امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 32408 |
تاریخ انتشار : 10 آبان 1394 - 11:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

سفیران صلح خبر نیوزآنگلا مرکل در اظهاراتی که در وب سایتش منتشر شد، گفت: قبول ندارد که شهرت لوگوی “ساخت آلمان” با رسوایی تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی خودروهای دیزلی آسیب دیده است اما نسبت به سبک گرفتن این رسوایی هشدار داد. وی خاطرنشان کرد که این خودروساز باید سریع‌تر به این موضوع رسیدگی […]

سفیران صلح خبر نیوزآنگلا مرکل در اظهاراتی که در وب سایتش منتشر شد، گفت: قبول ندارد که شهرت لوگوی “ساخت آلمان” با رسوایی تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی خودروهای دیزلی آسیب دیده است اما نسبت به سبک گرفتن این رسوایی هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد که این خودروساز باید سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند و اگر به طور کامل اتفاقات روی داده را افشا کند و ساختار شرکتی خود را به شکلی اصلاح کند که چنین وقایعی مجددا تکرار نشود، می‌تواند این رسوایی را پشت سربگذارد.

مرکل افزود: بر این باورم که فولکس واگن با همه توان در این باره تلاش می‌کند.

سازمان حفظ محیط زیست آمریکا در 18 سپتامبر فاش کرد فولکس واگن با استفاده از یک نرم افزار در موتورهای دیزلی، در تستهای آلایندگی دستکاری کرده تا خودروهایش را پاک نشان دهد. این خودروساز در آمریکا و آلمان تحت تحقیقات قرار دارد.

فولکس واگن از آن زمان اقرار کرده است 11 میلیون خودروی به فروش رفته در سراسر جهان شامل 482 هزار خودرو در آمریکا به این نرم افزار جنجالی مجهز هستند که در زمان انجام تست، کنترلهای آلایندگی را فعال و در زمان رانندگی معمولی آنها را غیرفعال می‌کند تا میزان آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان دهد

این رسوایی شامل برندهای مختلف این گروه خودروسازی از جمله فولکس واگن، آئودی، اسکودا و سیت شده که در بعضی از مدلهایشان از موتور دیزلی EA 189 استفاده کرده اند.

 

فولکس واگن

مقامات دولتهای آمریکا و آلمان و فولکس واگن مکررا به مصرف کنندگان اطمینان داده اند که خودروهای مذکور مشکلی برای رانندگی ندارند و تنها برای اینکه مطابق با استانداردهای محیط زیستی باشند باید اصلاحاتی در آنها انجام بگیرد.

اظهارات مرکل در آستانه یک کنفرانس سالانه بزرگ صنعت خودرو مطرح شده است که سوم نوامبر برگزار می‌شود و انتظار می‌رود پیامد رسوایی آلایندگی فولگس واگن یکی از موضوعاتی اصلی مورد توجه این نشست باشد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، صدراعظم آلمان از سال 2005 که برای نخستین بار به قدرت رسید، روابط نزدیکی با فولکس واگن داشته و ماتیاس مولر، مدیرعامل این خودروساز در سفر اخیر مرکل به چین، وی را همراهی کرد.

روزنامه زوددویچه سایتونگ اخیرا در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: فولکس واگن به کارمندانی که به صورت داوطلبانه درباره رسوایی تقلب اطلاعات دهند، قول خواهد داد که شغلشان حفظ شود و با مجازات روبرو نشوند.

اما سخنگوی فولکس واگن چنین برنامه ای را تکذیب و اظهار کرده است این شرکت همه کارمندانشان را تشویق کرده است هر گونه اطلاعاتی را که در این باره دارند مطرح کنند.

گفته می‌شود این برنامه پس از اظهارات اخیر ماتیاس مولر در جمع کارگران یک کارخانه مطرح شده است. مدیرعامل جدید فولکس واگن گفته بود کارمندان اگر داوطلبانه اطلاعاتی دهند که به روشن شدن ابعاد این تقلب کمک کند، نباید از عواقب حقوقی مرتباط با کار واهمه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، با اینهمه این برنامه شامل حال مدیران ارشد در رده هیات مدیره نخواهد شد و تنها برای کارمندان سطح پایین است.

منبع :پایگاه خبری آفتاب

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!