امروز: جمعه, ۶ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 24 ربيع أول 1446 | 2024-09-27
کد خبر: 415634 |
تاریخ انتشار : 08 بهمن 1399 - 11:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به نقش محوری و سازنده جمهوری ایران در منطقه گفت: ایران همواره دست دوستی و همکاری به سوی کشورهای دوست و همه همسایگان دراز کرده است. به گزارش صلح خبر، گددام دارمندرا، سفیر جمهوری هند در تهران با دستیار ویژه رئیس مجلس و […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به نقش محوری و سازنده جمهوری ایران در منطقه گفت: ایران همواره دست دوستی و همکاری به سوی کشورهای دوست و همه همسایگان دراز کرده است.

به گزارش صلح خبر، گددام دارمندرا، سفیر جمهوری هند در تهران با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار، روابط دو کشور را تاریخی و نشان از اشتراکات دیرینه فرهنگی ـ اجتماعی دو ملت دانست و افزود: مناسبات تهران و دهلی نو  همواره روند دوستانه و رو به رشدی دارد و انتظار می رود شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط ، بدون اعتنا به رفتار غیرسازنده دیگران باشیم.

امیرعبداللهیان همچنین به ارتقاء روابط فیمابین از گذرگاه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و توجه ویژه به تعاملات کمیسیون های تخصصی مجالس دو کشور و همکاری گروه‌های دوستی پارلمانی را رهیافتی مهم برشمرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس، با مروری بر همکاری‌ پارلمانی، سیاسی و اقتصادی دو کشور  آینده همکاری ها را رو به رشد خواند.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش محوری و سازنده جمهوری ایران در منطقه تصریح کرد: ایران همواره دست دوستی و همکاری به سوی کشورهای دوست و همه همسایگان دراز کرده است.

گددام دارمندرا، سفیر جمهوری هند نیز در این دیدار، ایران را کشوری دارای ثبات سیاسی ـ اجتماعی دانست و گفت: ایران بر امنیت پایدار در منطقه تاکید دارد و نقش مهمی در این مسیر ایفا می کند.



وی اظهار داشت: همکاری بین ایران و هندوستان در سطح منطقه و بین المللی بیانگر اشتراک دو کشور در حوزه های منطقه ای و جهانی است. 

دارمندرا افزود: گفتگوهای پارلمانی بین دو کشور به ویژه در سطح رؤسای مجالس در روابط فیمابین تأثیرگذار و پر اهمیت است.

بحث و تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه، دوران پسا ترامپ و همچنین آینده روابط  جمهوری اسلامی ایران و هند  از اهم گفتگوی طرفین در این نشست بود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید