امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 505980 |
تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1402 - 23:58 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/قم برنامه‌های شهرداری قم در ایام دهه کرامت تشریح شد. نشست حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت برگزار شد. به گزارش صلح خبر، در این نشست که امروز شنبه […]

صلح خبر/قم برنامه‌های شهرداری قم در ایام دهه کرامت تشریح شد.

نشست حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت برگزار شد.

به گزارش صلح خبر، در این نشست که امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی‌نژاد طی سخنانی به تشریح برنامه‌های شهرداری قم در این ایام پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد اظهار کرد: از ماه‌ها قبل در راستای گرامیداشت دهه کرامت، در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای تکریم این ایام صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای گرامیداشت دهه کرامت و اجرای ۲۰ برنامه متنوع تصریح کرد: نخستین برنامه امروز با حضور پرشور شهروندان و دختران در اجتماع مردمی و جشن بزرگ میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: جشن بزرگ روز دختر در حرم مطهر با اجرای سرود بهترین دختر دنیا همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل‌بیت (س) با حضور مداحان سرشناس کشوری برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جشن ویژه خواهر برادری با مشارکت شبکه نشاط اجتماعی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، مطرح کرد: در ایام دهه کرامت، نمایشگاه فرهنگی با ۴۰ ایستگاه فرهنگی با موضوعات زیارت، حجاب و عفاف، جوانی جمعیت و … تا ۱۰ خرداد ماه در میدان بزرگ آستانه و امام خمینی(ره) با مشارکت ستاد مردمی مناسبت‌های نیمه شعبان برپا می‌شود.

طباطبایی نژاد، یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت را اجرای استیج بهشت کرامت در ادامه اجرای مساجد طرح محراب شهر دانست و مطرح کرد: در ادامه طرح محراب شهر، طرح بانوی بهشت نیز در مراکز فرهنگی سازمان شامل(برگزاری مراسمات جشن، کارگاه‌های تبیینی حجاب و عفاف، کارگاه قم شناسی و نمایشگاه) نیز اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم حجاب اولی‌ها و جشن تکلیف کارکنان شهرداری نیز همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در شهرداری مرکز با مشارکت معاونت مالی و اقتصادی شهرداری برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه همچنین طرح بانوی بهشت در بوستان‌های بانوان سطح شهر برگزار می‌شود، یادآور شد: در ادامه اجرای طرح محراب شهر، همچنین ایستگاه‌های فرهنگی و نمایشگاه مساجد محراب شهر شامل پخش فیلم، کلیپ، ایستگاه کودک، نمایشگاه حجاب و عفاف و … نیز برپا می‌شود.

وی از برگزاری تورهای گردشگری قم گردی با عنوان کاروان خواهر خورشید در دهه کرامت خبر داد و گفت: این تورهای گردشگری در آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان واجب‌التعظیم و خانه موزه شهیدان زین‌الدین اجرایی می‌شود.

به گفته طباطبایی نژاد، اجرای سرودهای خیابانی، مراسمات نورافشانی، اجرای نمایشگاه توانمندی بانوان استان در بوستان‌های بانوان و مراکز فرهنگی و استقرار میزهای مشاوره و میز مهربانی و…. برای دهه کرامت پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی نیز با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و بسیج در بوستان علوی برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اضافه کرد: جلسه کمیسیون فرهنگی کلان‌شهرهای کشور در مشهد مقدس برگزار شد که در این جلسه طرح قم برای دهه کرامت مطرح و مورد تصویب و اجرا قرار گرفت.

وی با اشاره به حرکت کاروان گل با مشارکت هیئات مذهبی همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: جشنواره مستوره نیز با مشارکت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.

آغاز دور جدید افتتاحیه پروژه‌های شهرداری قم از دهه کرامت

مهدی کلانترزاده امروز نیز با بیان اینکه شعار تبلیغاتی امسال برای میلاد حضرت معصومه(س) و برگزاری جشن‌های روز دختر به‌صورت مشترک با عنوان “حضرت معصومه(س) بهترین دختر دنیا” انتخاب‌شده است، اظهار کرد: در این راستا همچون سال‌های گذشته، شهرداری قم برنامه‌های متنوع و مختلفی را در نظر گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اشعار، متون، مولودی، سرود و… در راستای شعار این جشن‌ها آماده شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه این جشن‌ها ازجمله جشن‌های بزرگ استان و کشور است، فضاسازی‌ها و آذین‌بندی‌های زیادی در سطح قم با همکاری بخش‌های مختلف شهرداری انجام‌شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ادامه داد: از شهروندان و عموم مردم به مناسبت این ایام درخواست می‌کنیم که سر درب‌های منازل را آذین‌بندی کرده و به‌نوعی این میلاد باشکوه را جشن بگیرند.

وی با بیان اینکه در این راستا سلسله تولیدات رسانه‌ای، پویش‌ها، مسابقات و تقدیر از اسامی مرتبط با این ایام پیش‌بینی‌شده است، افزود: تولیداتی مانند موشن گرافی، پادکست، کلیپ، اخبار و… در قالب‌های مختلف برای این ایام توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم آماده شده است.

کلانترزاده با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف شهرداری برای این ایام بسیج شده‌اند، مطرح کرد: در حوزه‌های مختلف خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، فرهنگی، عمرانی و… تدابیری برای این ایام پیش‌بینی‌شده است.

وی اضافه کرد: سعی شده در این ایام هرگونه جشن و مناسبتی در راستای گرامیداشت روز دختر در سطح شهر انجام می‌شود، توسط شهرداری قم و کمیته تبلیغات شهرداری اطلاع‌رسانی برنامه‌های آن صورت پذیرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و پذیرایی در اطراف حرم مطهر با همکاری دستگاه‌ها، نهادها، هیئات مذهبی، نیروهای مردمی و… خبر داد و گفت: شهرداری در زمینه تسهیل گری و همکاری ویژه با آن‌ها آماده هرگونه همکاری بوده و تا این لحظه از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با ایام دهه کرامت شاهد افتتاح پروژه‌های مختلفی در سطح شهر قم خواهیم بود، یادآور شد: در این زمینه کمیته افتتاح پروژه‌های شهرداری در حال برنامه‌ریزی بوده و قطعاً در روزهای آینده اخبار خوبی در زمینه این افتتاحیه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

کلانترزاده با اشاره به ملاقات‌های مردمی و بدون تشریفات شهردار قم با شهروندان اظهار کرد: دکتر سقائیان نژاد هر روز در نمازخانه شهرداری، نماز مغرب و عشا در حرم مطهر و شب‌های چهارشنبه در مسجد مقدس جمکران به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با مردم و شهروندان دیدار و گفت‌وگو دارند.

وی از آغاز هفتمین دوره طرح “شهروند پرسشگر، مدیر پاسخگو” همزمان با دهه کرامت خبر داد و افزود: این طرح با حضور شهردار، معاونان، مدیران مناطق و سازمان‌ها و مدیران ستادی هر چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری برگزار می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اضافه کرد: اقدامات مهمی در مجموعه و بخش‌های مختلف استانی و شهرداری صورت می‌گیرد که نیازمند همراهی و همکاری رسانه‌ها و خبرنگاران در راستای امیدآفرینی و افتخارآفرینی برای شهروندان برای زندگی در شهر کریمه اهل‌بیت(س) است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید