امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 356802 |
تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1399 - 23:45 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر وزارت امور خارجه سوریه با محکوم کردن و تجاوزکارانه خواندن طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی، اعلام کرد که این کشور با این طرح مخالف است. به گزارش صلح خبر به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که مقامات این […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

وزارت امور خارجه سوریه با محکوم کردن و تجاوزکارانه خواندن طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی، اعلام کرد که این کشور با این طرح مخالف است.

به گزارش صلح خبر به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که مقامات این کشور طرح رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را محکوم می‌کند و آن را یک عمل تجاوزکارانه می‌دانند.

وزارت امور خارجه سوریه در خصوص اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، به ابراز نظرات مخالف پرداخت و آن را محکوم و این عمل را به عنوان تجاوز به فلسطین تعبیر کرد. مقامات وزارت امور خارجه سوریه همچنین اظهار کردند که این اقدام نقض آشکار قوانین، بی‌احترامی به حقوق فلسطینیان و زیر پا گذاشتن توافقنامه‌های بین‌المللی در مورد وضعیت سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ۲۰ آوریل توافقنامه‌ای برای تشکیل دولت واحد امضا کرد که بر اساس آن، رژیم صهیونیستی می‌تواند روند الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را بر اساس طرح پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آغاز کند. نتانیاهو مدت‌هاست که به عنوان طرفدار اصلی چنین اقدامی در کرانه باختری شناخته می‌شود.

رژیم صهیونیستی کرانه باختری را در طول جنگ شش روزه که در سال ۱۹۶۷ به راه انداخت، اشغال کرد و از آن زمان تاکنون فلسطین خواستار آزادی سرزمین‌های اشغالی بوده است.

اواخر ژانویه، ترامپ طرح خود برای مصالحه میان رژیم صیهونیستی و فلسطین را ارائه کرد. این طرح واکنش‌های شدیدی را بین همه طرف‌های وابسته برانگیخته و دور دیگری از مذاکرات و گفت‌وگوها را در مورد اتخاذ بهترین راه حل برای رفع اختلاف طولانی‌مدت بر سر اراضی اشغالی آغاز کرده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید