امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 506654 |
تاریخ انتشار : 04 خرداد 1402 - 18:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان امور دانشجویان در گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: هدف ما فعال سازی کلیه دانشجویان در حوزه ورزش است به همین منظور همه امکانات و فضاهای ورزشی دانشگاه‌ها باید در اختیار کلیه دانشجوها قرار گیرد. به گزارش صلح خبر، دکتر هاشم داداش پ‍‍‍ور معاون وزیر علوم تحقیقات و […]

رئیس سازمان امور دانشجویان در گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: هدف ما فعال سازی کلیه دانشجویان در حوزه ورزش است به همین منظور همه امکانات و فضاهای ورزشی دانشگاه‌ها باید در اختیار کلیه دانشجوها قرار گیرد.

به گزارش صلح خبر، دکتر هاشم داداش پ‍‍‍ور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در افتتاحیه پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه شیراز درحال برگزاری است با بیان اینکه ورزش برای همه دانشجوها در همه دانشگاه ها است؛ گفت: هدف ما فعال سازی دانشجویان در حوزه ورزش است به همین منظور همه امکانات و فضاهای ورزشی دانشگاه‌ها باید در اختیار کلیه دانشجوها قرار گیرد این درحالی است که در برخی از دانشگاه ها کلیه فضاها و امکانات ورزشی در اختیار دانشکده تربیت بدنی قرار دارد و باقی دانشجویان از آن بهره اندکی می برند در صورتی که در موضوع فراگیری ورزش باید همه امکانات و فضاهای ورزشی در اختیار کلیه دانشجویان قرار گیرد.  
 
معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: ما موظف هستیم برای فراگیری ورزش در عرصه دانشگاهی اقداماتی انجام دهیم که به فعال سازی قشر دانشجو برای دست یابی به اهداف عالی کشور در حوزه علمی و جسمی و پویایی دانشجویان بیانجامد؛ بنابراین باید به ورزش دانشگاهی به معنای اعم آن یعنی همگانی کردن آن و به معنای اخص آن یعنی اثرگذاری آن در فضای کشور بپردازیم.   
 
رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: دوران کرونا فضاهای دانشگاهی را با رخوت مواجه کرده بود به منظور بازگرداندن پویایی به فضای دانشگاه ها از سال گذشته اقدامات بسیاری در حوزه ورزش دانشگاهی انجام دادیم که از جمله آن ها می توانیم به برگزاری ۵ المپیاد «قهرمانی، همگانی، بین الملل، شاهد و ایثارگر و ورزش ساحلی» اشاره کنیم که تنها در یک المپیاد قهرمانی ۱۵۰ هزار دانشجو شرکت کردند.
 
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این المپیادها استفاده از ظرفیت دانشجویان برای بهبود شرایط جسمی و روحی آنان بود؛ تصریح کرد: ورزش در فضاهای دانشگاهی با برگزاری این المپیادها رونق یافت به نحوی که اکنون می توانم بگویم ورزش در دانشگاه ها به قبل از کرونا بازگشته است.  
 
دکتر دادش پور افزود: گام اول ما برگزاری المپیادها و بازگشتن به فضای قبل از کرونا بود گام بعدی ما فراگیری ورزش در دانشگاه ها و احیای عرصه ورزش دانشگاهی و بازگرداندن آن به صدر ورزش در کشور است در این زمینه نیز فعالیت هایی انجام داده ایم به عنوان نمونه سال گذشته با همکاری فدراسیون ورزش های دانشگاهی لیگ های سراسری را در سه رشته ورزشی راه اندازی کرده ایم و برای سال جاری با همکاری فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و پژوهشگاه تربیت بدنی تعداد آن ها را به ۷ لیگ سراسری خواهیم رساند.  

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: لیگ های سراسری مختص به دانشگاه های دولتی نیستند و شامل همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می شوند. کلیه این اقدامات در راستای فعال سازی ورزش دانشگاهی و حضور ورزش دانشگاهی در عرصه ورزش کشور است.

دکتر داداش پور اظهار کرد: بازی های همبستگی ورزش دانشگاهی کشورهای اسلامی نیز یکی از اقدامات ما در حوزه ورزش فراملی است که قصد داریم تا سال آینده انجام دهیم همچنین در تلاش هستیم تا ورزش را به کشورهای همجوار بکشانیم، هدف ما نیز این است که بتوانیم عرصه ملی را به عرصه فراملی گره بزنیم و دیپلماسی ورزشی را در خدمت جذب دانشجویان بین المللی قرار دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان خاطر نشان کرد:همکاران در عرصه تربیت بدنی باید مبتنی بر یک برنامه ریزی روشن عمل کنند و با یک چشم انداز واقع بینانه به طراحی فعالیت های خود بپردازند تا بتوانیم بر اساس آن ها قطب های ورزشی مبتنی برمزیت های استانی را شکل دهیم.

گفتنی است؛ در این نشست دکتر اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل، دکتر ابراهیم علی دوست مدیر کل تربیت بدنی، دکتر سید فردین تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، دکتر ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان دکتر محمد موذنی رئیس دانشگاه شیراز و مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید