امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 455333 |
تاریخ انتشار : 03 بهمن 1400 - 1:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود اینکه تاکنون چندین میلیارد تومان برای سالن ورزشی شهر ریوش هزینه شده، اما به دلیل فاسد شدن بتن هنوز تکمیل نشده باید تخریب شود. حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در اختتامیه مسابقات فوتبال لیگ برتر و دسته یک کاشمر و همچنین گردهمایی هیئت‌های ورزشی این […]

صلح خبر/خراسان رضوی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود اینکه تاکنون چندین میلیارد تومان برای سالن ورزشی شهر ریوش هزینه شده، اما به دلیل فاسد شدن بتن هنوز تکمیل نشده باید تخریب شود.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در اختتامیه مسابقات فوتبال لیگ برتر و دسته یک کاشمر و همچنین گردهمایی هیئت‌های ورزشی این شهرستان که در سالن همایش‌های فرمانداری کاشمر برگزار شد، افزود: متاسفانه چندین پروژه نیمه‌کاره ورزشی در شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ داریم که پس از چندین سال هنوز به سرانجام نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای اعتبارات حوزه ورزش و جوانان در منطقه ترشیز پیگیری‌هایی بسیاری صورت گرفته است، اظهار کرد: در یکی از پیگیری‌ها توانستیم ۴۰۰ میلیون تومان برای کمک به حوزه ورزش و جونان منطقه ترشیز جذب کنیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم ورزش در شهرستان‌ها و روستاها فقط به شورای پیشرفت در هر شهرستان بستگی دارد، باید دغدغه همه بر این باشد تا اماکن نیمه‌کاره ورزشی را تکمیل کنیم.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی از این پروژه که حتی تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما به  دلیل کمبود اعتبار تاکنون به اتمام و بهره‌برداری نرسیده‌اند.

نیک‌بین گفت: وقتی تدبیر در خصوص ورزش نباشد فونداسیون و بتن سالنی در شهر ریوش اجرا و ستون‌ها برپا می‌شود ولی اکنون که برای تکمیل شدن آن اعتباری می‌خواهیم بگیریم می‌گویند پروژه آن‌قدر بد ساخته شده و دیر دارد اقدام می‌شود که بتن فاسد شده و باید تخریب کنیم.

وی با اظهار تأسف از اینکه سالن شهر ریوش هنوز به تکمیل نرسیده باید تخریب شود، افزود: این وضعیت موجب شده فقط بیت‌المال را هدر بدهیم. همچنین سالن ورزشی روستای قوژد در کاشمر از ۱۳ سال قبل همچنان نیمه‌کاره باقی مانده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: وضعیت موجود موجب شده تا از عمر مفید این سالن‌ها به خوبی نتوانیم استفاده کنیم، اگر همه به حوزه ورزش کمک کنیم و از اختلافات بی‌خود که جز عقب‌ماندگی منطقه چیزی در برندارد دست برداریم پیشرفت خواهیم نمود.

شهرستان‌ها به فوتبال بانوان توجه بیشتری کنند

دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی در این جلسه گفت: باید قدردان آن‌هایی باشیم که برای توسعه فوتبال و فوتسال خراسان رضوی تلاش و کمک می‌کنند.

محسن حیدری افزود: در دوره جدید هیئت فوتبال استان سعی نموده‌ایم با تلاش و پشتکار و زحمتی که تمامی اعضاء در سرتاسر خراسان رضوی می‌کشند پیشرفت این رشته ورزشی را روز به روز تا جایی که ممکن بود رصد کنیم.

وی از کاشمر به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو در خراسان رضوی به خاطر پیشرفت‌ها و توفیقاتی که طی سال‌های اخیر در رشته ورزشی فوتبال به دست آورده نام برد و گفت: باوجود ظرفیتی که فوتبال و فوتسال کاشمر در گذشته داشته، اما متأسفانه به دلیل کم توجهی‌هایی که در دوره‌ای به این دو رشته ورزشی شده بود به شدت ضعیف شدند.

دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی عنوان کرد: بحمدالله با پشتکار و تلاش جامعه فوتبالی این شهرستان به مرور شاهد برگشت فوتبال و فوتسال کاشمر به روزهای اوج خود هستیم، اکنون تیم‌های این شهرستان در مسابقات کشوری حضور دارند.

وی با بیان اینکه در چند رده از فوتسال کشور و استان فوتبالیست‌های کاشمری‌ها حضور دارند، تصریح کرد: پشتکار و تلاش موجب شده تا فوتبال کاشمر به مسیر اصلی خود برگردد.

حیدری مطرح کرد: هیئت فوتبال استان در کنار تیم‌های فوتبال و فوتسال تلاش و کمک می‌کند تا این شهرستان در رده‌های کشوری مقام‌های بیشتری را کسب کند.

وی افزود: نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند، باید به فوتبال و فوتسال این قشر از جامعه توجه شود، به خصوص اینکه شهرستان‌ها باید ۲۰ تا ۳۰ درصد توان و وقتشان را به این موضوع اختصاص دهند.

فضاهای ورزشی کاشمر فرسوده هستند

فرماندار کاشمر در ادامه با انتقاد از عدم حضور بانوان در این مراسم گفت: باید در همه زمینه‌ها به خصوص ورزش شرایط حضور بانوان فراهم شود.

مسلم ساقی عنوان کرد: طی دو سال اخیر به دلیل کرونا بسیاری از برنامه‌های ورزشی در شهرستان تحت تأثیر قرار گرفت و به دلیل اهمیت سلامت بسیاری از مسابقات برگزار نشد.

وی بیان کرد: باید همه روسای هیئت‌های ورزشی، پیشکسوتان و بخش خصوصی به میدان بیایند تا در کنار بخش دولتی گام‌های مؤثرتری را در این حوزه برداریم. امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ نگاه ویژه‌تری به حوزه ورزش و همچنین جوانان بشود، ورزش به اندازه کافی نیازمند زمان، انرژی و اعتبار است.

وی با اظهار تأسف از اینکه جوانان در سایه ورزش مورد غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز امیدواری نمود؛ با در نظر گرفتن اعتبارات و سرفصل‌هایی در حوزه ورزش و جوانان بتوانیم برای زیرساخت‌ها گام‌های بهتری برداریم.

فرماندار کاشمر مطرح کرد: متأسفانه سرانه فضای ورزشی کاشمر نه تنها کمتر از یک متر است بلکه فضاها هم فرسوده بوده و برخی پروژه‌ها که از سال‌ها قبل کلنگ آن زده شده همچنان نیمه‌کاره باقی مانده‌اند.

وی گفت: هرچند برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی به بخش خصوصی ظرفیت قانونی وجود دارد که در این رابطه طی دو سال اخیر تلاش‌هایی هم شد و حتی بخش خصوصی به میدان آمد اما برخی دستگاه‌ها در این خصوص مقاومت کردند.

ساقی با بیان اینکه آماده واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی به بخش خصوصی هستیم، بر استفاده از ظرفیت خیرین تأکید کرد و افزود: با ورود خیری به این حوزه یکی از سالن‌های نیمه‌تمام ورزشی به پایان رسید.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی به شهرستان برای زمین چمن مصنوعی شهر کاشمر قول مساعد داده شد، امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت خواهد گرفت در کمترین زمان ممکن این پروژه در کنار سالن ورزشی انقلاب احداث شود.

فرماندار کاشمر میزبانی مسابقات استانی و کشوری را فرصتی مناسب برای شهرستان کاشمر دانست و گفت: بخش دولتی در کنار ورزش شهرستان خواهد بود، هرچه بتوانیم در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری کنیم اثرات آن را در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خواهیم دید.

سطح ورزش را برای سرگرمی جوانان نباید پایین آورد

امام جمعه کاشمر در این مراسم  گفت: ورزش فقط برای سرگرمی نیست، اگر گفته می‌شود برای ورزش باید هزینه کرد چون تحول و انگیزه ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام جواد طاهری افزود: نباید سطح ورزش را برای سرگرمی جوانان پایین آورد، یکی از اهداف مهم آن ایجاد امید و تحول است. باید نیازهای شهرستان را در حوزه ورزش گردآوری نمود تا توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و خیرین و دیگر مسئولان اولویت‌بندی و پیگیری شود.

امام جمعه کاشمر یادآور شد: اولویت اول باید ورزش همگانی باشد و ورزش قهرمانی در اولویت دوم قرار گیرد.

نخستین پروژه تجاری ورزشی خیر ساز خراسان رضوی متوقف شد

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر گفت: باوجود اینکه کلنگ احداث نخستین پروژه تجاری ورزشی خیر ساز خراسان رضوی در ضلع شرقی استادیوم آزادی به زمین زده شد و تفاهم‌نامه آن هم به امضای همه روسای ادارات مربوطه و مدیرکل ورزش و جوانان رسید، اما اکنون به دلیل اختلاف با اداره اوقاف پروژه متوقف شده است.

رضا شهنازی با بیان اینکه به دلیل موقوفی بودن زمین، اجرای این پروژه متوقف شده است، افزود: با توجه به اینکه اداره ورزش و جوانان کاشمر درآمد خوبی نداشته و به دنبال کسب درآمد پایدار برای هیئت‌های ورزشی بود، تصمیم گرفته شد اقدامی صورت گیرد تا هر هیئت ورزشی به طور مستقل درآمد داشته باشد که با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد واحدهای تجاری برای این منظور در ضلع شرقی مجموعه استادیوم آزادی شهر کاشمر ساخته شود.

وی در ادامه با اظهار تأسف از اینکه اعتبارات حوزه ورزش کاشمر در حد صفر است، اوضاع ورزش این شهرستان را از نظر اعتباری مطلوب ندانست و گفت: اگر امکان باشد درخواست داریم تا همانند گذشته کمکی از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به جامعه ورزشی شود و اعتباراتی اختصاص یابد.

شهنازی همچنین تصریح کرد: با وجود قول‌های مساعدی که مدیرکل قبلی و فعلی ورزش و جوانان استان داده‌اند اما هنوز جزء تنها شهرستان‌هایی هستیم که زمین چمن مصنوعی نداریم، امیدواریم به زودی با نظر مساعد مسئولان استان عملیات احداث اولین چمن مصنوعی در خود شهر کاشمر آغاز شود. عملیات پروژه احداث زمین چمن مصنوعی روستای عارف‌آباد تا چند روز آینده آغاز خواهد شد.

در پایان از یکصد نفر از پیشکسوتان، ورزشکاران، داوران و مقام‌آوران فوتبال و فوتسال شهرستان کاشمر تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید