امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 488552 |
تاریخ انتشار : 28 آبان 1401 - 9:13 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رسانه دولتی پیونگ یانگ روز شنبه اعلام کرد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در جریان بازرسی از محل شلیک آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-۱۷ (ICBM)، که به آن هیولا نیز گفته می‌شود، پاسخ قاطعانه‌ای به تهدیدهای آمریکا داد. به گزارش صلح خبر به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) اعلام کرد […]

رسانه دولتی پیونگ یانگ روز شنبه اعلام کرد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در جریان بازرسی از محل شلیک آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-۱۷ (ICBM)، که به آن هیولا نیز گفته می‌شود، پاسخ قاطعانه‌ای به تهدیدهای آمریکا داد.

به گزارش صلح خبر به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) اعلام کرد که این موشک که از فرودگاه بین‌المللی پیونگ یانگ پرتاب شد، ۹۹۹.۲ کیلومتر به مدت ۴۱۳۵ ثانیه پرواز کرد و نقطه اوج آن ۶۰۴۰.۹ کیلومتر بوده و در آب‌های بین المللی دریای شرق فرود آمد.

یونهاپ در گزارشی به زبان انگلیسی گفته است: آزمایش موشکی به وضوح قابل اعتماد بودن سیستم تسلیحات استراتژیک جدید را به عنوان نماد نیروهای استراتژیک کره شمالی و عملکرد رزمی قدرتمند آن به عنوان قوی‌ترین سلاح استراتژیک در جهان ثابت کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که این شلیک به دلیل “شرایط غیرقابل تحمل” انجام شده است زمانیکه «حرکات تقابلی نظامی بی‌ملاحظه آمریکا و سایر نیروهای متخاصم» که امنیت منطقه را به سمت «خط قرمز» سوق داده، از حد مجاز فراتر رفته است.

این اظهارات اشاره‌ای است به مانورهای نظامی ترکیبی بزرگی که اخیراً توسط کره جنوبی با  ایالات متحده برگزار شد.

گزارش شده است که کیم این آزمایش را شخصاً همراه با مقامات ارشد کره شمالی مشاهده کرده است. کیم گفته است که پرتاب موشک بالستیک بر دستیابی دولتش به توانمندی قدرتمند و قابل اعتماد برای مقابله با هرگونه تهدید هسته‌ای مهر تأیید زده است. وی “به طور جدی اعلام کرد” که “اگر دشمنان به تهدیدها علیه کره شمالی ادامه دهند و مکرراً از حمله اتمی بگویند، حزب و دولت او قاطعانه به هرگونه سلاح‌های هسته‌ای با سلاح های هسته‌ای و به هرگونه رویارویی با رویارویی همه جانبه واکنش نشان خواهند داد.”

وی  افزود: کره جنوبی آگاه است که “اقدامات متقابل نظامی علیه کره شمالی منجر به خود ویرانگری آنها می‌شود و آنها باید در انتخاب خود برای بهبود شرایط امنیتی تجدید نظر کنند.”

وی گفت که دولتش به وضوح “قوی ترین اراده خود را برای مقابله به مثل علیه رزمایش‌های تجاوزکارانه هیستریک دشمنان” نشان می‌دهد.  Hwasong-۱۷ که به دلیل اندازه‌اش «هیولا» نامیده می‌شود، می‌تواند چندین کلاهک را با بردی در حدود ۱۵۰۰۰ کیلومتر حمل کند که برای رسیدن به کل ایالات متحده کافی است.

رهبر کره شمالی شخصا بر آزمایش "هیولا" نظارت داشته است

رهبر کره شمالی شخصا بر آزمایش "هیولا" نظارت داشته است

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید