امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 492868 |
تاریخ انتشار : 09 بهمن 1401 - 21:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ورزش ایران و جهان روز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از پنجمین قهرمانی مهدی طارمی در پورتو، استعفای علی‌حسینی از سرمربی‌گری تیم‌ملی وزنه‌برداری، دهمین قهرمانی جوکوویچ در اپن استرالیا تا دردسرهای فسخ قرارداد یک طرفه سیاوش یزدانی برای استقلالی‌ها. به گزارش صلح خبر، پورتو و اسپورتینگ لیسبون شنبه شب در چارچوب دیدار فینال […]

ورزش ایران و جهان روز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از پنجمین قهرمانی مهدی طارمی در پورتو، استعفای علی‌حسینی از سرمربی‌گری تیم‌ملی وزنه‌برداری، دهمین قهرمانی جوکوویچ در اپن استرالیا تا دردسرهای فسخ قرارداد یک طرفه سیاوش یزدانی برای استقلالی‌ها.

به گزارش صلح خبر، پورتو و اسپورتینگ لیسبون شنبه شب در چارچوب دیدار فینال جام اتحادیه پرتغال به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر پورتو به پایان رسید تا مهدی طارمی به یک جام دیگر به همراه غول پرتغالی برسد. پورتو در این دیدار خیلی زود توسط استفن استاکیو در دقیقه ۱۰ به گل رسید. پس از این گل اسپورتینگ به دروازه پورتو فشار وارد کرد تا به گل برسد اما پس از این که پائولینیو، بازیکن اسپورتینگ در دقیقه ۷۲ با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد، بازی در اختیار پورتو قرار گرفت تا اینکه در دقیقه ۸۶ توسط ایوان مارکانو به گل دوم رسید.

۵ دوپینگی جدید ورزش ایران

۵ پرونده تخلف دوپینگ از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) به زودی تعیین تکلیف می‌شود. فرزاد شارکی، قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) درباره آخرین وضعیت پرونده‌های باز تخلف ناشی از دوپینگ، اظهار کرد: ۴ پرونده که یک مورد آن مربوط به رشته والیبال، ‌یک مورد مربوط به رشته بسکتبال و ۲ مورد مربوط به رشته کشتی‌ است در مرحله رسیدگی قرار دارند که این پرونده‌ها یا با صدور رای مواجه خواهند شد یا جلسه دفاع در مورد آن‌ها برگزار می‌شود. یک پرونده نیز مربوط به رشته تیراندازی است که در مرحله استیناف‌خواهی قرار دارد و ۲۱ روز فرصت، پیش‌روی ورزشکار دوپینگی است. رای این پرونده صادر شده است اما ممکن است به شورای تجدید نظر برود.

توافق قلی‌زاده با تیم ترکیه‌ای

کاسیم‌پاشا یکی از تیم‌های سوپرلیگ فوتبال ترکیه برای انتقال علی قلی‌زاده، وینگر راست تیم ملی فوتبال ایران با این بازیکن به توافق رسیده است و این بازیکن در ادامه فصل با پیراهن این تیم در لیگ ترکیه به میدان خواهد رفت. این بازیکن ۲۶ ساله تهاجمی در این فصل در ۲۱ بازی برای باشگاه خود شارلوا به میدان رفته و یک گل و یک پاس گل به ثبت رسانده است.

یک برنز و حذف ۸ آزادکار ایران در جام یاریگین روسیه

رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام ایوان یاریگین روزهای ۶ تا ۸ بهمن در شهر کراسنویارسک روسیه برگزار شد و از میان ۹ کشتی گیر اعزامی به این رقابت‌ها فقط یک مدال برنز به دست آمد.

فوتبال ایران آماده نجات جان فوتبالیست‌هاست؟

با وجود جذابیت‌های بسیاری که فوتبال برای علاقه‌مندان به این رشته دارد، همواره خطر مصدومیت بازیکنان را تهدید می‌کند و امدادرسانی به فوتبالیست‌ها تبدیل به یکی از مهم‌ترین عوامل شده و به تازگی در دیدار ذوب آهن و تراکتور پزشکان دو تیم جان دو بازیکن مصدوم خود را نجات دادند؛ با این حال باز هم نگرانی‌هایی درباره چگونگی امدادرسانی به فوتبالیست‌ها وجود دارد.

استعفای علی‌حسینی از سرمربی‌گری تیم‌ملی وزنه‌برداری

سعید علی‌حسینی در آخرین روزهای ریاست علی مرادی بر فدراسیون وزنه برداری، با قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی بزرگسالان را برعهده گرفت اما بعد از گذشت ۸ ماه و روی کار آمدن سرپرست جدید، علی‌حسینی اکنون تصمیم به استعفا از تیم ملی گرفته است و درخواست خود را به سجاد انوشیروانی ارسال کرده است. فدراسیون قرار است این استعفا را در روزهای آینده در جلسه کمیته فنی بررسی کند.

دهمین قهرمانی جوکوویچ در اپن استرالیا

در دیدار فینال رقابت‌های گرنداسلم ملبورن استرالیا، نواک جوکوویچ نفر پنجم رنکینگ برترین تنیسورهای جهان برابر استفانوس سیتسیپاس نفر چهارم رنکینگ از یونان به میدان رفت و مقتدرانه و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و دهمین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس اُپِن استرالیا را از آن خود کرد. جوکوویچ در این دیدار در ۳ ست متوالی و با نتایج ۶-۳، ۷-۶ و ۷-۶ مقابل سیتسیپاس به برتری رسید و جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر برد.

توضیحات تاج درباره آخرین روند انتخاب سرمربی تیم ملی

رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال نیز، گفت: در این زمینه نیز ضرورت‌هایی وجود دارد که ما آن‌ها را دنبال خواهیم کرد و این مساله یکی از اولویت‌های اصلی فدراسیون فوتبال است. وی درباره مطرح شدن برخی گزینه‌ها و طی شدن روند گذشته و نگرانی‌ها بابت تکرار ماجرای ویلموتس، گفت: اخیرا دیدم در فضای مجازی گزینه‌ای مطرح شده و بسیاری در مورد آن اظهارنظر کردند در حالی که از طریق فدراسیون فوتبال هیچ مذاکره‌ای با وی انجام نشده بود.

یک جدایی بی‌دردسر یا محرومیت و جریمه برای استقلال؟

فسخ یک‌طرفه قرارداد سیاوش یزدانی توسط باشگاه استقلال، می‌تواند ابعاد مختلفی را در بر دالشته باشد؛ اتفاقاتی که می‌تواند پای باشگاه استقلال را به شرایط خطرناکی باز کند! ماجرای سیاوش یزدانی با باشگاه استقلال، به چالش‌ پیچیده‌ای برای آبی‌ها تبدیل شده است. ماجرا از جایی شروع شد که مدافع استقلال، توسط کادر فنی پس از بازی این تیم مقابل سپاهان کنار گذاشته شد و در اختیار باشگاه قرار گرفت. پس از این اتفاق، سیاوش یزدانی به طور رسمی در لیست خروج ریکاردو ساپینتو قرار گرفت اما این بازیکن تمایلی برای جدایی نداشت تا کار برای استقلال سخت‌تر شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید