امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 78956 |
تاریخ انتشار : 29 فروردین 1395 - 15:12 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

حمیدرضا ترقی رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در واکنش به بندهای ضد ایرانی بیانیهاجلاس سران سازمان همکاری اسلامی گفت: از قبل پیشبینی می شد که در این اجلاس این چنین بیانیه ای صادر شود و مقدمات آن را از قبل فراهم کرده بودند و وزارت خارجه جمهوری […]

حمیدرضا ترقی رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در واکنش به بندهای ضد ایرانی بیانیهاجلاس سران سازمان همکاری اسلامی گفت: از قبل پیشبینی می شد که در این اجلاس این چنین بیانیه ای صادر شود و مقدمات آن را از قبل فراهم کرده بودند و وزارت خارجه جمهوری اسلامی از پیش نویس آن از قبل مطلع بود.

وی ادامه داد: متاسفانه سخنرانی آقای روحانی کاملا مغایر با محتوایی بود که این کشورها در پیش نویس فراهم کرده بودند؛ سخنرانی در چنین شرایطی باید نقش بازدارنده داشته باشد و بازدارندگی محتاج به اتخاذ موضع انقلابی است.

ترقی افزود: متاسفانه موضع سخنرانی آقای رئیس جمهور در اجلاس سازمان همکاری اسلامی، انقلابی نبود؛ آقای روحانی در متن سخنرانیشان گفت که ما مشکل عربستان نیستیم و عربستان هم مشکل ما نیست در حالی که این تحلیل کاملا غلط است.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: عربستان در سوریه و عراق جنایت های فراوانی انجام داده است و حامی تروریست ها است، عربستان در یمن خون مسلمانان بی گناه را می ریزد.

وی افزود: سخنرانی آقای روحانی بر اساس کدام تحلیل تنظیم شده بود که گفت عربستان مشکل ما نیست؟ هم عربستانی ها مشکل خودشان را ایران می دانند و هم ایران مشکل جهان اسلام را عربستان می داند لذا این تحلیل های انفعالی نتیجه اش همین می شود که قطعنامه های ضد ایرانی صادر می کنند.

ترقی تصریح کرد: دولت هنگامی که از پیش نویس قطعنامه مطلع شد باید اجلاس را ترک می کرد نه اینکه بعد از مطلع شدن از پیش نویس و حتمی شدن قطعنامه ها علیه ایران، اجلاس را ترک کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتله افزود: ما باید رابطه خود را با ملت ها تقویت کنیم و با سران این کشورها که در خدمت اهداف آمریکا و اسرائیل هستند باید تکلیف رابطه خود را روشن کنیم.

ترقی ادامه داد: در زمان دولت قبل تفاوت برخوردهای دیپلماتیک در سیاست خارجه را به یاد بیاورید؛ آقای احمدی نژاد وقتی به عربستان سفر کرد، پادشاه عربستان از وی استقبال کرد و حتی آقای احمدی نژاد را داخل کعبه بردند و با این همه اقبال روبه رو بود علیرغم همان موضع گیری هایی که آقایان تدبیر و امید از آن به عنوان افراطی یاد می کنند اما امروز عربستان حتی به مسوول حج و زیارت ما ویزا نمی دهد و به وزیر ما برای پیگیری وضعیت کشته شدگان منا ویزا نمی دهند که به عربستان برود.

وی تاکید کرد: این گونه رفتارها ناشی از موضع گیری غیر انقلابی و انفعالی دولت در قبال عربستان است؛ دولت جمهوری اسلامی تا کی می خواهد تحقیر شدن توسط عربستان را تحمل کند؟ دولت باید شدیدا در اتخاذ موضع گیریش نسبت به عربستان تجدید نظر کند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید