امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 314729 |
تاریخ انتشار : 20 مهر 1398 - 18:45 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، موفق به ثبت اختراع بین‌المللی در زمینه ساخت دستگاه چندمنظوره پلاسما شده است. به گزارش صلح خبر، حامد نیکمرام، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه ثبت پتنت آمریکا یک ارگان […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، موفق به ثبت اختراع بین‌المللی در زمینه ساخت دستگاه چندمنظوره پلاسما شده است.

به گزارش صلح خبر، حامد نیکمرام، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه ثبت پتنت آمریکا یک ارگان بین‌المللی است که از تمام دنیا برای ثبت پتنت به آنجا مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: شیوه کار این ارگان به گونه‌ای است که حق مالکیت ایده را برای مخترع حفظ می‌کند.

دکتر نیکمرام ادامه داد: در واقع اختراع، ایده‌ای است که نوآوری دارد و حتی ممکن است به محصول نیز تبدیل شده باشد، در کشور ایران نیز به این گونه بوده که وقتی کسی اختراعی ثبت می‌کند تا ۲۰ سال کسی حق کپی کردن از آن اختراع را ندارد، پتنت آمریکا نیز در همین شرایط است با اندک تفاوت و سختگیری‌هایی که دارد.

وی افزود: در پتنت آمریکا باید اختراع در سطح جهانی نوآوری داشته باشد، یعنی در دنیا هیچ مورد مشابهی نداشته باشد که ثبت چنین پتنتی سخت بوده و پروسه طولانی دارد.

نیکمرام درباره اختراع ثبت شده نیز اظهار کرد: شرکت ما موفق به ساخت دستگاه چندمنظوره ایجاد کننده پلاسما شده است.

وی ادامه داد: پلاسما حالت چهارم ماده است که این حالت گاز یونیزه شده و یا پلاسما نامیده می‌شود و انواع مختلفی دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه با توجه به میزان انرژی که به یک گاز یونیزه اعمال می‌شود، می‌توان انواع مختلف پلاسما تشکیل داد، تشریح کرد: هر نوع پلاسما در یک نوع فیلد و زمینه کاربرد دارد.

نیکمرام ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، بیشتر دستگاه‌هایی که وجود داشتند چندکاره نبوده و هر کدام مخصوص یک نوع پلاسما بود، بنابراین تصمیم گرفتیم دستگاهی تولید کنیم که چند منظوره باشد و چند نوع پلاسما را کاربردی و راحت ایجاد کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: شرکت ما از سال ۸۹ در زمینه پلاسما فعال است و از سال ۹۶ نیز به صورت تخصصی دستگاه‌های پلاسما برای کابردهای پزشکی تولید می‌کند.

نیکمرام با اشاره به نوآوری‌های افزوده شده در دستگاه تولیدی، گفت: این نوآوری‌ها تاکنون در سطح بین‌المللی در هیچ دستگاهی به کار برده نشده است.

وی با بیان اینکه خط تولید این محصول راه‌اندازی شده و حتی اقداماتی برای راه‌اندازی خط تولید در کشور ترکیه انجام شده است، توضیح داد: این شرکت از سال ۹۶ در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی مستقر شده است و حمایت‌های این پارک بی نظیر است.

این مخترع جوان درباره اهداف و آینده‌ای که برای شرکت مذکور در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در حال اخذ مجوزهای بین‌المللی برای صادرات هستیم و علاوه بر آن در حال فعالیت بر روی دستگاه‌های جدید برای ثبت پتنت بین‌المللی هستیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید