امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 78627 |
تاریخ انتشار : 28 فروردین 1395 - 11:56 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

اين روزنامه با انتخاب عنوان روحاني رو در رو با جبهه ضدايراني، آورد: اين‌بار كه به نام جمهوري اسلامي سخن آغاز كرد؛ تا در اجلاسي ديگر گفت‌وگو و تعامل را سرآغازِ درك دردها بخواند، باخت بزرگي را نصيب عربستان ساخت. سيزدهمين اجلاس سازمان همكاري‌ كشورهاي اسلامي با تمام حواشي خود پايان يافت. حاشيه‌هايي كه از […]

اين روزنامه با انتخاب عنوان روحاني رو در رو با جبهه ضدايراني، آورد: اين‌بار كه به نام جمهوري اسلامي سخن آغاز كرد؛ تا در اجلاسي ديگر گفت‌وگو و تعامل را سرآغازِ درك دردها بخواند، باخت بزرگي را نصيب عربستان ساخت. سيزدهمين اجلاس سازمان همكاري‌ كشورهاي اسلامي با تمام حواشي خود پايان يافت. حاشيه‌هايي كه از آغاز تا پايان آن مي‌رفت ايران را مركز توجهات قرار داده و بتواند با تصويب بندهاي ضدايراني بيانيه خود دست كشورمان را به عنوان بازنده بالا ببرد، باخت بزرگي را به عربستان تحميل كرد. ماجرا تا آخرين ساعات برگزاري اجلاس همچنان بر سر بيانيه بود. بيانيه‌اي كه پيش‌نويس آن در همان روز نخست برگزاري با مخالفت شديد ايران روبه‌رو شد، در روز پاياني نيز داستان جديدي را با عدم حضور حسن روحاني و محمدجواد ظريف به خود ديد. اين عدم حضور كه در اعتراض به بندهاي ضدايراني بيانيه پاياني بود، مقدمه‌اي بر اختتاميه شد. در روز پاياني اجلاس، مخالفت اعضاي شركت‌كننده سرنوشتي را رقم زد تا اختتاميه دومين سازمان بين دولتي پس از سازمان ملل متحد، بدون قرائت بيانيه برگزار شود. 82036523-70653431
روزنامه اعتماد با درج عنوان ٧٢ ساعت اضطرار، مي نويسد: آسمان ايران سه روز بي وقفه باريد. ماجرا از عصر روز چهارشنبه ٢٤ فروردين ماه شروع شد و ساعت‌هاي اوليه خوشحالي باران بهاري خيلي زود خنده را بر لب كشاورزان و مردم تعدادي از استان‌ها به خصوص سه استان لرستان، ايلام و خوزستان خشكاند. باران ساعت‌ها ادامه داشت. شب صبح شد و باز هم باران قطع نشد. راه‌ها بسته شد، زمين‌هاي كشاورزي از بين رفت، خانه‌ها و ماشين‌ها را آب گرفت و چند نفر جان خود را از دست دادند. حالا كه چيزي نزديك به ٧٢ ساعت از سيل گذشته، آمار خسارت‌هاي وارد شده به شهرها و روستاها و راه‌ها در صدر خبرها قرار دارد. در بارش سه روزه باران مناطق غرب و جنوب غرب كشور ٤ نفر جان خود را از دست دادند كه همگي از استان ايلام بودند. اما بعد از خسارت‌هاي جاني بيشترين خسارت به باغ‌ها و اراضي كشاورزي وارد شده است.
اين روزنامه با انتشار عنوان سفري براي غني سازي اقتصادي برجام، نوشت: ديپلمات ٤٢ ساله ايتاليايي، فدريكا موگريني كه مسووليت سياست خارجي اتحاديه اروپا را بر عهده دارد، امروز به تهران مي‌رسد؛ دومين سفر وي از تاريخ ١ نوامبر ٢٠١٤ كه اين پست را در اختيار گرفته است. امروز براي نخستين‌بار در اين رابطه، هياتي متشكل از هفت كميسر اتحاديه اروپايي، فدريكا موگريني را در اين سفر به ايران همراهي مي‌كنند. هفت كميسر فوق همگي از كاركشته‌ترين‌ها در حوزه‌هاي تخصصي خود هستند و از نام كميسيون‌هاي تخصصي آنها نظير تغييرات آب و هوا و انرژي، بازار داخلي صنعت كارآفريني و شركت‌هاي كوچك، تحقيقات علوم و نوآوري، كمك‌هاي بشردوستانه و مديريت بحران، حمل و نقل، محيط زيست و امور دريايي و شيلات، آموزش و فرهنگ و جوانان و ورزش مشخص است كه اين سفر اروپايي‌ها بيشتر رنگ و بوي اقتصادي دارد.
روزنامه اعتماد با بررسي عنوان پيشنهاد يك چهره اصلاح طلب به عارف، مي نويسد: هر چه به سمت روزهاي شروع مجلس دهم نزديك مي‌شويم تلاش‌ها براي شكل‌گيري توافقي درون پارلمان و نه تعيين‌تكليف براي نمايندگان شدت بيشتري مي‌گيرد. در همين حال پيشنهاد يكي از چهره‌هاي با سابقه اصلاح‌طلب كه تجربه نايب‌رييسي مجلس را هم در كارنامه دارد قابل توجه است. اين چهره سياسي به اصلاح‌طلبان پيشنهاد داده تا يك فراكسيون عمومي با حضور تمامي حاميان دولت اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا تشكيل شود و در عين حال هر دو جريان اصلاح‌طلب و اصولگرا فراكسيون‌هاي اختصاصي و جرياني خود را داشته باشند. بر اساس اين پيشنهاد فراكسيون عمومي در تصميمات اساسي و ملي نظير تركيب هيات رييسه و موضوعات مهمي چون برجام و اقدامات اقتصادي با همراهي و همكاري يكديگر عمل خواهد كرد و ساير موضوعات كه ابعاد ملي ندارد مي‌تواند مورد بحث فراكسيون‌هاي اختصاصي اصلاح‌طلبان و اصولگرايان باشد.
«طعم شيرين صدر نشيني» و «سهام عدالت بين يك تا دو ميليون تومان قيمت دارد» از ديگر عنوان هاي اين روزنامه است.
روزنامه اعتماد همچنين يادداشت ها و گفتارهايي را به قلم «الهه كولايي، يوسف مولايي، رضا كيانيان، محمدرضا خباز، مجيد تفرشي، بهنام بهزادي و عبدالرضا فرجي راد» منتشر كرد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید