتتاح حساب در اين صندوق و موعد پرداخت تسهيلات ناشي از سپرده‌گذاري، بانك مسكن مجاز است از مجردهاي متقاضي وام‌هاي جديد مسكن نيز ثبت‌نام به عمل بياورد و براي آنها نزد صندوق پس‌انداز «يكم» حساب تشكيل دهد.

به اين ترتيب افراد مجرد در آستانه ازدواج از امروز مي‌توانند براي دريافت تسهيلات 80 ميليوني مسكن در تهران، 60 ميليوني در شهرهاي بزرگ و 40 ميليوني در شهرهاي كوچك، در كليه شعب بانك مسكن، با واريز حداقل 6 ميليون و 700 هزار تومان به عنوان آورده نقدي اوليه، حساب پس‌انداز صندوق «يكم» تشكيل دهند و تا زمان سررسيد حساب –زمان پرداخت وام- فرصت ازدواج و عقد بابت تبديل شدن به فرد واجدشرايط تسهيلات «خانه‌اولي»، براي آنها محفوظ است.

بانك مسكن اعلام كرده است: مجردهاي داراي حساب در صندوق پس‌انداز «يكم»، تا زمان تشكيل خانواده و عقد محضري، اجازه دريافت تسهيلات را ندارند.

بانك مسكن پيش‌تر، شرايط اوليه قيد شده در مصوبه شوراي پول و اعتبار مبني‌بر «سپرده‌گذاري حداقل معادل نصف سقف وام‌هاي سه‌گانه خريد مسكن» را نيز تعديل كرد و در همان هفته اول ابلاغ اين مصوبه به شعب بانك مسكن، مقرر شد متقاضيان تسهيلات خانه‌اولي، با حداقل مبلغ 7/ 6 ميليون تومان افتتاح حساب كنند و سپس ظرف حداكثر 6 ماه، موجودي‌ خود را به حدود 13 ميليون تومان افزايش دهند كه در اين صورت، بايد به جاي يكسال، دوره انتظار سه ساله را براي دريافت وام طي كنند.

 

اخبار اقتصادی  – بیتوته

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :قادری

      سرافراز و پیروز