امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 477069 |
تاریخ انتشار : 06 مرداد 1401 - 10:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ژاپن و کره جنوبی آزمایش احتمالی هسته‌ای کره شمالی را تهدیدی برای شبه جزیره کره دانسته و قول دادند که در صورت چنین کاری علیه پیونگ یانگ اقدام کنند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، «پارک جین» که در ماه مه به عنوان وزیر خارجه در دولت جدید یون سوک-یول، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی […]

ژاپن و کره جنوبی آزمایش احتمالی هسته‌ای کره شمالی را تهدیدی برای شبه جزیره کره دانسته و قول دادند که در صورت چنین کاری علیه پیونگ یانگ اقدام کنند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، «پارک جین» که در ماه مه به عنوان وزیر خارجه در دولت جدید یون سوک-یول، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی روی کار آمد، گفت که کره‌شمالی تدارکات برای آنچه اولین آزمایش هسته‌ای آن از سال ۲۰۱۷ خواهد بود، تکمیل کرده است.
وزیر امور خارجه کره‌جنوبی گفت، چنانچه کره‌شمالی دست به آزمایش هسته‌ای دیگری بزند، احتمالا با تحریم‌های سخت‌تری شامل تدابیری برای محدودسازی توانایی‌های آن برای حمله سایبری مواجه می‌شود.
پارک جین گفت که کره‌شمالی به دلیل برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود در حال حاضر تحت تحریم‌های مختلف سازمان ملل قرار دارد و اگر آزمایش اتمی دیگری داشته باشد، شورای امنیت سازمان ملل متحد احتمالاً قطعنامه‌ای “به مراتب قوی‌تر و دقیق‌تر” صادر خواهد کرد و از جمله هکرهایش را هدف قرار می‌دهد.
او در یک کنفرانس خبری گفت: نیاز به تقویت تحریم‌های بیشتر برای کارکنان فناوری اطلاعات کره‌شمالی که در خارج از این کشور مستقر هستند و از طریق فعالیت‌های غیرقانونی هک سایبری سرمایه‌ به دست می‌آورند، وجود دارد.
ایالات متحده و کره‌جنوبی گفته‌اند که کره‌شمالی هزاران هکر را برای سرقت وجوهی از جمله ارزهای دیجیتال برای تامین مالی تسلیحات خود بسیج کرده است. وزارت خارجه کره‌شمالی این اتهام را رد کرده و می‌گوید برنامه‌های تسلیحاتی این کشور برای دفاع از خود است.
چندین مقام آمریکایی از جمله «آن نوبرگر» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری و فناوری‌های نوظهور، به تازگی برای بررسی واکنش‌ها به آزمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی و راه‌های از سرگیری مذاکرات به بن‌بست رسیده خلع سلاح هسته‌ای به کره‌جنوبی سفر کردند.
کره‌شمالی از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۶ آزمایش هسته‌ای انجام داده و همچنین آزمایش موشک‌های بالستیک با قابلیت رسیدن به ایالات متحده را در برنامه داشته است.
همچنین در مورد ژاپن، پارک جین متعهد شد که به دنبال راه‌حلی برای اختلافاتی باشد که روابط دوطرفه را تضعیف کرده است؛ از جمله موضوع حکم دادگاهی در کره‌جنوبی برای توقیف دارایی‌های شرکت‌های ژاپنی که به عدم پرداخت غرامت به برخی از کارگران اجباری دوران جنگ متهم هستند.
معاون وزیر کابینه نیز گفت که ژاپن نیز توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تهدیدی برای صلح، امنیت منطقه‌ای و جهانی دانسته و قصد دارد به همکاری نزدیک با سایر کشورها برای خلع سلاح کامل شبه جزیره کره ادامه دهد.
یوشیهیکو ایزوزاکی به خبرنگاران گفت: “توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی صلح و امنیت ژاپن و جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند و کاملا غیرقابل قبول است. دولت قصد دارد به جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات لازم ادامه دهد. ما همچنین تمام اقدامات را برای نظارت بر اوضاع و همکاری با آمریکا و کره جنوبی به منظور خلع سلاح کامل کره شمالی انجام خواهیم داد.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفته است کره شمالی کاملا آماده است تا «نیروهای بازدارنده جنگ هسته‌ای» خود را در هر لحظه بسیج کند. رهبر کره شمالی همچنین گفت که سئول اگر «حمله پیشگیرانه» به کره شمالی و خنثی کردن حداقل بخشی از پتانسیل نظامی این کشور را ممکن می‌داند، اشتباه می کند. علاوه بر این، یک روز قبل از آن، وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در آینده می‌تواند به “جنگ جدید کره” تبدیل شود، زیرا تنها به تشدید اوضاع در منطقه منجر می‌شود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید