امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 477680 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 9:13 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دولت روسیه روز سه شنبه در واکنش به مداخلات و اقدامات تحریک‌آمیز کشورهای غربی، هشدار داد که مسکو ممکن است تصمیم بگیرد از زرادخانه هسته‌ای خود در پاسخ به “تجاوز مستقیم” کشورهای ناتو بر سر حمله به اوکراین استفاده کند. به گزارش صلح خبر، به نقل از القدس العربی، الکساندر تروفیموف، دیپلمات روسی روز سه […]

دولت روسیه روز سه شنبه در واکنش به مداخلات و اقدامات تحریک‌آمیز کشورهای غربی، هشدار داد که مسکو ممکن است تصمیم بگیرد از زرادخانه هسته‌ای خود در پاسخ به “تجاوز مستقیم” کشورهای ناتو بر سر حمله به اوکراین استفاده کند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از القدس العربی، الکساندر تروفیموف، دیپلمات روسی روز سه شنبه در کنفرانسی درباره عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای، در سازمان ملل گفت، جنگ اوکراین استفاده از تسلیحات هسته‌ای را توجیه نمی‌کند، اما مسکو ممکن است تصمیم بگیرد از زرادخانه هسته‌ای خود در پاسخ به “تجاوز مستقیم” کشورهای ناتو بر سر حمله به اوکراین استفاده کند.

وی ادعاها مبنی بر تهدید روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای را رد کرد و گفت که حمله هسته‌ای، به‌ویژه در اوکراین، کاملاً بی‌اساس، غیر واقعی و غیرقابل قبول است.

دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه روسیه در بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات گفت که مسکو تنها در پاسخ به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی یا حمله با سلاح‌های متعارف که موجودیت کشور روسیه را تهدید کند، از سلاح‌های هسته ای استفاده خواهد کرد اما هیچ یک از این دو احتمال فرضی مربوط به وضعیت اوکراین نیست.

او کشورهای عضو ناتو را متهم کرد که وارد یک “رویارویی وحشتناک” با روسیه شده‌اندو گفت که روسیه اکنون “در آستانه یک درگیری نظامی آشکار” قرار دارد.

وی افزود: اقدامات اینچنینی می‌تواند یکی از دو احتمال اضطراری را که در دکترین نظامی ما شرح داده شده است، ایجاد کند. ما بدیهی است که برای جلوگیری از این امر تلاش می‌کنیم، اما اگر کشورهای غربی بخواهند عزم و اراده ما را آزمایش کنند، روسیه از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

روسیه روز سه شنبه آمریکا را به دخالت مستقیم در جنگ اوکراین متهم کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید