امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 278693 |
تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1398 - 16:11 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان این‌که ایجاد اشتغال پایدار با اقتصاد دانش‌بنیان محقق می‌شود،گفت: کلینیک صنعت استان زنجان با هدف ایجاد ساز و کار لازم برای تحقق ارتباط صنعت، جامعه و دانشگاه تاسیس می‌شود. به گزارش صلح خبر، داوود مرادخانی امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان، […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان این‌که ایجاد اشتغال پایدار با اقتصاد دانش‌بنیان محقق می‌شود،گفت: کلینیک صنعت استان زنجان با هدف ایجاد ساز و کار لازم برای تحقق ارتباط صنعت، جامعه و دانشگاه تاسیس می‌شود.

به گزارش صلح خبر، داوود مرادخانی امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان، در رابطه با اهداف این کارگروه، اظهار کرد: ایجاد ارزش‌افزوده در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، ارتقای سطح رفاه و درآمد، مدیریت هدفمند منابع و توسعه شاخص علم و فناوری از مهم‌ترین اهداف تشکیل کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه تبدیل اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش‌بنیان هدف دیگر این کارگروه است، ادامه داد: دبیرخانه کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان ذیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته و در پارک علم و فناوری استان مستقر شد و از ابتدای سال، هشت جلسه در زمینه موضوعات مختلف و چهار جلسه کمیته تخصصی با موضوع کلینیک صنعت و مدیریت برگزار شده است.

وی با اشاره به مصوبات این کارگروه، افزود: مصوبات این کارگروه در راستای بهبود فرآیندها و گردش کارهای اجرایی بر اساس مصوبات قانونی مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان و با هدف توسعه کمی و کیفی آن‌ها در زمینه اولویت‌های توسعه استان تصویب شده است که توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال دانش‌بنیان، معرفی واحدهای دانش‌بنیان به دستگاه‌های متولی جهت رفع موانع اجرایی، تهیه لیست فناوری‌های مورد نیاز استان و کشور، تدوین اساسنامه و راه‌اندازی کلینیک صنعت و مدیریت را می‌توان از محورهای مصوبات عنوان کرد.

مرادخانی با اشاره به برنامه‌های این کارگروه در سال‌جاری، تصریح کرد: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه هسته‌ها و واحدهای فناور، توسعه اکوسیستم فناوری در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، ارتقای سطح فرهنگ جامعه در راستای تولید دانش‌بنیان و … از جمله برنامه‌های این کارگروه در سال‌جاری است که تحقق این اهداف در راستای همکاری بین بخشی همه حوزه‌های مختلف دولتی و غیردولتی میسر خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به کلینیک صنعت، یادآور شد: کلینیک صنعت و مدیریت استان به منظور ارتقای خدمات تخصصی صنایع شرکت‌های خصوصی، سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و خصوصی در زیرساخت‌های استان اعم از صنعتی، کشاورزی، خدماتی، آموزشی و … تاسیس می‌شود و در این میان ایده بنیادین تاسیس کلینیک صنعت، ایجاد ساز و کار لازم برای تحقق ارتباط صنعت، جامعه و دانشگاه است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید