امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 477079 |
تاریخ انتشار : 06 مرداد 1401 - 11:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان حشد شعبی عراق در اظهاراتی با تاکید بر لزوم صلح مدنی و حفظ ثبات و حاکمیت عراق گفت: حشد شعبی خواستار گفت‌وگوی سیاسی میان طرف‌ها است. به گزارش صلح خبر، فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی عراق در مصاحبه با شبکه لبنانی المیادین گفت: حشد شعبی از زمان تاسیس خود عاملی مثبت برای […]

رئیس سازمان حشد شعبی عراق در اظهاراتی با تاکید بر لزوم صلح مدنی و حفظ ثبات و حاکمیت عراق گفت: حشد شعبی خواستار گفت‌وگوی سیاسی میان طرف‌ها است.

به گزارش صلح خبر، فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی عراق در مصاحبه با شبکه لبنانی المیادین گفت: حشد شعبی از زمان تاسیس خود عاملی مثبت برای حفظ عراق بوده و نیروی نزدیک به مردم است که در شرایطی سخت توسط داوطلبان موجودیت پیدا کرد و در جلوگیری از سوق یافتن کشور به جنگ داخلی نقش دارد.
الفیاض افزود: حشد شعبی حافظ صلح مدنی و ضامن اصلی برای جلوگیری از کشیده شدن کشور به جنگ داخلی است و در هر درگیری سیاسی داخلی طرف سوم آن و ضامن مردم و حاکمیت خواهد بود.
الفیاض درباره حضور تروریست‌های داعش در عراق گفت: برخی طرف‌های خارجی از تروریسم حمایت می‌کنند. تهدید داعش کاهش یافته و دیگر امنیت و صلح مدنی را تهدید نمی‌کند.
الفیاض ضمن بعید دانستن درگیری داخلی در بیت شیعی عراق به دلیل«بلوغ و پختگی احزاب و حضور مرجعیت دینی»، گفت، حشد شعبی خواستار گفت‌وگوی سیاسی میان طرف‌ها و ثبات و حاکمیت عراق است.
وی تاکید کرد، حشد شعبی طرف درگیری سیاسی نخواهد بود، اما در مسائل مهم دارای عقیده و نظر است ، به ویژه اینکه عادی‌سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) را رد می‌کند.
الفیاض درباره تظاهرات روز چهارشنبه در منطقه سبز بغداد و هجوم به پارلمان عراق گفت: تظاهرات مشروع است، اما آنچه در منطقه سبز رخ داد از جمله یورش به پارلمان شامل تخلفاتی غیرقابل قبول بود.
وی خطاب به معترضان گفت: تظاهرات مشروع است و شما باید خواهان صلح مدنی باشید و به خرابکاری و خشونت متوسل نشوید. ما برخی از دستگاه‌های امنیتی در منطقه سبز را مقصر می‌دانیم و از همه گروه‌ها می‌خواهیم که مسئولانه عمل کنند.
الفیاض تاکید کرد، آنچه برای حشد شعبی اهمیت دارد، صلح مدنی و عدم استفاده از خشونت از سوی هیچ طرفی است، هیچ طرفی در عراق نمی‌تواند نظر خود را به طرف‌های دیگر تحمیل کند، و البته قانون اساسی حاکم است.
رئیس سازمان حشد شعبی گفت، از ابتدا نامزدی خود را برای نخست وزیری رد کرده است و محمد الشیاع السودانی، کاندیداتور این پست دارای تجربه و فردی عادل است.
در همین زمینه، رئیس حشد شعبی خاطرنشان کرد که در بسیاری از موارد با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق موافق بوده و حشد شعبی نماینده همه احزاب و اقوام عراقی‌ است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید