امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 506102 |
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1402 - 17:09 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

مقام ارشد پارلمانی روسیه لهستان را متهم به “خیانت” به تلاشی که اتحاد شوروی سابق برای آزاد کردنش از اشغال آلمان نازی انجام داد با دست زدن به برخی اقدامات خصمانه کرده و خواستار پرداخت غرامت از سوی ورشو شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای  دولتی […]

مقام ارشد پارلمانی روسیه لهستان را متهم به “خیانت” به تلاشی که اتحاد شوروی سابق برای آزاد کردنش از اشغال آلمان نازی انجام داد با دست زدن به برخی اقدامات خصمانه کرده و خواستار پرداخت غرامت از سوی ورشو شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای  دولتی روسیه (مجلس سفلای پارلمان این کشور) امروز یکشنبه خواستار اعمال ممنوعیت بر ترانزیت کامیونهای لهستانی از خاک روسیه و پرداخت غرامت مالی از سوی ورشو به مسکو به دلیل بازسازی این کشور اروپای شرقی توسط اتحاد شوروی سابق بعد از جنگ جهانی دوم شد.

ولودین در بیانیه‌ای اظهار کرد: “لهستان با دست زدن به برخی اقدامات خصمانه علیه مسکو به خاطره تاریخی آزادسازی این کشور از اشغال آلمان نازی توسط اتحاد شوروی سابق خیانت کرده است و باید به خاطر آن مجازات شود.”    ولودین بیان کرد، لهستان صرفا “به لطف کشور ما” است که موجودیت  دارد و ورشو باید به مسکو بالغ بر ۷۵۰ میلیارد دلار غرامت از بابت  سرمایه‌گذاری کردن شوروی  سابق در آن بعد از جنگ جهانی دوم بپردازد.

او اظهار کرد، لهستان  باید همچنین اراضی را که بعد از آن جنگ به دست آورد واگذار کند.

به نوشته رویترز، هنوز دولت لهستان  با صحبتهای این مقام روس واکنش  نشان نداده است.

ولودین  ادامه داد، یک کمیته  پارلمانی از فردا  دوشنبه  طرح  ممنوع کردن ورود  کامیونهای لهستانی به خاک روسیه را در دست بررسی قرار خواهد داد. به گفته این مقام ارشد پارلمانی روسیه، یک چنین اقدامی باعث وارد شدن ضربه مالی بزرگی به لهستان  و از دست رفتن مشاغل در آن  می‌شود.

از زمان شروع جنگ  روسیه و اوکراین، روابط ورشو و مسکو رو به وخامت گذاشته است در حالی که ورشو به عنوان یکی از متحدان و حامیان کلیدی کی‌یف در این جنگ مطرح بوده است.

روسیه ماه گذشته میلادی قول داد، پاسخی سخت به اقدام لهستان در تصرف غیرقانونی مدرسه سفارتخانه  خود  در شهر  ورشو خواهد داد و این اقدام را نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک  وین توسط می‌داند.

لهستان در مارس ۲۰۲۲ اعلام کرد، ۴۵ دیپلمات روس را که مظنون به کار برای سرویسهای اطلاعاتی مسکو هستند  اخراج می‌کند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید