امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 506975 |
تاریخ انتشار : 07 خرداد 1402 - 12:09 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

پلیس نیکاراگوئه اعلام کرد در حال تحقیق از چندین اسقف کلیسای کاتولیک به اتهام پولشویی است، هم‌زمان رسانه‌های محلی این کشور هم گزارش دادند حساب‌های بانکی این اسقف‌ها در نیکاراگوئه مسدود شده است. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس وفادار به دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه که روابط خوبی با اسقف‌ها […]

پلیس نیکاراگوئه اعلام کرد در حال تحقیق از چندین اسقف کلیسای کاتولیک به اتهام پولشویی است، هم‌زمان رسانه‌های محلی این کشور هم گزارش دادند حساب‌های بانکی این اسقف‌ها در نیکاراگوئه مسدود شده است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس وفادار به دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه که روابط خوبی با اسقف‌ها ندارد، گفته از ۱۹ مه سال جاری میلادی صدها هزار دلار در نهادهای مرتبط با کلیسای کاتولیک و در بخش‌های مختلف کشور کشف کرده است.

پلیس نیکاراگوئه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحقیقات انجام شده تایید می‌کند که برداشت‌های غیرقانونی از حساب‌های بانکی از این نهادهای دینی باعث مسدود شدن آنها شده است.

دولت اورتگا حملاتش را به کلیسای کاتولیک در پی اعتراضات ضد دولتی ۲۰۱۸ که ۳۶۰ کشته برجای گذاشت، تشدید کرده است.

دولت نیکاراگوئه، اسقف‌ها که مذاکرات بین معترضان و دولت را میانجی‌گری کردند، به تلاش برای کودتا متهم کرده است.

در بیانیه پلیس نیکاراگوئه همچنین آمده، حساب‌های بانکی با اشخاص و چهره‌های مذهبی محکوم به خیانت و دیگر جرایم مرتبط است و تحقیقات تایید می‌کند که این منابع مالی در حساب‌های مذکور به صورت نادرستی وارد کشور شده است.

پلیس همچنین اعلام کرد، تحقیقات همچنین دیگر فعالیت‌های غیرقانونی را تایید می‌کند که هنوز به عنوان بخشی از شبکه پولشویی مرتبط با اسقف‌ها در اداره‌ها و بخش‌های مختلف کلیسای کاتولیک در جریان است.

از آغاز اعتراضات ضد دولتی در نیکاراگوئه، اورتگا یکسری از اسقف‌ها ‌و خواهران روحانی را به زندان انداخته، امور دینی و مذهبی را ممنوع کرده و سراهای سالمندان و نوانخانه‌هایی را که توسط راهبه‌ها اداره می‌شوند، تعطیل کرده است.

فوریه گذشته میلادی، دادگاهی در نیکاراگوئه یکی از اسقف‌های عالی رتبه و منتقد دولت اورتگا به نام “رولندو آلوارز” را به ۲۶ سال حبس به اتهام ارتکاب جرایم سایبری و خیانت محکوم کرد.

اورتگا همچنین روابطش را با واتیکان در مارس ۲۰۲۳ و کمی پس از آن تعلیق کرد که پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهانی دولت او را با آدولف هیتلر،‌ رهبر نازی‌های آلمان مقایسه کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید