امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 463038 |
تاریخ انتشار : 04 فروردین 1401 - 16:36 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

براساس جدیدترین گزارش‌های منتشرشده از ۲۵ اسفندماه تا امروز متوسط سفرهای جاده‌ای مردم بیش از دو میلیون دستگاه وسیله نقلیه بوده که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. به گزارش صلح خبر، براساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌ها از سفرهای نوروزی مردم و به گواه اطلاعات دریافت‌شده از سامانه‌های حمل […]

براساس جدیدترین گزارش‌های منتشرشده از ۲۵ اسفندماه تا امروز متوسط سفرهای جاده‌ای مردم بیش از دو میلیون دستگاه وسیله نقلیه بوده که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

به گزارش صلح خبر، براساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه‌ها از سفرهای نوروزی مردم و به گواه اطلاعات دریافت‌شده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند از ابتدای طرح نوروزی امسال (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰) تا دیروز (سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) به طور متوسط دو میلیون و ۲۷ هزار و ۴۹۵ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف تردد کرده‌اند که این میزان در روز گذشته یعنی سوم فروردین‌ماه دو میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۱۸ وسیله نقلیه بوده است و نسبت به روز قبل از آن سه درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رکوردشکنی سفرهای مردم و شلوغ‌ترین جاده‌ها و استان‌های کشور

البته بیشترین تردد بین استانی و سفرهای جاده‌ای مردم همچنان در ۲۷ اسفندماه اتفاق افتاده است چرا که سامانه‌های حمل و نقل هوشمند ترددی بیش از دو میلیون و ۱۷۸ هزار دستگاه وسیله نقلیه مختلف را به ثبت رسانده‌اند. از سوی دیگر ترددهای بین استانی صورت‌گرفته در روزهای گذشته و در قالب طرح نوروزی ۱۴۰۱، امسال ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه نوروز سال گذشته ۱۶۲ درصد در قیاس با همین بازه زمانی در نوروز سال ۱۳۹۹ و ۹ درصد در مقایسه با همین ایام در نوروز سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است که نشان می‌دهد مردم در این سفرها رکوردهای جدیدی را نسبت به سه سال گذشته به ثبت رسانده‌اند.

یکی دیگر از آمارهایی که نشان‌دهنده افزایش سفرهای نوروزی مردم است تغییرات تردد بین استانی به تفکیک استان‌ها از ابتدای طرح نوروزی تا دیروز یعنی سوم فروردین‌ماه است که بر این اساس بیشترین افزایش تردد بین استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان‌های خوزستان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و اصفهان بوده است که به ترتیب ۱۳۵ درصد، ۹۰ درصد، ۷۷ درصد، ۷۳ درصد و ۶۸ درصد رشد را در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته نشان می‌دهد.

رکوردشکنی سفرهای مردم و شلوغ‌ترین جاده‌ها و استان‌های کشور

اطلاعات پلاک‌های ثبت‌شده در دوربین‌های پلاک‌خوان نیز از ۲۵ اسفندماه سال گذشته نشان می‌دهد که بیش از هفت میلیون و ۹۸۳ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدأ استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری رویت شده است که از این تعداد حدود هفت میلیون و ۶۰۳ هزار و ۷۰۰ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی مردم بوده است و در این میان تهران و البرز با بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار پلاک در صدر این آمار قرار دارند و بیشترین سهم از این پلاک‌ها پس از این دو استان متعلق به خراسان رضوی، فارس، مازندران و اصفهان بوده است.

رکوردشکنی سفرهای مردم و شلوغ‌ترین جاده‌ها و استان‌های کشور

هم‌اکنون نیز براساس آخرین گزارش مرکز مدیریت راه‌ها ترافیک سنگینی در محور چالوس، محور هراز، آزادراه قزوین-رشت، آزادراه کرج-قزوین و آزادراه قزوین-کرج در محدوده‌های مختلف وجود دارد و محور چالوس دارای بارش پراکنده برف و باران، آزادراه تهران-شمال دارای بارش پراکنده باران و محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت فاقد هر گونه مداخلات جوی است. همچنین در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، البرز و مازندران بارش برف و باران و در برخی از محورهای استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان و زنجان بارش باران گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید