امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 476726 |
تاریخ انتشار : 03 مرداد 1401 - 11:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پادشاه اردن در جریان دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان، خواستار هماهنگی با طرف فلسطینی قبل از اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر آتی شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیوان پادشاهی اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، عبد الله دوم، پادشاه این کشور با محمود عباس، […]

پادشاه اردن در جریان دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان، خواستار هماهنگی با طرف فلسطینی قبل از اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر آتی شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیوان پادشاهی اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، عبد الله دوم، پادشاه این کشور با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان دیدار کرد.
مدت زمان سفر محمود عباس به امان هنوز مشخص نشده است.
در بیانیه مذکور آمده است، عبد الله دوم در جریان دیدار با محمود عباس بر لزوم اقدام مشترک میان اردن و فلسطین در سطوح مختلف برای تقویت فعالیت‌های دیپلماتیک در منطقه پس از سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و برگزاری نشست امنیت و توسعه در شهر جده تاکید کرد.
در این بیانیه آمده است، پادشاه اردن همچنین بر اهمیت تداوم هماهنگی میان این کشور و فلسطین به ویژه قبل از جلاس مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر تاکید کرد.
عبد الله دوم ضمن تاکید بر تمایل اردن به  اولویت دهی و محوریت قرار دادن مسأله فلسطین در مقابل جامعه جهانی، اظهار داشت که کشورش خواهان تداوم هماهنگی با برادران عرب جهت حمایت از مسأله فلسطین است.
پادشاه اردن در جریان دیدار با محمود عباس همچنین بر لزوم مشارکت فلسطینیان در پروژه‌های منطقه‌ای، توانمندسازی آنها و همچنین حمایت از استقامت و پایداری آنها و به حاشیه نرفتن‌شان تاکید کرد.
پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان این دیدار در خصوص تحولات منطقه، به ویژه برگزاری انتخابات اسرائیلی و پیامدهای آن بر فرصت‌های ازسرگیری مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.
محمود عباس در جریان این دیدار تلاش‌های عبد الله دوم در ایجاد چشم انداز سیاسی برای مسأله فلسطین را ارج نهاد.
این دومین دیدار میان محمود عباس و پادشاه اردن طی یک ماه به شمار می‌آید.
محمود عباس در ۲۶ ژوئن نیز با پادشاه اردن دیدار کرده بود و دو طرف در جریان این دیدار آخرین تحولات مسأله فلسطین و تداوم هماهنگی مشترک میان رهبران اردنی و فلسطینی در شماری از مسائل مهم را مورد بررسی قرار دادند.
این دیدار چند روز پس از اولین سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه انجام شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید