امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 476931 |
تاریخ انتشار : 05 مرداد 1401 - 8:40 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

علی اصغر عنابستانی در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، درباره عملکرد دیوان محاسبات کشور، اظهار داشت: در دوره اخیر دیوان محاسبات حداقل در تهیه گزارش‌های مورد نیاز که برای نمایندگان منشأ تصمیمات درست می‌شود، عملکرد قابل قبولی داشته است. وی بیان کرد: البته کار دیوان محاسبات صرفاً تهیه گزارش تفریغ […]

علی اصغر عنابستانی در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، درباره عملکرد دیوان محاسبات کشور، اظهار داشت: در دوره اخیر دیوان محاسبات حداقل در تهیه گزارش‌های مورد نیاز که برای نمایندگان منشأ تصمیمات درست می‌شود، عملکرد قابل قبولی داشته است.
وی بیان کرد: البته کار دیوان محاسبات صرفاً تهیه گزارش تفریغ بودجه نیست بلکه اقدامات دیگری هم انجام می‌دهد. گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ بسیار زودتر از موعد به مجلس ارائه شد و نمایندگان مجلس فرصت کافی برای بررسی آن خواهند داشت.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر ارائه زودهنگام گزارش تفریغ بودجه باعث می‌شود که دولت هم برای تنظیم بودجه سال آینده و هم در تدوین برنامه هفتم توسعه به خوبی از آن استفاده کند.
وی افزود: برنامه هفته توسعه بر اساس آنچه به صورت واقعی در بودجه سنوات گذشته اتفاق افتاده است، تدوین خواهد شد و بودجه سال آینده هم منطبق با گزارش تفریغ بودجه خواهد بود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دیوان محاسبات در این دوره پویا، سرحال و سرزنده شده است و نسبت به وظایف نظارتی نمایندگان مجلس هم بسیار حساس است. مواردی که ما در حوزه‌های انتخابیه خود به دیوان محاسبات ارجاع می‌دهیم که بر آن نظارت ویژه کند و گزارش آن را به ما ارائه دهد، در این دوره به خوبی رسیدگی شده و دیوان محاسبات در ارائه گزارش‌ها به نمایندگان به موقع و بسیار خوب عمل می‌کند.
وی گفت: دیوان محاسبات بر عملکرد مالی دستگاه‌های مختلف به خوبی نظارت می‌کند. طی چند سال گذشته ظرفیت دیوان محاسبات به عنوان یک ساختار نظارتی مالی تا حدود زیادی مغفول باقی مانده بود و صرفاً به ظرفیت دادسرای دیوان محاسبات منحصر شده بود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر این رویه تغییر کرده است، به این معنا که ظرفیت‌های قبل از ارجاع پرونده‌ها به دادسرای دیوان محاسبات بسیار فعال شده است که این اقدام می‌تواند تخلفات و فسادها را کاهش دهد. به طور کلی عملکرد فعلی دیوان محاسبات قابل قبول و قابل تقدیر است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید