امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 477368 |
تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401 - 7:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وکیل پیشین فدراسیون فوتبال می‌گوید با فرجام خواهی در دادگاه فدرال سوئیس می‌توان پرونده مارک ویلموتس را یکی، دو سال دیگر در سیکل قضایی نگه داشت. رضا شاه‌منصوری، وکیل دعاوی ورزشی در گفت و گو با صلح خبر، درباره صدور حکم پرونده مارک ویلموتس از سوی دادگاه داوری ورزش (CAS) و مهلت ایران برای پرداخت […]

وکیل پیشین فدراسیون فوتبال می‌گوید با فرجام خواهی در دادگاه فدرال سوئیس می‌توان پرونده مارک ویلموتس را یکی، دو سال دیگر در سیکل قضایی نگه داشت.

رضا شاه‌منصوری، وکیل دعاوی ورزشی در گفت و گو با صلح خبر، درباره صدور حکم پرونده مارک ویلموتس از سوی دادگاه داوری ورزش (CAS) و مهلت ایران برای پرداخت مطالبات این مربی گفت: اهالی رسانه به این موضوع جدی نگاه کنند که رسیدگی در دیوان داوری ورزش پایان ماجرا نیست. رسیدگی در پرونده ویلموتس سه مرحله‌ای است. اتاق حل اختلاف فیفا، دادگاه داوری ورزش و دادگاه فدرال سوئیس سه مرحله‌ای هستند که می‌توانند به دعاوی فوتبالی رسیدگی کنند. اکنون که دادگاه داوری ورزش حکم خود را صادر کرده است، دادگاه فدرال سوئیس به سه دلیل صلاحیت ورود به این پرونده را دارد.

وی ادامه داد: دلایلی که دادگاه فدرال سوئیس می‌تواند حکم صادره از سوی دادگاه CAS را مورد بررسی قرار دهد این است که دیوان داوری ورزش صلاحیت نداشته باشد، در جلسات دفاعیات متقن انجام نشده باشد یا نظم عمومی به هم خورده باشد. در این صورت این پرونده یکی، دو سال دیگر در سیکل قضایی قرار می‌گیرد. درست است که هر سال تاخیر موجب پنج درصد سود می‌شود اما این مساله چندان زیاد نیست. اکنون که اعتماد به نفس لازم برای پیروزی در پرونده به وجود آمده، باید از این مساله استفاده کنیم.

این وکیل ورزشی یادآور شد: این پرونده باید به دادگاه فدرال سوئیس ارجاع شود. اگر شانسمان یک درصد هم باشد، باید از این مساله استفاده کنیم. حالا که اعتماد به نفس پیروزی در دعاوی حقوقی را داریم، فرصت خوبی است. فکر می‌کنم فدراسیون جدید ان‌شاء‌الله مستقر می‌شود و این کار را می‌کند. هر چند لازم است الان فرجام‌خواهی صورت گیرد. در گذشته در پرونده پانادیچ، بازیکن پدیده حکم به کسر ۶ امتیاز داده شده بود که وکیل او را به ایران آوردیم و مساله حل و فصل شد.

شاه‌منصوری در پاسخ به این سوال که اگر فدراسیون فوتبال در موعد مقرر و مهلت قانونی مطالبات ویلموتس را پرداخت نکند، کمیته انضباطی فیفا چه تنبیهاتی را در نظر می‌گیرد؟ گفت: ممکن است جریمه سنگینی انجام شود. این موضوع بستگی به پرونده دارد. اگر پرونده نژادپرستی باشد، از مسابقات خارج می‌شود اما روال این است که فدراسیون‌های محلی معمولا مبالغی در فیفا دارند و پرونده‌های مالی به این شکل حل و فصل می‌شود و کار به جاهای عمیق نمی‌رسد.

او درباره مهلت قانونی عمل به احکام صادره از سوی CAS گفت: معمولا از تاریخ ابلاغ یک ماه فرصت می‌دهند. البته ممکن است در دادگاه عالی سوئیس فرجام خواهی کنید و این مساله مانع اجرای حکم شود و گاهی هم این مساله مانع از توقف حکم نمی‌شود.

وکیل سابق فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس در پاسخ به این سوال که آیا فیفا به تعهدات مالی فدراسیون فوتبال با استفاده از منابع مالی این فدراسیون عمل می‌کند یا خیر گفت: این اتفاق اخیرا رخ داده است. درست است که تحریم‌های ظالمانه فشار آورده اما یک جاهایی فیفا در تعامل با فدراسیون است و اگر این تعامل قوی باشد و امکانات و ارتباطات قوی داشتیم باشیم، می‌توانیم از منابع خودمان استفاده کنیم. ما مطالبات کی‌روش را به همین شکل پرداخت کردیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید