امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 38300 |
تاریخ انتشار : 11 آبان 1391 - 10:47 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دلایل اصلی در رکود فروش وب‌سایت و وبلاگ در این مقاله به بررسی ۱۰ مورد از مشکلاتی می پردازیم که رفع آنها باعث می­شوند بازدید کنندگان جزئی وب سایت به مشتریان دائمی آن تبدیل شوند. این بررسی بر مبنای تحقیق QuBit انجام گرفته است. * قیمت گذاری: به طور حتم قیمت گذاری، موضوع بسیار مهمی […]

دلایل اصلی در رکود فروش وب‌سایت و وبلاگ

رکود فروش سایتها

در این مقاله به بررسی ۱۰ مورد از مشکلاتی می پردازیم که رفع آنها باعث می­شوند بازدید کنندگان جزئی وب سایت به مشتریان دائمی آن تبدیل شوند. این بررسی بر مبنای تحقیق QuBit انجام گرفته است.

* قیمت گذاری:

به طور حتم قیمت گذاری، موضوع بسیار مهمی در تصمیم گیری برای خرید آنلاین یک مشتری است. شفافیت و در دسترس بودن برای جهان خرده فروشی بسیار اهمیت دارد زیرا خرید مقایسه­ای در اینترنت در قیاس با خریدی که در دنیای واقعی وجود دارد، بسیار ساده­تر است. QuBit در این مورد عبور از قیمت­های قبلی و تمرکز بر جریان فعلی بازار را برای به دست آوردن رضایت مشتریان آگاه از قیمت، به شما پیشنهاد می­کند.

* شرح محصول:

بیشتر از ۱۲ درصد بازخوردهای منفی مشتریان به این باز می­گردد که توصیف شفاف و کاملی از یک محصول وجود ندارد. شرح یک محصول باید به اندازه کافی دقیق باشد تا بتواند به جایگزین مناسبی برای خرید و فروش در فضای حقیقی تبدیل شود. این موضوع در رابطه با خرده فروشان مد اهمیت بیشتری پیدا می­کند. به عنوان نمونه در لیست اطلاعاتی که در شرح کالای این فروشگاه­ها قرار می­گیرد باید خیلی صریح به مواردی مانند مواد به کار رفته در تولید محصول، اصل کالا، رنگ، اندازه و جزئیات ظاهری آن اشاره کرد.

* اطلاعات موجودی:

در دسترس بودن محصولات مرتبط به بازدید کنندگان وب سایت، در اوایل عملیات خرید، اهمیت دارد. اگر یک محصول خارج از موجودی انبار بوده و در دسترس نباشد باعث می­شود که انگیزه مشتریان برای خرید از بین رفته و تمایلی برای ادامه گشت و گذار در فروشگاه را نداشته باشند. شاید خوب باشد که برای جلوگیری از این اتفاق همیشه گزینه­ای به مشتری نمایش داده شود تا با استفاده از آن بتواند بفهمد که چه زمانی کالای مورد انتخابش در دسترس خواهد بود یا چه زمانی نمی­تواند به دلیل موجود نبودن آن کالا، آن را انتخاب کند.

* قابلیت­های سایت:

کاربران زمانی که وارد یک پایگاه اینترنتی می­شوند و به آن وفادار می­مانند که تفاوت­های چشم گیری با دیگر سایت­ها داشته باشد. شاید داشتن ویژگی­هایی مانند لیست­های دلخواه، نمایش موجودی فروشگاه، نمایش مبلغ قابل برداشت به مشتری، ارسال نظرات شخصی، بازدید مهمانان از فروشگاه و امکان فیلتر محصولات برای مشتری ویژگی­های متفاوتی باشند که بتوانند سایت شما را بیشتر به چشم آورند.

* اطلاعات حمل و نقل:

بسیاری از سایت­ها در مورد هزینه­های مربوط به انتقال کالا، صحبتی نمی­کنند و در زمان تحویل کالا ممکن است که با مبلغ درخواستی، مشتری خود را شگفت زده کنند. خوب است که اطلاعاتی که به زمان و هزینه تحویل کالا مربوط می­شود، به صورت مشخصی در سایت وجود داشته باشد. ارائه هزینه­های حمل و نقل بین­المللی، نمایش تمامی هزینه­ها با توجه به واحد پول مقصد، می­تواند در این زمینه تمامی مشکلات شما را تا حدودی حل کند.

* تصاویر:

به طور حتم خود شما هم دوست دارید که تمامی تصاویر مربوط به کالای دلخواهتان را از زوایای مختلف دیده و بررسی کنید. کیفیت بالای تصاویر از چندین زاویه مختلف، با ایجاد قابلیت زوم می­تواند خریدار شما را سر ذوق آورده و به موفقیت شما کمک کند.

* تخفیف­ها:

اگر به مشتریانتان در خریدهای آنلاین تخفیف می­دهید خوب است که این موضوع را به شکل واضحی در جای مناسبی به آن­ها نمایش دهید. دانستن میزان دقیق تخفیف می­تواند مشتری را ترغیب به خرید کند. سعی کنید که در این مورد توضیحات کاملی را به مشتریان خود ارائه کنید.

* سکان داری:

مشتریان دوست دارند که تا حدودی به آن­ها اختیار داده شود تا سبد خریدی را در دست گرفته و بتوانند از تمامی کالاها به صورت مشخصی بازدید داشته باشند. این امکان را برای مشتریان خود به وجود آورید که بتوانند در دسته­بندی­های مشخص و در صفحات سازمان دهی شده از تمامی کالاهای مورد نظرشان بازدید داشته باشند و در میان حجم انبوه کالاها سردرگم نشوند.

* ویدئو:

علاوه بر عکس، گذاشتن یک تصویر ویدئویی از یک محصول هم می­تواند بازخورد متفاوتی از یک مشتری را به شما نشان دهد. این موضوع می­تواند به یک عامل بزرگ در موفقیت شما تبدیل شود.

* سرعت وب سایت

در کنار تمامی این موارد باید حواستان به این موضوع باشد که زمان بارگذاری و لود شدن صفحات وب سایتتان زیاد نباشد، زیرا این موضوع باعث ایجاد تنفر در مشتریان می­شود و در بسیاری از موارد مشتریان به این دلیل که یک سایت کند است از دیدن آن صرف نظر می­کنند.

ترفندهایی برای به دست آوردن جایگاهی بهتر

سه موضوع بسیار مهم در این زمینه وجود دارد که در ادامه برای شما خواهیم گفت

اطلاعات محصول:

آیا اطلاعات شما روی وب سایتتان شفاف، مختصر و جلب است؟ آیا اطلاعات شما به کاربران دانسته­های کافی از یک محصول را می­دهند؟ آیا تصاویر خوبی روی سایتتان دارید که جزئیات محصولاتتان را به مشتریان نمایش دهند؟. باید بدانید که اطلاعات کافی و کامل نقشی یک مدیر فروش را در فروشگاه آنلاین شما بازی می­کنند و شما باید قبل از هر چیزی از صحت این اطلاعات مطمئن باشید.

فرآیند پرداخت:

یکی از مسائلی که باعث از دست رفتن مشتریان می­شود این است که از فرآیند پرداخت رضایت نداشته باشند. اگر عملیات خرید و پرداخت هزینه برای مشتریان آسان به نظر نرسد، بسیار راحت­تر از آن چیزی که شما فکر کنید از خرید خود صرف نظر کرده و به سراغ سایتی می­روند که در این زمینه راحت­تر باشد.

تجربه کاربر:

ما سال­های زیادی را پشت سر گذاشته­ایم و این موضوع را با تمام وجود درک کرده­ایم که تجربه یک مشتری در خرید آنلاین می­تواند به یک کلید طلایی تبدیل شود. شما در طراحی یک سایت باید محیطی را طراحی کنید که در آن یک کاربر عادی و مبتدی به همان میزانی که یک کاربر متخصص راحت است، احساس راحتی کرده و با همه گزینه­ها به آسانی ارتباط برقرار کند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 16
    1. نویسنده :نازنین

      آخه بابا این یعنی چی… دلایل اصلی در رکود فروش وب‌سایت و وبلاگ… 🙁

    1. نویسنده :صادق

      مطلب قابل تاملی بود.

    1. نویسنده :مسعود.محبی

      از زحماتتان متشکرم. :-p

    1. نویسنده :دختر.آزاد

      نوشته بدی نبود… اما کاش… :-p

    1. نویسنده :کودک.فهیم

      همیشه موفق باشید.

    1. نویسنده :ajoorluu

      از زحماتتان متشکرم. :-p

    1. نویسنده :ناهید

      از زحمات تمام افرادی که در سایت پارسی وی فعالیت می کنن تشکر میکنم.

    1. نویسنده :رضا.رضووووو

      سبز و پایدار باشید…امیدوارم هیچ وقت سایت خوبتون مشکل پیدا نکنه

    1. نویسنده :ن...ع

      سایت جالبیه خصوصن بخش سرگرمی و عکسهای خبری 🙂

    1. نویسنده :رضا

      آقای صبای عزیز سایت خوبی دارید. موفق باشید.

    1. نویسنده :بندری

      دلایل اصلی در رکود فروش وب‌سایت و وبلاگ بخش گالری هنرمندان را نیز کاملتر کنید.

    1. نویسنده :سهمیه.بندی

      سایت باید جامع و فراگیر باشه هنوز کار زیاده و امیدوارم تا آخر همین طور ادامه بدین :دی

    1. نویسنده :علیرضا.نژادعلی

      مطالب قشنگیه

    1. نویسنده :محمد.رحمتي

      سایت پارسی وی اگه همین طور ادامه بده خیلی موفق خواهد بود.

    1. نویسنده :mahyar.moazzen

      نوشته دلایل اصلی در رکود فروش وب‌سایت و وبلاگ جالب بود. امیدوارم موفق باشید.

    1. نویسنده :سهراب

      خیلی هم خوب…جالبترین قسمت فال و طالع بینی سایته