امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 506059 |
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1402 - 13:16 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، گفت: الان زمانی است که جنگ در خانه و خانواده است و در خط مقدم این جنگ، زنان در تیررس دشمن هستند. به گزارش صلح خبر، انسیه خزعلی در گردهمایی کارگروه کوثر سراسر کشور، اظهار کرد: شاید زمانی حسرت می‌خوردیم چرا آقایان به جهاد می‌روند و شهید می‌شوند […]

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، گفت: الان زمانی است که جنگ در خانه و خانواده است و در خط مقدم این جنگ، زنان در تیررس دشمن هستند.

به گزارش صلح خبر، انسیه خزعلی در گردهمایی کارگروه کوثر سراسر کشور، اظهار کرد: شاید زمانی حسرت می‌خوردیم چرا آقایان به جهاد می‌روند و شهید می‌شوند و ما توفیق شهادت را نداریم و نهایتا در زمان جنگ پشتیبانی می‌کردیم.

وی افزود: امروز زنان در خط مقدم جنگ هستند و وظیفه مردان است که زنان را پشتیبانی کنند. زنان و خانواده مورد هدف دشمن هستند. زنان در خط مقدم هستند و اکنون وظیفه اقایان است که این پشتیبانی را داشته باشند و اجازه دهند زنان بجنگند و به آنها سلاح برسانند.

خزعلی تصریح کرد: از حالت دفاع باید خارج شویم و مطالبه‌گر باشیم. باید بخواهیم جلوی بسیاری از ظلم‌هایی که نسبت به زنان و انسانیت می‌شود گرفته شود و نگذاریم ظلم به زن توسعه پیدا کند. برنامه‌های تهاجم فرهنگی غرب نقشه‌های وسیعی برای از بین‌بردن زن، خانواده و هویت اصلی جوانان و زنان دارد و وظیفه ما روز به روز سنگین‌تر می‌شود. در شرایط فتنه که جنگ ترکیبی و رسانه‌ای و..‌. است، وظیفه زنان به عنوان کسانی که می‌توانند علمداران این حرکت باشند سنگین است. باید با به کارگیری تدبیر و تدبر، در مسیر مسائل رسانه‌ای حرکت ساز باشند و هم دشمن را سر جای خودش بنشانند و هم پیشروی در این عرصه داشته باشند.

وی خطاب به حضار افزود: امیدوارم در این نبرد و جهاد بزرگ خداوند به شما توفیق دهد. از سلاح‌های روز استفاده کنید و بتوانید صدای خود را به جهان برسانید.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخش دیگر سخنان خود به بیان برنامه‌های این معاونت برای روز دختر پرداخت و توضیح داد: در این راستا برنامه “هویت دختران” را در مدارس داریم که با کمک مربیان و مسئولان مدارس اجرا می‌شود. همچنین “ویترین دختران” در این هفته رونمایی می‌شود که برای در اختیار قرار دادن شرایطی است که دختران بتوانند نیازهایشان را بر طرف کنند. در این ویترین کانالهایی است که هر کدام بخشی از نیازهای عاطفی و فکری، روانشناسی، علمی، فرهنگی، بهداشتی و ورزشی را تامین کند و از طرفی مورد تایید باشد و خانواده‌ها با خیال راحت دختران را در این ویترین بفرستند.

وی یاداور شد: سال گذشته “ایده‌های دختران جوان” را مطرح کردیم و تعدادی در این طرح برگزیده شدند. باز هم آمادگی این را داریم که جشنواره داشته باشیم‌. همچنین جشنواره زن و خانواده نیز این هفته شروع شد. این جشنواره برای تولیدات بانوان در عرصه‌های مختلف هنری به ویژه فیلم‌های کوتاه و تئاتر و… است.

خزعلی به اهمیت توجه به افزایش جمعیت کشور اشاره و اظهار کرد: باید نسبت به رفتن به سمت پیری جمعیت تاسف داشته باشیم که ممکن است سال‌ها و دهه‌های آینده سال‌های خوبی برای جمعیت جوان و تولید کننده و ابداع گر ما نباشد. دوست نداریم وارد کننده باشیم و می‌خواهیم این پنجره جمعیتی را حفظ کنیم. این پنجره باروری پنج، شیش سال باز است. خیلی اعتقاد به موثر بودن تشویق اقتصادی برای اضافه کردن جمعیت ندارم بلکه باید به دنبال حرکت فرهنگی و تغییر نگرش‌ها باشیم.

به گزارش صلح خبر، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهوری در امر مردمی سازی دولت نیز در این گردهمایی خطاب به اعضای حاضر در نشست اظهار کرد: مهم ترین مساله دشمن دانش آموزان و خاصه دختران هستند. حرص متدینین نیز از فضای ولنگاری، صرفا خود فرد نیست بلکه این است که آن دختر می‌خواهد مادر شود.

وی خطاب به حضار در جمع تصریح کرد: شما دست روی مخاطب فوق استراتژیک گذاشتید که می‌توانید مسائلشان را حل کنید. شما باید حلقه میانی باشید و نه حلقه آخر تا مانع اتصال دیگران نشوید. همچنین کار را از جایی که سرمایه اجتماعی دارید شروع کنید و الگو را طوری طراحی کنید که فضای کار خانم‌ها، خانوادگی باشند.

دستیار رئیس جمهوری در امر مردمی سازی با تاکید بر لزوم اصلاح ساز و کارهای کشور و از بین بردن بوروکراسی، خطاب به حضار در جمع گفت: اصلاح ساز و کارهای کشور به این معنا است که مردم باید اداره کننده امور خود باشند. شما نیز با عنصر فاسد بوروکراسی مبارزه کردید و آن را شکستید.

وی با بیان لزوم اهتمام به حل مسائل کشور و تفکر مدیران برای حل این مسائل، تصریح کرد: یک مدیر اگر منابع مادی و امکانات خود را در یک کفه و مسائل و مشکلات را در کفه دیگر بگذارد، به قاعده عقل متوجه می‌شود این مسائل در ۴ سال حل نمی‌شود بنابراین مدیر باید فکری کند که اساسا قرار نبوده ما با این منابع و امکانات مسائل را حل کنیم‌.

عبودتیان با تاکید بر اینکه اگر مدلی طراحی شود، ظرفیت کار داوطلبانه مردم را نیز می‌توان به کار گرفت، گفت: در یک افکار سنجی از مردم پرسیدند چقدر وقت فراغت دارید و ۶۰ درصد مردم گفته بودند روزانه ۵ ساعت برای کار عام المنفعه وقت داریم اما ۸۰ درصد از این ۶۰ درصد گفته بودند الان موافق به این کار نیستیم چراکه برای انجام آن الگو و مدل نداریم. بنابراین باید الگو داشت و مقصد دولت اسلامی و انقلابی، اصلاح سازی کارها است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید