امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 143003 |
تاریخ انتشار : 23 فروردین 1396 - 14:36 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

دستور وزارت کشور در انتخابات 96 با دستور وزیر کشور در انتخابات 96 ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد. ثبت نام از داوطلبان این انتخابات صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور آنجام می شود. ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از امروز […]

دستور وزارت کشور در انتخابات 96

با دستور وزیر کشور در انتخابات 96 ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

ثبت نام از داوطلبان این انتخابات صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور آنجام می شود. ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از امروز تا روز 26 فروردین به مدت 5 روز ادامه می یابد.

بر اساس ماده 55 قانون انتخابات ریاست جمهوری «داوطلبان ریاست جمهوری یا نمایندگان تام الاختیار آن ها که کتباً معرفی شده باشند باید ظرف 55 روز از تاریخ انتشار دستور شروع انتخابات به وزارت کشور مراجعه نموده و پرسشنامه اعلام داوطلبی را پس از دریافت و تکمیل همراه با چهار برگ تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازدهه قطعه عکس 4×6 از آخرین عکس خود را که در همان سال گرفته باشند به وزارت کشور تسلیم و رسید دریافت دارند.»

براساس ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شوندگان بایددارای شرایط زیر باشند:

1- از رجال مذهبی، سیاسی

2-ایرانی الاصل

3-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

4-مدیر و مدبر

5-دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

6- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور

دیروز نیز وزیر کشور به فرمانداران سراسر کشور دستور تشکیل هیات های اجرایی را صادر کرد.انتخابات ریاست جمهوری

انتخابات ریاست جمهوری
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجل شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت برگزار می شود.
وزیر کشور:همه ضمن رعایت بی طرفی و مر قانون در امر برگزاری انتخابات همکار کنند
وزیر کشور گفت:همه وظیفه دارند، ضمن رعایت بی ظرفی و مر قانون در امر برگزاری همراه با سلامت و مشارکت بالای انتخابات، همکاری لازم را انجام دهند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز سه شنبه طی سخنانی در آغازین دقایق ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت:امروز روز 22 فروردین، خدا توفیق داده ملت عزیز ایران در نعمت استقلال و آزادی و تعیین سرنوشت خود و کشور، در انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراها شرکت کنند. به خاطر این نعمت الهی، توفیق آن را پیدا کردیم و اگر شبانه روز هم شکر کنیم باز هم جای شکر دارد.

وی ضمن اعلام آغاز روند ثبت نام از داوطلبان افزود:شاهد یک مردم سالاری دیگری از جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و در این راه همه وظیفه دارند، ضمن رعایت بی ظرفی و مر قانون در امر برگزاری همراه با سلامت و مشارکت بالای انتخابات، همکاری لازم را انجام دهند.

وزیر کشور ادامه داد:در امر نظارات که ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان و شوراها بر عهده مجلس است، امیدواریم گام های بهتری برداریم.

رحمانی فضلی اضافه کرد:از نامزدهای محترم که در مسابقه خیرات، خود را در معرض رای مردم قرار می دهند و همچنین طرفداران آنها می خواهم که در جهت برگزاری انتخابات قانونی، مشارکت داشته باشند و ضمن فعالیت قانونی، یک مرتبه دیگر شکوه و استقلال را به منحصه ظهور برسانیم.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید