امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 481431 |
تاریخ انتشار : 18 شهریور 1401 - 14:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه ضمن توصیه موحدان و مومنان به رعایت تقوای الهی و با اشاره به ایام پیاده روی اربعین، اظهار داشت: مسئله اربعین بارِ اخلاقی و عرفانی دارد که به برکت اربعین […]

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه ضمن توصیه موحدان و مومنان به رعایت تقوای الهی و با اشاره به ایام پیاده روی اربعین، اظهار داشت: مسئله اربعین بارِ اخلاقی و عرفانی دارد که به برکت اربعین امام حسین (ع) در تریبون‌های عمومی ما قابل طرح است. اگر کسی ۴۰ شبانه روز، زندگی‌اش بر محور رضای خدا باشد، خدا چشمه‌های حکمت را از دل او می‌جوشاند.
وی ادامه داد: اگر ۴۰ روز انقلابی واقعی بودید و ۴۰ شب و روز زیر پرچم امامت و ولایت نفس کشیدید، بعد از ۴۰ روز شما خودتان چشمه می‌شوید و هر جا بروید، آنجا را آباد می‌کنید و شما پیام‌رسان شهید می‌شوید و رنگ کربلا و عاشورا می‌گیرید. اربعین، سمبل و نماد شهید و مرگ مستکبر است‌.
امام جمعه موقت تهران گفت: مراسم اربعین مانور عظیم انتظار و یک هیئت بین المللی و اجتماع بزرگ ضد استکبار است که جمع این خانواده بزرگ عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت تداعی یک خانواده را می‌کند.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی گفت: ما باید سرمایه‌های خود را بشناسیم. در ارتباط با توفیقات دولت سیزدهم باید گفت که رئیس جمهور عاشق خدمت است و تشنه قدرت نیست. رئیس جمهور با صداقت کار می‌کند و برای مردم کم نمی‌گذارد.
دولت امید و اعتماد را تا حد زیادی به مردم بازگردانده است
حجت الاسلام صدیقی با اشاره به توفیقات دولت سیزدهم، اظهار داشت: رئیس جمهور سوابق بسیار خوب و خوشنامی دارد و عاشق خدمت است و تشنه قدرت نیست. مقام معظم رهبری نکاتی درباره اقدامات دولت مطرح فرمودند و بنده هم لازم می دانم درباره اقدامات دولت نکاتی را مطرح کنم.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین برکاتی که خداوند به این دولت عنایت کرده، این است که امید و اعتماد را تا حد زیادی به مردم بازگردانده است. به این معنا که مردم با انصاف و مومن ما می‌بینند که رئیس جمهور با مجموعه وزرا هر کاری که بتوانند، انجام می‌دهند. هیچ کسی را حتی از بین کسانی که با جریان این دولت مخالف هستند، سراغ ندارم و آنان هم نمی‌توانند منکر شوند که این دولت، یک دولت جهادی، کاری و مردمی است.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در میدان بودن و با مردم بودن و سر از پا نشناختن، اولین قدم دلگرمی مردم است و می‌بینند فردی را انتخاب کردند که کم نمی‌گذارد. حالا چه مقدار توفیق داشته باشد یا نداشته باشد، اما مردم می‌بینند که رئیس جمهور با صداقت کار می‌کند.
حجت الاسلام صدیقی بیان کرد: هیچ کسی هیچ حاشیه‌ای از این دولت سراغ ندارد. پاکی و تلاش، مجاهدت و ایمان از جمله ویژگی‌های این دولت است و هر زمان که این ویژگی‌ها در کنار هم قرار گیرند، برکت الهی در کنار آن خواهد بود.
وی اظهار داشت: رئیس جمهور و دولتمردان همواره در صحنه‌های مختلف حضور به موقع و اثرگذار داشته‌اند. هر زمان که در نقطه‌ای از کشور واقعه‌ای چون سیل یا زلزله اتفاق افتاد، رئیس جمهور پیام نداد بلکه خودش در صحنه حاضر بود و وزرا هم در نقاط مختلف حضور می‌یابند و برخی از وزرا در شهرها و شهرستان‌ها چندین روز می‌مانند تا از نزدیک مشکلات را رصد کنند و در جهت رفع آن مشکلات اقدام کنند. این اقدامات برای مردم دلگرمی و امید ایجاد می‌کند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دولت رقابت منفی با دیگر قوا ندارد. خودشان را مجموعاً خدمتگزاران مردم می‌دانند و جزیره‌ای عمل نمی‌کنند. قوا با یکدیگر جلسات مشترک دارند و جلسات آنان هم تظاهر نیست و واقعاً جلساتی است که می‌خواهند مشکلات را شناسایی کنند، آسیب‌ها را بفهمند و در مقابل آسیب‌ها، تصمیمات مشترک برای رفع مشکلات داشته باشند.
وی بیان کرد: دولت سیزدهم در مسائل اقتصادی با اینکه به صورت مکرر شنیدید و بنده هم نمی‌خواهم تکرار گذشته شود اما زمانی که این دولت خزانه را تحویل گرفت، در سخت‌ترین شرایط و مشکل ترین وضعیت اقتصادی هم از لحاظ تورم و هم از نظر خالی بودن خزانه و هم از نظر به هم ریختگی اوضاع قرار داشتیم.
حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: دولت در این مدت قدم‌های بزرگی را در مسائل اقتصادی برداشته است. همچنین در رابطه با دیپلماسی خارجی، این دولت تحرکی بی سابقه داشته به گونه‌ای که هم صادرات و هم واردات اقتصادی انجام شده است و در ارتباط با مسائل کشاورزی نیز آن چیزی که فوق توقع بود، دولت در این ۱۱ ماه توانسته است انجام دهد.
وی گفت: در این مدت دولت ۴۱ هیئت اقتصادی ایرانی را به دیگر کشورها فرستاده است. همچنین ۲۸ هیئت اقتصادی از سایر کشورها به ایران آمدند و ۴۸ هیئت از ایران برای مذاکرات اقتصادی و بالا بردن تعامل به سایر کشورها سفر کرده‌اند. ۲۲۰ سند بین المللی به امضا رسیده است.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دو سند بین المللی عملیاتی شده است. یک سند ۲۵ ساله است که با چین امضا شده که این سند عملیاتی شده و یک سند ۲۰ ساله هم با روس بوده است. ۱۰۰ مورد بازدید میدانی سرزده از ارگان‌ها و سازمان ها در این مدت انجام شده و چنین تحرکی سابقه ندارد.
حجت الاسلام صدیقی بیان کرد: رئیس جمهور در این مدت کوتاه علاوه بر انجام ۳۱ سفر استانی، به صورت سرزده به بسیاری از نقاط رفته است و آمار آن به بیش از ۱۰۰ مورد می‌رسد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید